Sv: Minigrisebassar 2 veckor gamla! Foton
Har du bra tips på hur man övertalar maken om att vi bara MÅSTE ha två såna, rosa med prickar på, hemma hos oss????
De är ju så söta att man blir alldeles tokig!!!
Gör som en av mina kunder gjorde med sin pojkvän som har uppfattningen att alla grisar luktar illa och ska ligga på tallriken.
Säg att ni ska åka och titta på en grej.
Frågar han vad så säger du att det är en överaskning.
Det är en liten rolig utflykt.
När denna kille fick se grisarna rynkade han först på näsan och var väldigt macho och sa div. roliga (som han tyckte) grisskämt.
Men när han sen fick se att grisarna kommer när man ropar deras namn, kan sitta, dansa, räcka ut tungan, vinka, gå i koppel etc. så mjuknade blicken.
När han sen fick se kultingarna blev han en mjukis och sa.
- De är ju ganska söta för att vara grisar.
Därefter kunde han prova att klappa dom, men han var tvungen att titta efter och lukta på handen så att han inte hade blivit smutsig eller luktade illa.
- Fan, det luktar ju inget. sa han då.
Hans tjej förklarade för honom att det var en av hennes drömdjur som de kunde ha i stallet.
De behövde ju inte nödvändigtvis på inne.
När han sen började få ett lite oroligt utseende i ansiktet, lugnade jag honom och sa att kultingarna jag hade var redan sålda så han skulle inte vara orolig för att bli med gris på en gång.
Vi satt i ca 4 timmar och pratade om för och nackdelar, ris och ros med ett minigrisägande.
Dessa människor kom tillbaka på besök 2 ggr till.
Han hade helt klart ändrat uppfattningen om minigrisen.
Efter ett tag så ringer
killen och säger att de ville boka två till nästa gång jag fick kultingar.
Idag har dom två grisar.
De bor ute på dagen, men husse bestämde att de skulle få vara inne med dom på kvällen och mysa i soffan.
Minigrisar kan charma vilken hårding som helst.