Mitt nya pannband till kandaret

Sv: Mitt nya pannband till kandaret

Vad kul!!! :banana: :banana: :banana:

Blev ju jättefint!! :bow: :bow:

Hoppas fler hoppar på och visar upp lite egna! :bump:

vad fina!! du är värsta proffset på det här förstår jag! :D

jag vill också prova men alla mina pannband är liksom rundade, tror inte jag har några som är platta... eller har du bara användt såna som redan haft en dekor?

vad använder du för att limma fast dom?

Jag hittade ett gammalt passande pannband i mitt handskfack på bilen idag :D Så jag åkte hem till mamma som alltid har sönder sina halsband och sen lägger hon dom på hög och tror att hon nånsin ska få tumarna ur o laga dom :angel: Så jag snodde lite pärlor från ett av hennes trasiga halsband och satte dom på panbandet! Det blev jättefint :love:

Tyvärr gav min kamera upp helt och hållet efter jag tagit två bilder och nu får jag inte igång skiten igen :cry:

kan ju lägga in en bild på dom 2 jag har gjort då.
15153193.jpg

13467107.jpg

Gillar inte den typen av pannband. MEN måste erkänna att ditt faktiskt var enormt snyggt och mkt proffsigt gjort. :D

Hehe, jag är ganska trög i starten så jag blir nog inte den första :angel: Men det är väldigt frestande!! Pysselkliet i fingrarna gör sig påmint :rofl:
Undrar om Panduro har bärnstensfärgade pärlor typ swarowskiliknande. Man kan ju tillverka sitt eget OS:angel:

Senast ändrad av en moderator:

Aha, syrran har ett halsband med skitsnygga pärlor såg jag i badrummet nyss :devil:

Nää det är nog inte värt ;)

Jättefint

Har också länag funderat på att göra liknande men har inte fått tummen ur än :P Men nu blev jag inspirerad

Det är superfint! :bow:

Pållen passar så otroligt bra i det också! Passar med pärlor på en sådan elegant häst!

Hehe, jag är ganska trög i starten så jag blir nog inte den första :angel: Men det är väldigt frestande!! Pysselkliet i fingrarna gör sig påmint :rofl:
Undrar om Panduro har bärnstensfärgade pärlor typ swarowskiliknande. Man kan ju tillverka sitt eget OS:angel:

De hade inte riktigt så mkt som jag önskade. Var mest mindre kristaller som verkade svåra att få fast. Men å andra sidan så var inte detta en av de större butikerna, så det är möjligt att ngn anna har.

Jag håller på att göra ett "OS" med rosa kristaller men vill eg. inte alls ha rosa då jag tycker det blir lite för mkt. Men dumma jag hade inte ngt armband med vita så det det fick bli så :D

Pandurokatalogen :angel:

Finns typ ingenting i de butiker jag har varit in i...

Haha, köpte nyss Topaz (bärnsten ungefär) färgade swarovskipärlor på Tradera, nu ska byggas :angel: Får vänta till måndag :cry:
Finns massor och åter massor med pärlor på Tradera. Åka till Gekås och handla ett antal billiga pannband med :D

Pst, ett hett tips är att köpa swarovski-flatbacks istället för bicones nästa gång, de är nog lättare att hantera om du ska limma:idea:

*kl*
Jag planerar ju att härma Os-pannbanden och så fort ekonomin tillåter ska jag beställa flatbacks i färgerna volcano (7,2 mm) och aquamarine(4,7mm) :bump:

Jag har klippt lite i paint, såhär kommer det bredare pannbandet se ut när kristallerna är ditlimmade
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_8/14930000-14939999/640x480/14938423.jpg

Pannbandsbyggande är helt galet beroendeframkallande:D

KL*
Nu har jag beställt pärlor och ska köpa pannband imorgon :D
Hur ska ja sätta fast pärlorna tkr ni?

Liknande trådar

Utrustning Fick en idé när jag såg en bild på ett pannband på en blogg för ett par veckor sedan. Filurade lite på hur jag skulle kunna göra min...
2
Svar
20
· Visningar
4 173
Senast: alvan
·
Utrustning Är det någon mer än jag som märkt att pannbanden på träns ofta inte passar till araber? Köper jag ett cobträns passar pannbandet men...
Svar
14
· Visningar
1 220
Senast: linafina
·
Utrustning Jag velar fram och tillbaka mellan de två pannbanden nedan (båda är från Döbert). Det är ju alltid fint med strass och blommor men å...
2
Svar
21
· Visningar
1 885
Senast: Marwinette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V