Mitt nya pannband till kandaret

Sv: Mitt nya pannband till kandaret

Vad för pannband köpte du? Tänker på att det måste vara platt om det ska bli bra och dom flesta brukar vara rundade...

Gud va snyggt! :love: kul att ha ngt som ingen annan har!

undrar precis som Centaur vad för pannband du köpt, o hur satte du fast dom? :p

Det var ett "Hubertusan". Köpte det i lokala butiken. Men jag var tyvärr inte så smart att jag tog en bild på det innan.

Men det var redan utskuret och så satt en guldblommig (billig) dekor där. Men det var tillräckligt djupt för att med skruvmejsel (töjde i sidled) trycka i boxarna. Tog lite tid men var enkelt.

aprilia: Tack! :) Jag bara limmade och tryckte i!

Sjukt fin :love:..blir riktit avis :p

Ååh, det är nästan så jag måste leta reda på ett billigt pannband.. typiskt att du inte tog kort på det tidigare!
Hur mkt kostade pannbandet? om du nu inte skrivit det så jag har missat!

Det var ju jättefint det där, så himla bra gjort! Sött men ändå tjusigt :)
Ta kort snarast på hur det ser ut på hästen, jag är nyfiken :D

Jag blev verkligen superinspirerad! Ska nog själv pyssla lite här i veckan när jag är ledig! Vill ju också ha ett pannband med pärlor.

Men visst går det att knö på ett vanligt pannband på det rundsydda Hansbotränset! Har bytt pannband på båda mina!

jättefint blev det ju:d
Tycker det ser mycket proffsigt gjort ut!
Blev lite inspererad och ska snart gå och kolla i smyckeslådan efter användbara smycken:devil::p

Men visst går det att knö på ett vanligt pannband på det rundsydda Hansbotränset! Har bytt pannband på båda mina!

Men blir det verkligen snyggt? Remmarna måste ju nästan hamna uppe på varandra?

Och sen så går det väl inte att få av det rundsydda om man inte sprättar upp fållorna väl? Och det vill jag inte göra eftersom att det passar nu när det har satt till sig. Var sjukt stort från början så jag förstår inte hur det har kunnat bli lagom nu?? Men det är jättefint när det är lagom i storlek!

Jo, nackdelarna är att man måste ta sönder det rundsydda pannbandet. Remmarna hamnar något på varandra men jag tycker att det blir snyggare då det inte blir så brett över nacken. Såg inte bra ut på mitt nätta fullblod med alla dessa remmar... Ska fixa en bild där man ser hur det ser ut!

Tycker att det blev väldig snyggt. :D

Jag tycker att det blev jättesnyggt:d

Liknande trådar

Utrustning Fick en idé när jag såg en bild på ett pannband på en blogg för ett par veckor sedan. Filurade lite på hur jag skulle kunna göra min...
2
Svar
20
· Visningar
4 173
Senast: alvan
·
Utrustning Är det någon mer än jag som märkt att pannbanden på träns ofta inte passar till araber? Köper jag ett cobträns passar pannbandet men...
Svar
14
· Visningar
1 220
Senast: linafina
·
Utrustning Jag velar fram och tillbaka mellan de två pannbanden nedan (båda är från Döbert). Det är ju alltid fint med strass och blommor men å...
2
Svar
21
· Visningar
1 885
Senast: Marwinette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar