Mitt nya pannband till kandaret

Sv: Mitt nya pannband till kandaret

Det är väl lättare om de sitter ihop? Bara trycka ihop dem så de inte har mellanrum emellan.
Lossnar en så sitter den ju kvar, inte flyger iväg.

Nja, inte på de jag hade iaf. För det var svårt att få dem rakt då. Pinnarna innuti var inte helt samarbetsvilliga.

Lade ut stenarna isärklippta alldeles nyss och mätte det blev ca 17cm långt när man hade dubbla rader är det för kort?

Dubbla rader kan du inte få plats med i ett vanligt pannband (om inte din bild luras och stenarna är mindre än mina i verkligheten. Men det tror jag inte. Det ser inte ut så).

Det är med nöd och näppe som du kan trycka in en rad. Man får använda en tunn skruvmejsel på vissa partier för att lyckas peta in dem. Men fördelen är att det sedan sitter så bra att man eg inte ens hade behövt limma.

Om man har de i 2 rader blir det ca 8mm brett så mina kanske är mindre än dina:idea: eller så kanske de är så små

nuså fungerar kameran igen!

spanienmm228.jpg

Har dock inte limat det än, kan inte bestämma mig för om det är snyggt eller inte..

Åh vad fina "brilliantgrejerna" är!! Ser väldigt OS ut! Var har du fått tag på dem?

Du kan ju prova att ha fler pärlor och färre ringar och tvärtom innan du bestämmer dig. Du kan ju även prova med ljusare pärlor också och se hur det blir.

Men jag tycker det ser jättesnyggt ut redan nu! :love:

det är som sagt ett av mammas söndiga halsband :p ettsånt med magneter på som var så populäta förra sommaren.. men jag plockade bort magneterna

Jag har gjort ett till idag. Fast jag har heller inte limmat det ännu eftersom jag har slut på lim. Så jag måste köpa idag.

Pärlorna är i silver och ser ut som mini-discokulor. Blingar som sjutton! :love: Men det syns tyvärr inte på bild.

Sen har jag heller inte bestämt mig för om jag ska limma pärlorna helt rakt eller lite på kors och tvärs. Det ser nämligen IRL (inte på bild) rätt charmigt ut när de sitter lite hur som. Man ser tydligare då att det är mini-disco-kulor.

http://i19.photobucket.com/albums/b198/SaigonSaigon/Disco1.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b198/SaigonSaigon/Disco2.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b198/SaigonSaigon/Disco3.jpg

Ja just jag, det har du ju berättat. Var iaf jättesnyggt!

Jag vill också ha sådana brilliantringar *avis*

åh såna där halsband har jag, i båda silver och guld... :)

meeeen jag har inget pannband att ha dom i....

vad för lim använder du?

åh såna där halsband har jag, i båda silver och guld... :)

meeeen jag har inget pannband att ha dom i....

vad för lim använder du?

Ja, det kommer ju från din affär ;)

Guld hade ju varit snyggt också :idea: Det fanns inte där jag var. De blingar skitsnyggt!

Jag använder fortfarande superlim i gel-form från Biltema. (hur mga gånger har du frågat det nu :D)

åååhhh :love::love:
Nu ska jag också börja pyssla :D
Måste bara fara och handla lite först :angel:

Vilken smittande tråd...;)

Nu har jag (också!) köpt ett antal swarovski-stenar i två olika färger, väntar bara på att de ska dimpa ner i lådan!
Hoppas de är lika snygga i verkligheten som på bild, dock hade jag svårt att välja vilken storlek man skulle ta. De fanns i 4,5 och 6 mm.

Ska bara hitta ett lämpligt pannband också, sen ska det fixas!

Senast ändrad av en moderator:

Jag har gjort ett till pannband nu!

gjorde det snabbt och orkade inte fixa ihopa pärlorna så det blev lite sådär.. ska göra om det sen om jag tycker att det passar på hästen..

pannband001.jpg

pannband005.jpg

pannband008.jpg

Liknande trådar

Utrustning Fick en idé när jag såg en bild på ett pannband på en blogg för ett par veckor sedan. Filurade lite på hur jag skulle kunna göra min...
2
Svar
20
· Visningar
4 173
Senast: alvan
·
Utrustning Är det någon mer än jag som märkt att pannbanden på träns ofta inte passar till araber? Köper jag ett cobträns passar pannbandet men...
Svar
14
· Visningar
1 220
Senast: linafina
·
Utrustning Jag velar fram och tillbaka mellan de två pannbanden nedan (båda är från Döbert). Det är ju alltid fint med strass och blommor men å...
2
Svar
21
· Visningar
1 885
Senast: Marwinette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025