Mitt nya pannband till kandaret

Sv: Mitt nya pannband till kandaret

Men blir det verkligen snyggt? Remmarna måste ju nästan hamna uppe på varandra?

Och sen så går det väl inte att få av det rundsydda om man inte sprättar upp fållorna väl? Och det vill jag inte göra eftersom att det passar nu när det har satt till sig. Var sjukt stort från början så jag förstår inte hur det har kunnat bli lagom nu?? Men det är jättefint när det är lagom i storlek!

Så här ser mitt ut med bytt pannband!
Sunehansbo.JPG

Sjukt snyggt! Nu vet jag hur jag ska skaffa mig ett pannband med lime-gräna eller cerise stenar i för att matcha mitt kommande schabrak. :love:

Tack snälla för bilden! :bow:

Jag trodde det skulle bli mkt värre ihoptryckt. Såg ju inte alls illa ut!

Synd bara att man måste sprätta upp sidostyckena på det andra pannbandet. Det bär mig lite emot. Jag gillar ju det också. Men det är klart, kan man hitta ett rundsytt pannband till så kan man ju få både och :idea:

Verkligen jättefint! Vad inspirerad man blir också.. :D

"Vanligt" superlim. Just det jag använde var superlim från Biltema.

okej ska prova att göra ett själv. vill ha ett med pärlor men hittar ingenstans att köpa som ja vill ha. billigare att göra ett själv :)

Måste bara säga det att det var inte snyggt men den nosgrimman, vart tog hästen vägen? Tränset ser lite stort ut

Jag veeet, tror dock att det blir bättre när nosgrimman kommer upp lite. Men det är meckigt att man måste sprätta upp lite på nosgrimman alt. lämna in hos sadelmakare för att få det fixat. Kan tillägga att det är ett i ponnystorlek...§

Ja gör det så kan vi ha en pannbands tråd till sedan med alla nya! :bump:

Jag veeet, tror dock att det blir bättre när nosgrimman kommer upp lite. Men det är meckigt att man måste sprätta upp lite på nosgrimman alt. lämna in hos sadelmakare för att få det fixat. Kan tillägga att det är ett i ponnystorlek...§

Ja det blir nog snyggare när nosgrimman kommer upp en bit..

*knapplån*

Ingen bild där man ser pannbandet på hästen än? *nyfiken*
Jag tycker pannbandet blev jätte fint!!!

*KL*

Jag är inte mycket för blingbling, så jag skulle aldrig satt det på min häst, men gud vad fint det blev!! :d Ser inte ALLS handgjort ut!! :love:

:bow:

Liknande trådar

Utrustning Fick en idé när jag såg en bild på ett pannband på en blogg för ett par veckor sedan. Filurade lite på hur jag skulle kunna göra min...
2
Svar
20
· Visningar
4 173
Senast: alvan
·
Utrustning Är det någon mer än jag som märkt att pannbanden på träns ofta inte passar till araber? Köper jag ett cobträns passar pannbandet men...
Svar
14
· Visningar
1 220
Senast: linafina
·
Utrustning Jag velar fram och tillbaka mellan de två pannbanden nedan (båda är från Döbert). Det är ju alltid fint med strass och blommor men å...
2
Svar
21
· Visningar
1 885
Senast: Marwinette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V