Minigrisebassar 2 veckor gamla! Foton

Sv: Minigrisebassar 2 veckor gamla! Foton

Nej gud va söta:love: Kanske ta sig en funderare att köpa en dom e ju för söt:love: Har ju plats till en :) Kan man ha bara 1 eller måste man ha 2???

Tänk på att även gulliga kultingar blir stora, elaka monster. :p
Du ska inte köpa dig en gris bara för att den är söt. Det är mycket speciella djur som kräver en del.

Och som tidigare nämdes så behöver dom vara två om de inte får tillräckligt med sällskap och uppmärksamhet av familjen.
Speciellt om de bor "ute" ;)

Nej jag har alltid velat ha en gris för ja tycker dom e så härliga djur... Jobbade m grisar när jag jobbade på en 4H gård i skåne å jag bara älskade den största suggan vi hade där min kära kotletta :-) å henne lärde jag sitt å vacker klöv å hon bara älskade å bli bortskämd å få en massa kel... Så jag har funderat länge på att skaffa en gris men då vill jag ju ha den sen den e lite å få den social å att man kan ha med den nästan överallt...
Hade tänkt att den skulle få bo i stallet på natten men att den skulle få gå här hemma på gården på dagarna m dom andra djuren å familjen... Men den skulle gärna fått bo inne på natten oxå om det inte hade varit för min sambo som tycker grisar ska sova i stallet på natten...

NU har jag separationsångst! Första ev köparen var precis här och har fått en timmes "tour de gris" inkl en massa kelande med kultingarna ( med mamma gris i en annan box....).

Verkar vara bra folk som tänkt igenom innan. De har fått en infofolder om minigrisföreningen och uppmaning att läsa igenom alla tips och råd som finns på SMGS hemsida.

GAH jag vill ju ha dem själv ALLIHOPA!!!!

/KT

Söta???? Nja.. jag håller mig till kattungar, valpar, killingar och fölisar. DE är söta....;-)

Söta???? Nja.. jag håller mig till kattungar, valpar, killingar och fölisar. DE är söta....;-)

Vilken tur att du tycker det :)
Då behöver jag inte oroa mig för en grisnappning av dig.
Jag menar, du bor ju inte så långt bort. :angel:

Kolla vad för spekulant som mailade mig idag angående minigris!

Kan väl lugnt säga att mitt pris gick upp med möe pengu!!!!!:angel: Triljoners biljoners!

...................

mailet som kom:

Hej !
<br>Hur mycket väger en sådan här minigris när den är fullvuxen?
<br>Jag undrar detta för att om man tröttnar på den så kanske det är hyfsat
<br>mycket kött att få ut.

MVH X

mitt svar:

Dyrt kilopris när man kan få en stor färdigslaktad produktionsgris för ca 1500-2000:-. Men det är klart vill du betala sisådär 500:- per kilo griskött när man kan köpa i butiken färdigt att lägga i grytan för omkring 50:-/kilo så är det ju upp till dig!

/kt

...................

Vilka folk det finns SUCK! Undrar om klillen tänker äta upp hundvalpar om han tröttnar på de också??

/KT

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 382
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 692
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare