Mindre Bruksschäferkennel tipsa..

Sv: Mindre Bruksschäferkennel tipsa..

Blir så glad när du säger att han är precis vad vill ha men jag får känslan av att du får försvara has linjer?!
SKIT i det å var glad för din vovve!! Han ser underbar ut!:love:

Oj, dom orden värmde!:love::bow:
Nej alltså jag skäms inte det minsta för mina hundar-än mindre för valpis, för han är mitt Allt! Går inte att beskriva vad jag känner för den hunden! Skulle inte kunna byta honom mot något annat här i världen:love:
Jag kunde inte önska mig bättre hundar-älskar dem precis för det dom är.

Men en sak jag lärt mig här på buke är att man måste klargöra rätt så tydligt om vissa saker och ting om man inte vill bli påhoppad för minsta lilla.:cool:

Men återigen, ditt inlägg och dina ord värmde, tack så mycket-det behövdes!:love:

Senast ändrad:

Jag kan absolut ingenting om schäfrar, men jag tycker att din valps mamma och pappa ser ut att ha konstiga ben. Jag jämför med Pirus och Ambras hundar som har "rakare" ben både fram och bak.

Näe jag håller med dig, absolut.
Delvis därför jag valde att visa dem också så att de som vill kan jämföra min valp och hans föräldrar.

Men jag gillar inte alls hur dom är vinklade bak:crazy:.
Visserligen så är inte modern uppställd för 5 öre utan hon bara står, men det är väl sak samma.
Detta är de bilder jag fått utav uppfödaren(ja jag har hennes tillåtelse att använda dessa bilder) då hon inte hade några andra till hands.

KL
Mina hundarrs föräldrar:
Gabbi:
Mamma:
1327782.jpg

Pappa:
1449635.jpg

Kiera.. Mamma:
17343876.jpg

Pappan har jag tyvär inte men han är en riktig räktjärt, tydligen:confused:

kl
Piru!!!
Det var den finaste schäfer jag sett i hela mitt liv!! Så otroligt vacker!!! :love::love:

Är det någon som kan förklara grejen med räkryggarna hos utställningsschäfrarna? Tycker dessa människor som avlar på såna ryggar att det är fint??? Skitfult ju!!

kl
Piru!!!
Det var den finaste schäfer jag sett i hela mitt liv!! Så otroligt vacker!!! :love::love:

Är det någon som kan förklara grejen med räkryggarna hos utställningsschäfrarna? Tycker dessa människor som avlar på såna ryggar att det är fint??? Skitfult ju!!
Du har ju inte fattat nåt:confused:
Kolla in allas utställningsavlade schäfrar! Inte någon är "räkrygg"!!!

kl
Piru!!!

Sccc! inte så högt han blir så mallig här hemma blir ju som zlatan när folk säger såna grejer men han tackar.:rofl:

Han har ju brås på.

421260.jpg

Pappa Zigge

ZIZI-1.jpg

Mamma Zizi

*kl*

Nu har jag varit ute och fotat, eller försökt iaf. Så mörkt ute att man får gissa sig fram till vart foto objektet är någonstans.:cool:

Nero, min schäfer/alien hund, 7 månader.:p
S1037382.jpg

Senast ändrad:

Jamen du ser ju där!!!!!
Inte räkryggad för fem öre!
inte mina heller! så var stolt å glad för din hund:love:

Du har ju inte fattat nåt:confused:
Kolla in allas utställningsavlade schäfrar! Inte någon är "räkrygg"!!!

Men ursäkta mig då.... Men det finns väl några schäfrar i detta land som kommer från utstlällninglinjer och som är räkryggar?? Eller har jag sett i syne kanske... Jag sa inte att ALLA ser ut som räkor men vissa gör och jag undrar vad dom som avlar på såna schäfrar tänker med helt enkelt?

Det DÄR är en schäferkille!:love: Sådär tycker jag att de ska se ut, han har massa och hanhundskaraktär, något som Pirus hane saknar tycker jag.

Han liknar min gammelman, som hade Silverpilens Hast som pappa o Kiragårdens Qvizzla som mamma.

Men ursäkta mig då.... Men det finns väl några schäfrar i detta land som kommer från utstlällninglinjer och som är räkryggar?? Eller har jag sett i syne kanske... Jag sa inte att ALLA ser ut som räkor men vissa gör och jag undrar vad dom som avlar på såna schäfrar tänker med helt enkelt?

Men varför gå på å fördöma alla här då?? Det var bara det jag reagerade emot!:)

Jamen du ser ju där!!!!!
Inte räkryggad för fem öre!
inte mina heller! så var stolt å glad för din hund:love:

Ja, jag är faktiskt oerhört glad för det, och att han inte är lika dåligt vinklad som sina föräldrar:bow:
Men det såg jag redan när jag var och kollade/hämtade honom, hihi.

Dina vovvar är superfina dom med, har alltid tyckt det:p

Måste verkligen ge dig en liten eloge för dina väldigt positiva, snälla och kloka ord.:bow::love:

Men varför gå på å fördöma alla här då?? Det var bara det jag reagerade emot!:)

Jaha,, sorry det var inte meningen att det skulle låta så. Jag drar inte alla över en kam;).. Nej.. ex Nikkis ser jättefin ut trots linjer:banana::)

Det DÄR är en schäferkille!:love: Sådär tycker jag att de ska se ut, han har massa och hanhundskaraktär, något som Pirus hane saknar tycker jag.

Han liknar min gammelman, som hade Silverpilens Hast som pappa o Kiragårdens Qvizzla som mamma.

han är 16mån på den bilden jag la upp klart han saknar det maskulina en vuxen hanhund ska ha, han är ju bara unghund på bilden.Tycker bara det vore konstigt om han vore vuxen redan vid 16mån, Han har växt mycket det senaste halvåret. Tyvärr är han lite sen i utvecklingen då Piru styr med järnhand här hemma men han blir nog en fin hane bara han får växa lite i skallen också.

Namnlst-21_kopiera.jpg

Tycker man ser stor skillnad på denna bild att han ser vuxnare ut.

Tycker han ser lite sur ut, jag;) 16 månader, nej då är det klart att han inte har utvecklat sin karaktär ännu, missade att han var såpass ung på bilden.

Var inne o surfade runt på min gammelmans stamtavlor o fick syn på Jack v Stieglerhof, Obs! reservation på stavningen där. Vilken jycke! Jag är helsåld på grållar med rejäla, breda o maskulina skallar, hyfsat raka ryggar med för den delen.

Mamman till gammelman hette förresten inte Kiragårdens Qvizzla utan Dittegårdens, såg jag nu när jag bläddrade igenom stamtavlorna. Googlar du på henne så ser du en vacker tik också! O gammelmans brorsa Kiragårdens Grimm är också SÅ snygg. Silverpilens Hast har också det där speciella uttrycket på bilden som man får upp på hans stamtavla - självsäker kille " åh, va vill du då" uttryck:love:

Har visserligen gått o skaffat en härlig rottistik rätt nyligen ( förutom den schäfer som vi har ) men den dag min sista schäfer går bort kommer det att känns bra knepigt:( 20!år med bara schäfrar i huset!

På tal om storlek på schäfrar, har för mig att gammelman var typ 72 i mkh o vägde närmare 50 kg! Ok, inte idealet men STÅTLIG värre:)

Den bilden med skyddet är han 22mån o börjar utveckla ett fint aggressions paket som han kan hantera fint.

jack är jäkligt fin.

har två bilder på han.

jack_kopiera.jpg

jack_von_s_kopiera.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jaha, här kommer en rastråd till. Jag är i valet och kvalet om jag ska ha en hund till. Om det blir en till måste mina föräldrar vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 805
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 543
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 892
Senast: Asko
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 082
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka