Mindre Bruksschäferkennel tipsa..

Sv: Mindre Bruksschäferkennel tipsa..

Dom bilderna visar ingenting.
Och din schäfer är inte heller en sk. bruksschäfer. Hon är ju från Mischalands sa du.

Om du kan läsa ¨å skrev jag ju det!!!!! ATT DOM INTE VISAR NÅGON!!!!!!

Om du kan läsa ¨å skrev jag ju det!!!!! ATT DOM INTE VISAR NÅGON!!!!!!

Ville bara lägga in en bild! Och en sk!!! E hon ju halva! Men ingenting som du har med att göra eller yttra dig om!

Dina har det också i sig!

SK som du säger man kan ju lika gärna tävla bruks med en utställnings schäfer och tvärt om!!!

Oj Oj, ta inte i så mycket, räcker med ett utropstecken-jag trampade visst på en öm tå.

Tack snälla, jag vet mycket väl vad mina hundar har i sig, det var ju jag som informerade det för dig också.;) Men min ursäkt är å andra sidan(om jag nu behöver en sådan) att mina vovvar iaf. är 'omplaceringar', medans din inte är det och du har konstigt nog än idag inte velat berätta om stammen på din hund, så om jag får säga vad jag tror är orsaken för det så är det nog för att din hund har inget annat än rena vänsterspringare i sig.....?

Men jag menade inget illa med mitt uttalande-du köper ju vilken hund du vill, men det verkar som att du kallar/tar din hund för en bruksschäfer och visade upp en (renavlad)utställningshund i en tråd där TS söker en Riktig bruksschäfer.
Inte ens jag skulle lägga in bilder på mina 'halv'hundar(som troligtvis har mer bruks i sig än vad din har-men det hör inte hit) i den här tråden eftersom det inte är det som efterfrågas.

No hard feelings:D

Senast ändrad:

Men att en schäfer är en bra lydnads hund eller inte sitter ju inte i ryggen! Visst ska dom inte ha värsta krok räka ryggen. Och visst ska dom hålla kroppsmässigt. Men ni vet väl vad som står i ras standarden.

Men faktum är att det skiljer sig rätt så mycket mentalt på de utstl.avlade schäfrarna och de bruksavlade.
Visst vill man ha en hund som är exteriört bra byggd och friskt, men den ska ju ha något Bra att komma med bakom pannbenet också.

jaakeri.jpg

Han är en hund som inte har nån utställnings linjer bakom sig alls.

Han är så otroligt fin.. och de där ögonen ser så kloka ut :)

Men hur ser den ut om man drar bak bakbenen på den? Den är ju inte uppställd som en schäfer brukar vara på bild.

Jag tycker att man oftast luras av hur hunden är uppställd. Dvs. de kan luta mer eller mindre om man ställer dem "rätt".

Min kompis schäfer som inte har någon sluttande rygg alls i vanliga fall fick en väääldig uppförsbacke när han uppvaktade min tik ;) Så visst fanns "schäferstuket" i honom också när han blev lite extrem. (Det är väl så det ska vara egentligen? Dvs att det finns i dem, men att det ska till lite för att det ska komma fram. Det är väl det som skapar deras trav eller?)
Hur som så undrade hans matte om jag inte kunde ta med min tik på utställning så att hon kunde få sina 2:a på honom *hi hi*

Senast ändrad:

Naturligtvis skulle PIRU´s hund gå att ställa i schäferpose - MEN du skulle aldrig få den där Knixen på ryggen som räkorna har.

Lutande rygg men rak ändå liksom.

Oj Oj, ta inte i så mycket, räcker med ett utropstecken-jag trampade visst på en öm tå.

Tack snälla, jag vet mycket väl vad mina hundar har i sig, det var ju jag som informerade det för dig också.;) Men min ursäkt är å andra sidan(om jag nu behöver en sådan) att mina vovvar iaf. är 'omplaceringar', medans din inte är det och du har konstigt nog än idag inte velat berätta om stammen på din hund, så om jag får säga vad jag tror är orsaken för det så är det nog för att din hund har inget annat än rena vänsterspringare i sig.....?

Men jag menade inget illa med mitt uttalande-du köper ju vilken hund du vill, men det verkar som att du kallar/tar din hund för en bruksschäfer och visade upp en (renavlad)utställningshund i en tråd där TS söker en Riktig bruksschäfer.
Inte ens jag skulle lägga in bilder på mina 'halv'hundar(som troligtvis har mer bruks i sig än vad din har-men det hör inte hit) i den här tråden eftersom det inte är det som efterfrågas.

No hard feelings:D

ss din valp e väl ingen oplacering!!

Köper väl vilken hund jag vill! Och jag har aldrig kallat henne för brukshund heller!
En schäfer e ju en brukshund hur man än vänder på det!
Som okunnig schäfer köpare kollade jag på mamman vad hon hade gjort och på pappan! Och kollade hur dom såg ut i kroppen! Ska jag köpa en till i framtiden kanske jag köper från något annat ställe nu när jag har mer hum om hur schäfer funkar, lite..
Vart endast lite piss jag tycker inte att du har något rätt i att lägga ut vad andra hundar kommer ifrån i ett forum osv..
Leka lite jag e bättre..

Tex Piru talar alltid klarspråk! Tack för det!!

vänsterspringare i sig.....?

No hard feelings:D[/QUOTE]

Vänster springare?????????
Ursäkta vad menar du med det?

Jag och ts hade en disk om schäfrars ryggar när jag la ut bilderna...

Stammen går jag då endast inte in på för att jag e helt usel på sådant! Vet vem mor och far e!! Sen har jag noll koll på det!
Måste man ha hundra koll på något som man inte är intresserad av:confused:

Naturligtvis skulle PIRU´s hund gå att ställa i schäferpose - MEN du skulle aldrig få den där Knixen på ryggen som räkorna har.

Lutande rygg men rak ändå liksom.

Exakt Jääkäri står ju med hasen i 90 grader som de ska göra o ryggen slutar lite grann tycker det är ganska lagomt det där :angel:

Aha, då är han inte så jätte stor heller, vet du vad han väger då?
Fin är han hur som helst!:p

Shit, mätte Nero nu-64cm (36,4kg sist jag vägde), och han lär växa Ännu mer!:eek::cool:

34kilo väger han så 3-4kg till med muskler räknar jag med då är han perfekt. Ideal är 63-65 i mank på Schäfer vill inte ha dom större.

Här kommer min kille...tyvärr inga sidobilder inlagda på nätet någonstans men vis intresse vad han kommer från för kennel så pm:a

14312130.jpg

DSC_0062%20liten%20bild.JPG

16740695.jpg

Men faktum är att det skiljer sig rätt så mycket mentalt på de utstl.avlade schäfrarna och de bruksavlade.
Visst vill man ha en hund som är exteriört bra byggd och friskt, men den ska ju ha något Bra att komma med bakom pannbenet också.

dom jag har träffat har både varit på utställning och tävlat både bruks och lite annat! Deras pannben har det inte varit något fel på!

ss din valp e väl ingen oplacering!!
ss?? (förkortning på vad?)
Jo, valpis är det, köpte honom i 2a hand när han var ca8½ veckor. Nya ägaren hade haft han i 3-4 dagar innan dom sålde vidare-låååång historia, har jag inte berättat den för dig? Hmm..Kan göra det om du vill-och tro mig, min hund kommer inte från ngn. finare och bättre kennel än din när det väl kommer till kritan, snarare tvärtom-han kommer från en riktigt oseriös kennel.:mad:
Och det är Inget jag sopar under mattan med utan är helt ärlig med hans bakgrund osv.
*Vi tar det skitsnacket via PM*

Köper väl vilken hund jag vill! Och jag har aldrig kallat henne för brukshund heller!
En schäfer e ju en brukshund hur man än vänder på det!
Givetvis köper du vilken hund du vill, och ja-schäfer är en brukshund i grunden. Men sen har ju aveln tagit en ny vändning (tragiskt nog) så rasen har mer eller mindre blivit uppdelat i två kategorier=bruksschäfer och utsl. schäfer.
Hehe, ska man vara riktigt petig kallar du din hund för bruksschäfer nu-"schäfer är brukshund hur man än vänder på det".

;)

Vart endast lite piss jag tycker inte att du har något rätt i att lägga ut vad andra hundar kommer ifrån i ett forum osv..
Ber om ursäkt om du tog illa vid dig. Trodde inte att du 'skämdes'(inte ordagrant-finner inget bättre ord, skyller på att jag fått alldeles för lite sömn den senaste veckan) över vart din hund kommer ifrån, och eftersom hundar från samma kennel/uppf. redan visats i denna tråd och du la ut en bild själv på din hund osv. så blev det bara så, tänkte inte mer på det.
:o

Tex Piru talar alltid klarspråk! Tack för det!!
???

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jaha, här kommer en rastråd till. Jag är i valet och kvalet om jag ska ha en hund till. Om det blir en till måste mina föräldrar vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 805
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 543
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 892
Senast: Asko
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 082
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka