Mixad dusch på gymmet

Sv: Mixad dusch på gymmet

Här är informationen man fått, ordagrant:

"v.35 - Renovering av herrarnas dusch påbörjas. Omklädningsrummet kommer kunna användas, bara duschutrymmet som blir avstängd. Renoveringen beräknas ca 2-4 veckor. Vill man duscha under denna period går det bra att använda damernas. Sedan blir det tvärt om när damernas dusch ska renoveras. Vi får samsas en period för att sedan kunna njuta av helt nya, fräscha duschutrymmen :) "
Jag kan inte tolka det på något sätt eftersom informationen hur det ska ske inte är fullständig. "V får samsas" är för mig inte en förklaring att man ska duscha tillsammans.

Fråga personalen hur det är tänkt.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Eller visa varan den hänsynen att man turas om och låter bli att glo om nån ser ut att vara pryd.

Ptr
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

*kl*

Mejlade gymmet och frågade om det är tänkt att alla ska duscha tillsammans och om man i så fall får frysa kortet under den perioden.

Fick svar att alla kommer använda samma duschutrymme under den här perioden och att det inte gick att frysa kortet pga ombyggnationen utan bara vid sjukdom, graviditet osv. (som vanligt.) :meh:

Känner att jag nog inte kommer vara medlem särskilt länge till på det här stället.

Dom hade även noterat vilka tider jag hade varit och tränat dom senaste gångerna och kommenterade att vid dom tiderna brukar det vara rätt lugnt där så det kommer nog inte vara så många som använder duscharna då. Nä men vad bra då..
 
Senast ändrad:
Sv: Mixad dusch på gymmet

*kl*

Mejlade gymmet och frågade om det är tänkt att alla ska duscha tillsammans och om man i så fall får frysa kortet under den perioden.

Fick svar att alla kommer använda samma duschutrymme under den här perioden och att det inte gick att frysa kortet pga ombyggnationen utan bara vid sjukdom, graviditet osv. (som vanligt.) :meh:

Känner att jag nog inte kommer vara medlem särskilt länge till på det här stället.

Väldigt ovanligt att man gör så här i Sverige och förväntar sig acceptans för det. Troligen räknar de med att fler skall byta om hemma.

När jag jobbade i mTyskland så var det gemensamma duschar och bastu på "mitt" gym men inte gemensamt omklädningsrum. Ingen höjde på ögonbrynen. Så vi uppfostras till att vara pryda, mer nu ärn för några år sen känns det som.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Väldigt ovanligt att man gör så här i Sverige och förväntar sig acceptans för det. Troligen räknar de med att fler skall byta om hemma.

När jag jobbade i mTyskland så var det gemensamma duschar och bastu på "mitt" gym men inte gemensamt omklädningsrum. Ingen höjde på ögonbrynen. Så vi uppfostras till att vara pryda, mer nu ärn för några år sen känns det som.

Jag förstår inte vad poängen är med skilda omklädningsrum om man ändå har gemensam dusch? Man visar sig ju betydligt mer naken i duschen än i omklädningsrummet?
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag förstår inte vad poängen är med skilda omklädningsrum om man ändå har gemensam dusch? Man visar sig ju betydligt mer naken i duschen än i omklädningsrummet?

Det tycker inte jag. När man torkar sig, smörjer in sig och klär på sig blottar man mycket mer än om man bara kliver in i duschutrymmet, hänger handduken och duschar av sig och sen kliver ut igen?

För att svara på grundfrågan så hade jag duschat "mixat" utan problem så länge alla sköter sig, men förväntat mig att kunna frysa kortet under tiden eftersom avskilda duschutrymmen är praxis och var det som gällde när kortet köptes.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Det beror väl iofs lite på hur man brukar göra :) Jag torkar mig alltid direkt när jag klivit ur duschen och tagit handduken och när jag byter om så kan jag lätt dra på trosor under handduken innan jag visar brösten en kort stund när jag tar på mig bh. Smörja in brukar jag inte göra. Men när jag duschar så är jag helt naken, det går inte göra så mycket åt.

Nu kommer man ju iofs ändå promenera genom varandras omklädningsrum så dom blir inte så uppdelade dom heller.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Det tycker inte jag. När man torkar sig, smörjer in sig och klär på sig blottar man mycket mer än om man bara kliver in i duschutrymmet, hänger handduken och duschar av sig och sen kliver ut igen?

I det här fallet kliver man in i duschutrymmet, hänger handduken, går ett par meter till duschen. Sen står du näck i duschen och tvålar in dig m.m. medan andra går förbi dig. Sen får du gå naken tillbaka till handduken innan du kan skyla dig igen.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Fast ett årskort på fysiken kostar ju 4095?
Alltså antar jag att du har någon form av rabatt? Då blir det ju lite konstigt att jämföra så?
Jag menar, jag kommer träna på NW från och med i vår, och har tur som kommer få det för halva priset. Men originalpriset är ju ändå 5100:- där(om man vill kunna träna både pass och gym, alla tider) , vilket jag inte tycker är orimligt.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag tycker det låter helt vansinnigt faktiskt. Jag är inte särskilt pryd av mig, men hade definitivt inte accepterat det där. Jag hade nog tipsat en tidning eller något om att gymbesökarna som betalar 7000 kr om året tvingas duscha tillsammans trots att det ska finnas separata omklädningsrum. Känns som att sitt gym kör över sina kunder "för att det kan" typ...?
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Förstår att du kommer byta. Betalar man för en service inom ett service yrke som dessutom kostar en del så förväntar man sig helt klart vissa saker.

Jag hade mest troligast inte brytt mig men vet att alla inte är som jag, det finns även möjlighet till att jag kanske skulle bry mig beroende på hur grabbarna uppför sig när jag ska duscha, byta om och så vidare.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag tycker det låter helt vansinnigt faktiskt. Jag är inte särskilt pryd av mig, men hade definitivt inte accepterat det där. Jag hade nog tipsat en tidning eller något om att gymbesökarna som betalar 7000 kr om året tvingas duscha tillsammans trots att det ska finnas separata omklädningsrum. Känns som att sitt gym kör över sina kunder "för att det kan" typ...?

Jag håller med. Helt vansinnigt. Jag går gärna naken här hemma och är inte heller speciellt pryd av mig. Har tex haft gemensamt omklädningsrum på ett sommarjobb (enda tjejen, resten killar). Men då har alla alltid haft underkläderna på sig eller eventuellt handduk runt kroppen. Inget helnaket. De gånger jag ville duscha så fick jag duscha på betald arbetstid (dvs klä om tidigare än killarna).

Faktum är att jag tror att många av killarna hade också varit obekväma om vi skuttat runt nakna allihop samtidigt.

Ts: Jag hade aldrig gått med på det där. Om inte annat så av principiella skäl.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Fick svar att alla kommer använda samma duschutrymme under den här perioden och att det inte gick att frysa kortet pga ombyggnationen utan bara vid sjukdom, graviditet osv. (som vanligt.) :meh:
Det hade jag faktiskt "överklagat". Jag hade velat prata med högsta chefen för att få ett nej även ifrån den personen. De i ledningen förtjänar verkligen att veta att det är ohållbart att tvingas duscha tillsammans med människor av det andra könet ifall man inte vill.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Fast ett årskort på fysiken kostar ju 4095?
Alltså antar jag att du har någon form av rabatt? Då blir det ju lite konstigt att jämföra så?
Jag skrev ju att jag under ett par års tid har blivit erbjuden att betala samma pris som jag gjorde förra året. Dessutom har jag ju studentrabatt, men det har jag ju på typ alla gym så det är inte bara Fysiken.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

*kl*

Uppdatering. .

Det har nu gått fem veckor och dom är först nu klara med duschutrymmet dom började med. Så nu går dom över på andra och jag hoppas verkligen att det inte tar fem veckor det också.

Responsen jag fått från personalen är att jag kan ju duscha hemma så min träning inte blir lidande. När jag förklarade att det inte är något alternativ för mig att duscha hemma utan att jag kommer avstå från träningen under den hör perioden så verkade dom mest tycka jag var lite besvärlig som såg det här som ett problem :meh:

Inte en chans att jag kommer betala ett enda jävla öre mer till dom efter mitt abonnemang gått ut.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Hur skulle ni känna inför att under 1-2 månader få dela dusch med det andra könet.
Halvgammal tråd ser jag, men flikar ändå in att jag hade kört på alternativ 1, att gilla läget och duscha mixat under ombyggnadsperioden. För min del har jag inga problem med det.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag vet bara inte riktigt hur man "kräver" det, jag har redan frågat och fått nej.

Dom har åtminstone ordnat duschdraperier framför varje dusch men man måste fortfarande hänga av sig handduken och gå till duschen. Nu när det är damernas tur att duscha på herrarnas så har det på gymmets fb dykt upp en del kommentarer från herrar som om än med skämtsam ton "ser fram emot dambesöken" och likande kommentarer.. Jag må vara helt humorbefriad men det gör mig inte direkt mer sugen på idén med mixad dusch.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Då hade jag ställt kravet skriftligen och därefter gått till Konsumentvägledaren i kommunen. Ja, jag kan vara en jobbig djävul.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 046
Senast: Sassy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 297
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp