Mixad dusch på gymmet

Sv: Mixad dusch på gymmet

Ponera att ni betalar i runda slängar 7000 kr per år för ett träningskort, tränar 2-3 gånger i veckan och att ni alltid brukar byta om och duscha på gymmet, något annat är inte ett alternativ.

Hur skulle ni känna inför att under 1-2 månader få dela dusch med det andra könet. Man har alltså tänkt att under 1-2 månader ska herrar och damer använda samma dusch eftersom man ska renovera ett omklädningsrum i taget. Finns inga duschdraperier i dagsläget och jag vet inte om man tänkt ordna det heller.

1. Ni duschar och visar er näck precis som vanligt fast det är både män och kvinnor närvarande.
2. Ni förväntar er att kunna frysa träningskortet under den här perioden eftersom ni anser att ni inte kan/vill nyttja det.
3. Ni stannar hemma under den här perioden men betalar ändå precis som vanligt.

:D

Äh, jag skulle duschat som vanligt ( alltså nummer 1), man är väl inte mer än människa med skavanker som alla andra :). Däremot tycker jag att både nummer två eller andra alternativ ska finnas, då det finns människor som avskyr/inte kan tänka sig detsamma som jag.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag duschar alltid hemma om jag inte ska på stan efteråt, för att duscha med massa okänt folk gör att jag får flashbacks till mobbningen jag utsattes för som liten.

Dock skulle jag kräva alternativ 2 om jag vore som alla andra :-)
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Varför inte gå och prata med gymmet om detta? Finns inget som säger att personerna som har bestämt hur ombygnationen ska läggas upp här tänkt längre än på vad som skulle passa för dom under ombygnationen.

Får ta och göra det när det är personal på plats. Hade faktiskt föredragit att man helt saknade duschmöjligheter när det är "ens eget" duschutrymme som renoveras istället för att man får nyttja motsatta könets dusch under den perioden. Då hade det "bara" handlat om 2-4 veckor som jag inte kan träna istället för nu det dubbla.

Men jag tycker som sagt det är märkligt att man tror att alla ska vara okej med att dela. Eller så bryr man sig inte om att vissa stannar hemma under den här perioden, jag menar, pengarna drar dom ju in ändå.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Äh, jag skulle duschat som vanligt ( alltså nummer 1), man är väl inte mer än människa med skavanker som alla andra :). Däremot tycker jag att både nummer två eller andra alternativ ska finnas, då det finns människor som avskyr/inte kan tänka sig detsamma som jag.

Nu handlar det i mitt fall inte om att jag skäms för min kropp, det är inte eventuella skavanker som stör mig utan just att vara naken inför okända män, eller snäppet värre inför män jag känner. Att naken dela dusch med exempelvis min manliga chef är ingenting som tilltalar mig och i det här fallet skulle det rent teoretiskt kunna inträffa då vi båda tränar på samma stället.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Finns det inte såpass mkt duschar att man kan dela av utrymmet med en skärmvägg? På "mitt" gym finns det 8 duschar/omklädningsrum. Om man delar av så ser jag inga bekymmer med att dela med det andra könet. Men duscha utan någon som helst avskiljning så hade jag nog hellre gjort det hemma. Är inte superintresserad av att fladdra omkring helnäck med vare sej folk jag känner eller inte känner.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Vissa tänker inte, tro mig det har jag defenitivt märkt av. Då är det bra att vara den som kommer med förslag och ideer (förutsatt att den är en person som kan ta emot ideer från andra personer).

Jag gillar även när det finns lite framförhållning och frågar därför gärna om vissa saker. Dock brukar det väldigt ofta hända att man inte får reda på vissa saker förens lite väl sent enligt mig och vissa andra inom samma grupp.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

På en arbetsplats är det inte tillåtet med rent mixade duschar/omklädningsrum. Det måste finnas möjlighet till avskiljning.

På ett flertal arbetsplatser jag varit på har de fått fixa eget omklädningsrum till mig (då jag varit enda kvinnan) eller så har jag fått låsa omklädningsrum/dusch.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

7000 kr för ett år på gymmet. Då skulle jag tamejfan förvänta mig de lyxigheterna som erbjuds, även om det handlar om en liten lyx att slippa delad omklädningsrum. Jag hade fryst kortet eller krävt en annan lösning.

Nu är det så att jag aldrig i hela mitt liv skulle betala hela sju tusen för ett gymkort för ett år och duschar alltid hemma så det är inget problem jag kommer behöva ställas inför.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

7000 per år för ett träningskort:eek: För det priset hade jag förväntat mig att det fanns en personlig tränare varje gång jag tränade annars finns det inte ens i min vildaste fantasi att jag skulle betala så vansinnigt mycket pengar. Jag hade krävt att få frysa kortet under den perioden, det ska finnas valfrihet när det gäller såna saker. Vad säger avtalet du har skrivit på, nämns det något där om omklädningsrum eller förändrade förutsättningar från gymmets sida? För jag hade nog ansett att det var en förändrad förutsättning i min möjlighet av användande av gymmet.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

+ flera

Tycker ni att 7000 är mycket? Jag betalar 6600 om året och tycker inte att det är speciellt mycket om jag ser till vad jag får (som är direkta förutsättningar för att jag ska kunna träna som jag gör). Tränar jag 20 gånger i månaden är det 27,5 kr per gång, vilket är typ nada.


Men ja, jag erkänner att det kanske spelar in att jag jämför det med att ha häst, då är 550 i månaden verkligen iiiiingenting! :D
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag tycker för det första att de valt en väldigt konstig lösning. I en ideal värld hade det såklart varit helt ok, men nu är det inte det så då känns det mest konstigt. Det borde gå att dela av duschen på något vis, alternativt göra om duscharna till bås man kan stänga om sig, och omklädningsrum måste ju gå att dela av så att det finns olika avdelningar?

Om det är så att du inte kan utnyttja ditt träningskort på grund av ombyggnationen tycker jag att det är klart att det ska gå att frysa kortet.

Rent spontant har jag inte några större problem med att visa mig naken för folk, men jag vet inte om jag i alla situationer skulle känna mig bekväm med att dela dusch med motsatta könet, jag tänker mig att jag råkar stå där när det kommer ett stimmigt grabbgäng, då vet jag inte hur bekväm jag skulle vara. Å andra sidan är det säkert mest paranoia från min sida, förmodligen skulle alla titta i golvet och totalt undvika att titta på andra i duschen, precis som det fungerar idag när duscharna är för de med samma kön.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

+ flera

Tycker ni att 7000 är mycket? Jag betalar 6600 om året och tycker inte att det är speciellt mycket om jag ser till vad jag får (som är direkta förutsättningar för att jag ska kunna träna som jag gör). Tränar jag 20 gånger i månaden är det 27,5 kr per gång, vilket är typ nada.


Men ja, jag erkänner att det kanske spelar in att jag jämför det med att ha häst, då är 550 i månaden verkligen iiiiingenting! :D

7000 kr/ år är galet mycket tycker jag. Jag betalade 1500-2000 kr/år när jag gymade.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

*kl*

Strunt samma kortet kostat, jag skulle definitivt vilja frysa kortet. Jag är inte pryd (härstammar från en bunt naturister och är inte rädd för nakenhet) MEN jag vill välja när jag sas blottar mig för motsatt kön. Har jag betalat pengar för ett gymkort förväntar jag mig en viss nivå på servicen och i den ingår delade omklädningsrum.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag har i min närhet inte hittat något gym som kostar speciellt mycket mindre om de har barnpassning i någon direkt omfattning, hyfsat många olika gym med hyfsat utbud av klasser och ok avdelning av fria vikter och maskiner i gymmet.

Hade jag inte varit intresserad av att köra olika klasser eller haft behov av barnpassning hade det säkert gått att dra ner på kostnaden rejält dock.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Nu handlar det i mitt fall inte om att jag skäms för min kropp, det är inte eventuella skavanker som stör mig utan just att vara naken inför okända män, eller snäppet värre inför män jag känner. Att naken dela dusch med exempelvis min manliga chef är ingenting som tilltalar mig och i det här fallet skulle det rent teoretiskt kunna inträffa då vi båda tränar på samma stället.

Alla är vi olika och jag förstår dig :) JAG hade inte brytt mig om att både min chef och/eller arbetskamrater var nakna och duschade i samma syfte som mig själv ( svettig efter träning), men bara i ett sådant "neutralt" syfte. Att andra tycker olika accepterar jag och har förståelse för. Därav att det borde finnas alternativ under denna period då det renoveras:)
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag tycker 7000 är så mycket :D

kl

Jag hade nog duschat på som vanligt. Ett tag pajade bastun där jag gick och simmade, vilket gjorde att hantverkare av det manliga könet knallade runt i duschrummet. Jag tror att det är jobbigare för de som ser mig än tvärtom. Dessutom är det småroligt att se alla de som smyger runt hörnen och "spejar" för att inte bli sedda... :p


För övrigt hade jag kollat avtalet. Där kan man hitta hur man (ev.) har rätt att bete sig.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag har i min närhet inte hittat något gym som kostar speciellt mycket mindre om de har barnpassning i någon direkt omfattning, hyfsat många olika gym med hyfsat utbud av klasser och ok avdelning av fria vikter och maskiner i gymmet.

Hade jag inte varit intresserad av att köra olika klasser eller haft behov av barnpassning hade det säkert gått att dra ner på kostnaden rejält dock.

Eftersom du vill köra gruppträning samt haft behov av barnpassning under tiden är det inte konstigt att du betalar mer för att kunna träna.

Men jag däremot som är barnlös och enbart lyfter skrot vill jag ju inte betala så mycket bara för att servicen är tillgänglig. Just nu betalar jag 2200 kr per år inkl gruppträning men jag tycker att det kunde varit valbart med gruppträningen för att få ner priset.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag betalar 375:-/månad för mitt gymkort (på liten ort), tycker det är löjligt billigt för att ha fri tillgång till nybyggt gym, gruppträning och tillgång till fräscha duschar. PT betalar jag 600:-/h för 1 gång/vecka. Hur jag än vänder på det så är det hur billigt som helst jämfört med att ha häst.. (Men allt är billigt om man ska jämföra med hästägande)
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Ja, hade jag varit barnlös hade jag nog prioriterat annorlunda, då hade nog framförallt sena öppettider varit ännu viktigare än det är nu, tex. Jag förstår att det är störande att du får betala för något du inte utnyttjar.

LazyLady, ja det låter väldigt billigt tycker jag. Men ja, jag sopm du jämför ju med att ha häst, även om jag räknar högt på bensinkostnad för att jag åker till olika gym så blir det ändå snorbilligt jämfört med att ha häst. Det är vad jag brukar tänka när jag står i klädaffären och funderar på om jag verkligen behöver en träningstopp till också - "Även om jag köper två sådana här har jag fortfarande 4000 kvar innan jag kommer upp i månadskostnaden för att ha häst"... :D
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Visst är det så! Hur jag än försöker blir det aldrig lika dyrt:D 4500:-/år för ett gymkort är vad en kuse kostar i månaden om man räknar ihop vad allt verkligen kostar om man ska rida för tränare osv.
Kusarna är lagda på hyllan..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 046
Senast: Sassy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 297
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp