Mixad dusch på gymmet

Sv: Mixad dusch på gymmet

Kan du inte anmäla till ARN? Jag vet att de bara tar upp sånt som är över en viss summa men med tanke på att ditt gymkort var ganska dyrt i grunden och renoveringen drar ut på tiden kanske det kommer upp till den summan?
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Men verkligen! Jäklar i min lilla låda vilket liv jag hade ställt till. Det MINSTA de kan erbjuda är att man kan frysa kortet. De levererar ju inte längre det man betalar för och erbjöds när man slöt avtalet.

Jag hade på riktigt blivit skogstokig. Vilka jäkla nötter. Och den där fb-sidan hade jag taguit skärmdump på kommentarerna och haft som extra argument för min "sak". :rage:
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag hade nog duschat hemma och krävt avdrag på betalningen. Det är ju trots allt så att man betalar även för den servicen.

Nej, jag vill inte duscha i mixad dusch, jag känner mig inte bekväm med det även om jag inte är särskilt pryd av mig.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Ponera att ni betalar i runda slängar 7000 kr per år för ett träningskort,

:eek: Jisses, det måtte vara ett väldigt exklusivt gym? Jag tränar på sveriges största gym och årskostnaden är 4600:- där för ett vanligt kort. Och jag tränar i otroligt fina lokaler på maskiner(112 enheter), fria vikter (600kvm), cardio (100 enheter) och gruppträningar, med relaxavdelningar och kommande bubbelpooler, restaurang, där det serveras frukost & lunch samt annat kvällstid, samt att man kan handla träningskläder med generösa rabatter.
1. Ni duschar och visar er näck precis som vanligt fast det är både män och kvinnor närvarande.
2. Ni förväntar er att kunna frysa träningskortet under den här perioden eftersom ni anser att ni inte kan/vill nyttja det.
3. Ni stannar hemma under den här perioden men betalar ändå precis som vanligt.

För det priset, skulle jag kräva att få frysa kortet under renoveringstiden. Jag har inga problem med första alternativet heller egentligen, men nja...så vansinnigt dyrt kort bör kunna erbjuda alternativ.
 
Senast ändrad:
Sv: Mixad dusch på gymmet

:eek: Jisses, det måtte vara ett väldigt exklusivt gym? Jag tränar på sveriges största gym och årskostnaden är 4600:- där för ett vanligt kort. Och jag tränar i otroligt fina lokaler på maskiner(112 enheter), fria vikter (600kvm), cardio (100 enheter) och gruppträningar, med relaxavdelningar och kommande bubbelpooler, restaurang, där det serveras frukost & lunch samt annat kvällstid, samt att man kan handla träningskläder med generösa rabatter.


För det priset, skulle jag kräva att få frysa kortet under renoveringstiden. Jag har inga problem med första alternativet heller egentligen, men nja...så vansinnigt dyrt kort bör kunna erbjuda alternativ.

7000:- om året är väl ett vanligt Satskort :)
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Träningskortet kostar 468 kronor i månaden, sen tog dom en "inskrivningavgift" på 900 kr så första året kostar träningskortet 6516 kronor, åren efter det 5616.

Jag funderar på att anmäla dom till ARN men samtidigt vet jag inte riktigt om jag har kraft och ork till det. Samtidigt blir jag så förbannad när jag tänker på det så jag borde väl göra det.

Frågade för övrigt igen om det är så att man får frysa kortet, men inget svar. Innan dess fick jag veta att damerna hade haft sina duschar för "sig själva" större delen av förra veckan, hade dom gått ut med information om det då så hade jag ju kunnat passa på att träna :banghead: Nu är det istället minst 5 veckor till utan träning..
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

De flesta gym är väldigt restriktiva med att frysa korten, ofta ska det i såna fall krävas icke rehabiliterbar skada med bifogat läkarintyg. Ramlar benen av, brukar man ha armar att träna liksom. Men i detta fallet är det en reducerad service gymmet står för, det är inte samma villkor gymmet erbjuder som när du köpte kortet.

Jag skulle nog slå en signal till lokalblaskan kanske, i kombination med ARN eller i första hand kommunens konsumentvägledare som brukar ha bra tyngd i sitt tyckande gentemot usla affärsidkare.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

De flesta gym är väldigt restriktiva med att frysa korten, ofta ska det i såna fall krävas icke rehabiliterbar skada med bifogat läkarintyg. Ramlar benen av, brukar man ha armar att träna liksom. Men i detta fallet är det en reducerad service gymmet står för, det är inte samma villkor gymmet erbjuder som när du köpte kortet.

Jag skulle nog slå en signal till lokalblaskan kanske, i kombination med ARN eller i första hand kommunens konsumentvägledare som brukar ha bra tyngd i sitt tyckande gentemot usla affärsidkare.

Jag har redan tipsat lokaltidningen utan resultat och kontaktat konsumentrådgivare som svarade att hen tyckte att det lät som att förutsättningarna ändrats rejält sen jag tecknade kortet och att gymägaren borde ge mig möjlighet att frysa kortet men att det inte finns någon lag som säger hur man ska agera i sådana här fall.

Vad gör jag med den infon liksom? Kontaktar gymmet och säger att jag kontaktat konsumentrådgivaren i min kommun som tycker att jag borde få frysa kortet?
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Om inte gymmet går med på att frysa kortet under renoveringstiden så tycker jag att du ska begära att få reducerat pris under renoveringstiden. Och meddela att du ämnar gå vidare till ARN kanske. Och för säkerhets skull borde du kanske köra racet i skriftlig form som komplement till muntlig, då har ARN ett bra underlag i sin hantering av ärendet.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Dom verkar helt oförstående för problematiken :arghh:

Både jag och min sambo har träningskort där och ingen av oss har tränat under den här perioden pga dom mixade duscharna. Nu kontaktade jag dom åter igen och bad att få säga upp korten och får till svar att herrarnas duschar är klara så det ska inte vara några problem för min sambo att träna och duscha igen :banghead:

Problemet är ju just att under renoveringen av herrarnas duschar så har herrarna fått använda damernas duschar. Och nu när herrarnas är klara så ska damerna använda herrarnas. Om då min sambo inte vill duscha med damerna så vad spelar det för att det nu är dom som kommer in till herrarnas dusch istället för tvärtom???

Sen skulle jag tydligen även komma ihåg att dom gör det här för våran skull. Visst fine, men inte medan jag betalar 1000 spänn i månaden för träningskort vi inte kan nyttja...
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Du kan faktiskt nyttja korten, du vill däremot inte. Det är stor skillnad.

Helt rätt. "Inte kan nyttja om man vill duscha efter sin träning och inte vill behöva göra det med personer av motsatt kön" menar jag.

Efter många om och men går dom med på att frysa mitt kort under den period som jag måste duscha inne på herrarnas, men min sambo får inte frysa sitt kort under samma period fast damerna kommer duscha inne på deras. Jag förstår inte logiken öht..
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Skulle tippa på att det har delvis med att du inte har gett dig. Eller har sambon varit på om detta lika många ggr som du?
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Skulle tippa på att det har delvis med att du inte har gett dig. Eller har sambon varit på om detta lika många ggr som du?

Nej jag har klagat å båda våras vägnar då det är jag som betalar hans kort och det är min arbetsgivare som betalat mitt (summan utöver friskvårdbidraget dras på min lön varje månad).

Som alternativ till att frysa kortet så erbjöd dom att jag skulle få träna på ett annat gym i deras kedja som ligger i grannkommunen. Redan idag får jag träna där när det är bemannat eftersom jag har CMS Travelpass men nu skulle jag alltså få träna där oavsett tid. Det tycker jag hade varit ett rimligt erbjudande till alla under den här perioden, alltså möjlighet att träna på ett annat gym i samma kedja, men icke.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Träningskortet kostar 468 kronor i månaden, sen tog dom en "inskrivningavgift" på 900 kr så första året kostar träningskortet 6516 kronor, åren efter det 5616.

Jag funderar på att anmäla dom till ARN men samtidigt vet jag inte riktigt om jag har kraft och ork till det. Samtidigt blir jag så förbannad när jag tänker på det så jag borde väl göra det.

Frågade för övrigt igen om det är så att man får frysa kortet, men inget svar. Innan dess fick jag veta att damerna hade haft sina duschar för "sig själva" större delen av förra veckan, hade dom gått ut med information om det då så hade jag ju kunnat passa på att träna :banghead: Nu är det istället minst 5 veckor till utan träning..

5616 kr i avgift för att träna :crazy:, Jag undrar då vad det är som gör att de är värda det priset och på vilket sätt de är bättre än t.ex Friskis & Svettis som vill ha 2700 kr för ett årskort och dessutom har 3 anläggningar här i Uppsala.....
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

5616 kr i avgift för att träna :crazy:, Jag undrar då vad det är som gör att de är värda det priset och på vilket sätt de är bättre än t.ex Friskis & Svettis som vill ha 2700 kr för ett årskort och dessutom har 3 anläggningar här i Uppsala.....

I egenskap av ekonomistudent måste jag säga att den här frågan har flera möjliga svar och förtjänar en helt egen tråd.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

5616 kr i avgift för att träna :crazy:, Jag undrar då vad det är som gör att de är värda det priset och på vilket sätt de är bättre än t.ex Friskis & Svettis som vill ha 2700 kr för ett årskort och dessutom har 3 anläggningar här i Uppsala.....

Ts anger såvitt jag kan se Norrbotten som ort, inte Uppsala då.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

5616 kr i avgift för att träna :crazy:, Jag undrar då vad det är som gör att de är värda det priset och på vilket sätt de är bättre än t.ex Friskis & Svettis som vill ha 2700 kr för ett årskort och dessutom har 3 anläggningar här i Uppsala.....

Varför välja Rolls Royce istället för Skoda? Båda tar ju en från A till B.

Inte helt jämförbart såklart men poängen är ju att olika personer tycker olika saker är värda att betala för.

Friskis i Uppsala har 3 anläggningar? Sol jämförelse har Sats i Stockholm 43 anläggningar. Jag har bytt från Friskis till Sats och tycker det är värt alla pengar utan minsta tvekan.

Självklart är det upp till var och en, men frågan är ju aningens mer komplicerad än att allt går att jämföra och billigast är bäst.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 046
Senast: Sassy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 297
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp