Mixad dusch på gymmet

Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag räknade på 5000 i månaden, och då red jag inte ens för tränare. :D Jag har också lagt av med hästar, så då blir ju den här hobbyn billig oavsett nästan. :p
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Haha! Jo, det är nästan så man tjänar på det;) + Att man slipper lipa över skadade hästar, vansinnes attacker över trailerbromsar som hänger sej, staket som ska lagas.. Listan går att göra lång!

Men åter till duschfrågan.:o
Det måste ju gå att lösa på något vis? Jag hade inte varit villig att ha ett långt glapp i min träning. Man tappar ju massor:crazy:
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag hade krävt att gymet ordnade separata duschmöjligheter, alt samarbetade med annat gym man kunde få träna på under tiden för renoveringen.

(sistnämnda har jag varit med om)
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

*kl*
På mitt gym finns det till och med ett separat tjejgym där man måste ha ett tjej-passerkort för att komma in. För mig som inte är så van tränare känns det jättebra, men framförallt har jag märkt att där tränar många tjejer som normalt har slöja på sig. De skyler sig sen när de går till omklädningsrummet. Att ha delat omklädningsrum då skulle vara totalt otänkbart! Jag skulle hoppas att gymmet erbjöd fruset kort så som det är i dagsläget, men om några månader öppnas ännu ett gym i kedjan här i stan och medlemskortet gäller på alla anläggningar i landet så då går det ju att välja den andra anläggningen om renovering sker.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Kl

Här löste de det genom att hålla stängt två dagar (tror jag det var) medan ett av omklädningsrummen delades av provisoriskt. Det blev ganska trångt under tiden de renoverade, men det funkade. Det var alltså fortfarande uppdelat könsvis men lite trångt. Sen när första omklädningsrummet var klart tog de nästa.

Tycker det var en helt ok lösning. :)
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Har råkat ut för att det ansågs att karlarna inte behövde omklädningsrum alls! Herrarnas blev damernas och damernas blev förråd. Det blev som permanent lösning.

Ptr
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

+ flera

Tycker ni att 7000 är mycket? Jag betalar 6600 om året och tycker inte att det är speciellt mycket om jag ser till vad jag får (som är direkta förutsättningar för att jag ska kunna träna som jag gör). Tränar jag 20 gånger i månaden är det 27,5 kr per gång, vilket är typ nada.


Men ja, jag erkänner att det kanske spelar in att jag jämför det med att ha häst, då är 550 i månaden verkligen iiiiingenting! :D

Min dotter bor i Göteborg, betalar 3200 för ett årskort där hon har tillgång till alla anläggningar i GBG, alla träningspass, flera olika gym och barnpassning. Så ja jag tycker att 7000 per år låter jättedyrt.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Tycker ni att 7000 är mycket?
Jag tränar på www.fysiken.nu och betalar 2100:-/året. Jag bor precis bredvid Kaserntorget, så gymmet ligger mer eller mindre granne med mig, vilket underlättar.

På Fysiken får jag tillgång till allting som jag behöver. Hade aldrig betalat mer än max 3000:-/året för ett gymkort. Det är ju helt orimligt.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

1. Ni duschar och visar er näck precis som vanligt fast det är både män och kvinnor närvarande.
2. Ni förväntar er att kunna frysa träningskortet under den här perioden eftersom ni anser att ni inte kan/vill nyttja det.
3. Ni stannar hemma under den här perioden men betalar ändå precis som vanligt.
Jag hade inte godtagit något utav alternativen. Däremot hade jag pratat med gymmet och frågat hur de egentligen hade tänkt sig att det skulle gå till.

Jag tror ärligt talat inte att någon vettig människa faktiskt tänkt att det är meningen att det ska vara en mixad dusch och att alla ska duscha tillsammans. Antingen har någon missat att tänka och då får de börja tänka, eller så har medlemmarna missuppfattat vad som menats.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Man får vad man betalar för. Jag har tränat på både billiga och dyra gym och det är skillnad. Men om man inte vill betala för högre standard behöver man givetvis inte göra det.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Vilken kedja är det? :)

När jag räknade passen en dag på mina gym (de 8 som ligger på en halvtimmes färd från mig som bor i förorten, dvs inte innerstadsgym som har ännu större utbud), fick jag till 59 klasser. Jag har inte hittat någon annan kedja som har ett liknande utbud i närheten av mig.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag hade inte godtagit något utav alternativen. Däremot hade jag pratat med gymmet och frågat hur de egentligen hade tänkt sig att det skulle gå till.

Jag tror ärligt talat inte att någon vettig människa faktiskt tänkt att det är meningen att det ska vara en mixad dusch och att alla ska duscha tillsammans. Antingen har någon missat att tänka och då får de börja tänka, eller så har medlemmarna missuppfattat vad som menats.

Här är informationen man fått, ordagrant:

"v.35 - Renovering av herrarnas dusch påbörjas. Omklädningsrummet kommer kunna användas, bara duschutrymmet som blir avstängd. Renoveringen beräknas ca 2-4 veckor. Vill man duscha under denna period går det bra att använda damernas. Sedan blir det tvärt om när damernas dusch ska renoveras. Vi får samsas en period för att sedan kunna njuta av helt nya, fräscha duschutrymmen :) "

Jag tolkar det inte på något annat sätt än att man ska duscha tillsammans iaf :)
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag betalar 275 kronor i månaden.. då är det alla former gym, yoga, spinning, gympa osv osv det är friskis
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Man får vad man betalar för. Jag har tränat på både billiga och dyra gym och det är skillnad. Men om man inte vill betala för högre standard behöver man givetvis inte göra det.

Fast så behöver det inte alls vara.. jag har tränat på "dyra" gym oxå och det är inte så mkt bättre att det är värt dubbla pengarna.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Det beror ju som sagt på vad man tycker är värt att betala för. Något som är högst individuellt.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag tränar på www.fysiken.nu och betalar 2100:-/året. Jag bor precis bredvid Kaserntorget, så gymmet ligger mer eller mindre granne med mig, vilket underlättar.

På Fysiken får jag tillgång till allting som jag behöver. Hade aldrig betalat mer än max 3000:-/året för ett gymkort. Det är ju helt orimligt.

Nackdelen med t.ex fysiken (som jag har tränat på i flera år och gillar jättemycket i det stora hela) är ju att det inte finns lika många anläggningar som ex NW eller Sats, vilket ju gör att det blir långt att ta sig om man inte bor/jobbar i närheten och att det finns ett mindre utbud av klasser. För även om de har alla typer av klasser, så kan de ju av naturliga skäl inte ha lika många som gym med fler anläggningar.

Sen får man ju se till rabatter och liknande, att träna som student eller på begränsade tider (ex bara dagtid eller på en klubb) är ju såklart en annan sak än att betala fullpris. Så ja, jag tycker nog att man får vad man betalar för iaf i Göteborg. För mig är det t.ex väldigt omständigt och dyrt att ta mig till och från fysiken, vilket gör att det i princip blir lika dyrt totalt sett om jag skulle träna där som om jag tränar på någon lite större kedja med bättre tillgänglighet. Så då blir de där 400kr/månad inte så fasligt dyrt ändå eftersom jag har mer möjligheter att träna och sparar in på restid + resekostnader :)
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Fast givetvis får man ju välja ett gym som är tillgängligt. Och jag skulle aldrig gå och träna ifall det bara var på begränsade tider, då begränsar man ju sig ännu mer än vad man redan gör med jobb och andra saker man vill göra.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag menar bara på att 3000/år inte är helt galet om man inte bor nära ett vettigt gym (vilket du ju gör så jag förstår att det inte är värt att betala mer för dig) med bra rabatter och helt enkelt inte vill begränsa sig till enstaka klasser och tider :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 046
Senast: Sassy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 297
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp