Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
lindan högst upp till vänster har jag sett en gång innan i ett stall jag jobbade, användes aldrig men tyckte att de verkade väldigt bra att linda med. vad består de av och tror du de finns att köpa nuförtiden?
Hur skriver man? Naaaawww!
men åh ge mig dom gröna!
Jag kom att tänka på grejerna som hörde till det vanliga stallarbetet...
När jag började rida i mitten av 80-talet fanns det inte Ikea-kassar, utan man köpte lövkorgar i plast att lägga hästens höportioner i. Till kraftfodret hade man gärna såna där lunchlådor i vit plast med rött lock och snäpplås som trillade loss hela tiden - om man hade råd att köpa såna. Vi vanliga ungar fick nöja oss med glasslådor, och det bedrevs viss byteshandel för att man skulle få rätt färg på sina gamla Big Pack.
KL
Jag minns att när jag var runt tio år så var "innegrejen" för hästtjejer sk miniträns. De var ungefär 10-12 cm på höjden och skulle hänga på väggen som dekoration. Hade kompisar som samlade på dessa. Jag fick bara ett endaste träns, som jag putsade och skötte om för att ha ett rent och snyggt träns på min vägg hemma. De går att plocka isär precis som vanliga träns men de är i miniatyr. Har nog kvar mitt i förrådet. Undrar om man kanske ska lägga ut det på annons?? Hihi..
Alla hade förstås också en så kallad 'mankborde', en oval smal modell med vit rygg, jag har fortfarande kvar en blå en röd och en rosa. De var skitbra verkligen!
ÅH! Bästa borstarna ever! Jag har en rosa som fortfarande används varje dag!