Mitt nya pannband till kandaret

Sv: Mitt nya pannband till kandaret

KL

Jag gjorde ett med pärlor, vilket klet det blev, jag limmade mina fingrar också.... :p

Det blev snyggt men jag är väldigt tveksam till om dom kommer sitta kvar eftersom dom är runda?? Jag använde nåt "Lynlim"... Vad har ni användt?

Det blev ju sjukt snyggt! Nu blev jag jätteinspirerad. Jag är inte heller så pysslig av mig. Menar du att du har köpt ett hubertuspannband för 50:-? Måste pannbandet vara väldigt platt, eller går det bra om det är lite rundat också?

Du skulle nog ha trätt upp dem på en fiskelina eller liknande först, om det var hål i pärlorna. Fast det kanske du gjort iofs?

Jag har mina ljusa stunder :p

Guntermann (heter ngt. liknande) har MASSOR med pärlor också, säljs i sybehörsaffärer. Därifrån köpte jag mina pärlor när jag höll på och pysslade mycket. Bättre kvalitet på deras pärlor än på panduros.

nja dom var på ett halsband så testade först att limma dit hela raden men det blev inte snyggt, blev inte rakt! så jag limmade alla var för sig istället..

dom sitter väl inte bättre för att man har en tråd igenom? :confused:

nej, inte med limmet, men är de tillräckligt "hårt" uppträdda så kan ju pärlorna bredvid hjälpa till att hålla fast den pärla som eventuellt släpper. Men i det långa loppet, nej.

Man kanske kan fila ner pärlorna på en sida så de får lite bättre anläggningsyta?

Pst, ett hett tips är att köpa swarovski-flatbacks istället för bicones nästa gång, de är nog lättare att hantera om du ska limma:idea:

*kl*
Jag planerar ju att härma Os-pannbanden och så fort ekonomin tillåter ska jag beställa flatbacks i färgerna volcano (7,2 mm) och aquamarine(4,7mm) :bump:

Jag har klippt lite i paint, såhär kommer det bredare pannbandet se ut när kristallerna är ditlimmade
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_8/14930000-14939999/640x480/14938423.jpg

Pannbandsbyggande är helt galet beroendeframkallande:D

Ok, lägger detta påminnet :D
Men är det hål i flatbacksen också?

Det blev ju sjukt snyggt! Nu blev jag jätteinspirerad. Jag är inte heller så pysslig av mig. Menar du att du har köpt ett hubertuspannband för 50:-? Måste pannbandet vara väldigt platt, eller går det bra om det är lite rundat också?

Nej, det är inget Hubertus. Hubertusan tror jag detta hette. Är nog en kopia. Men det är helt ok i kvalitén.

Om det är rundat får du problem att sätta fast ngt på det. Det jag har tagit har ju en utskärd del redan. Sen väljer jag dekor som storleksmässigt passar in i den utskurna delen och på såvis hålls på plats äv utan lim. Jag tror aldrig att det håller i längden annars.

nja dom var på ett halsband så testade först att limma dit hela raden men det blev inte snyggt, blev inte rakt! så jag limmade alla var för sig istället..

dom sitter väl inte bättre för att man har en tråd igenom? :confused:

Det blir snyggare och mer hållbart om du trär om dem på en ny stark tråd och sedan limmar en liten del i taget medan du ser till att raden hamnar rakt.

Har du ingen bild på ditt pannband? :banana:

Nää, de är platta och har oftast metall på baksidan. Då får man väl i och för sig ha en grundare "ränna" i pannbandet så de inte försvinner helt.

Skitsnyggt verkligen!!:love:
Nästan snyggare än OS-pannbanden!;):D

:D Jag önskar att det vore så, men nja... Däremot så är det roligt att ha ngt (tänker på det första jag gjorde) som ingen annan har (än så länge iaf).

Men jag önskar mig fortf en massa OS-pannbande också :D

Tyckte det med små pärlor var väldigt fint! :)

Ja, det tyckte jag också när jag hade det hemma. Men när det kom på hästen så blev det lite anspråkslöst. Man såg nästan inte att det var pärlor ens. Såg mer ut som en vit rand bara på lite håll. Det med stora pärlor som såg lite väl svulstigt ut hemma blev alldeles lagom när det kom på hästen! :d

Ja, det tyckte jag också när jag hade det hemma. Men när det kom på hästen så blev det lite anspråkslöst. Man såg nästan inte att det var pärlor ens. Såg mer ut som en vit rand bara på lite håll. Det med stora pärlor som såg lite väl svulstigt ut hemma blev alldeles lagom när det kom på hästen! :d

Ah, det kan jag iofs tro, nu när jag tänker efter..
Big pearls it is! :D

Idag fick jag tag på ett pannband med 'kanal' i mitten, så ska leta efter sån där 'kedja med boxar', men hittar inte det någonstans?!

*kl*
läs gärna forumreglerna innan ni skriver inlägg i denna tråd. Jag har åter igen fått radera inlägg, snart ryker tyvärr hela tråden - vilket säkert är tråkigt för de som följer den.

/B_A_L, moderator

Liknande trådar

Utrustning Fick en idé när jag såg en bild på ett pannband på en blogg för ett par veckor sedan. Filurade lite på hur jag skulle kunna göra min...
2
Svar
20
· Visningar
4 173
Senast: alvan
·
Utrustning Är det någon mer än jag som märkt att pannbanden på träns ofta inte passar till araber? Köper jag ett cobträns passar pannbandet men...
Svar
14
· Visningar
1 220
Senast: linafina
·
Utrustning Jag velar fram och tillbaka mellan de två pannbanden nedan (båda är från Döbert). Det är ju alltid fint med strass och blommor men å...
2
Svar
21
· Visningar
1 885
Senast: Marwinette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025