Mindre Bruksschäferkennel tipsa..

Sv: Mindre Bruksschäferkennel tipsa..

Det DÄR är en schäferkille!:love: Sådär tycker jag att de ska se ut, han har massa och hanhundskaraktär, något som Pirus hane saknar tycker jag.

Han liknar min gammelman, som hade Silverpilens Hast som pappa o Kiragårdens Qvizzla som mamma.

Tack....50 kilo muskler:love:
Min kille är från Skajatösens kennel utanför Nyköping
mamma sajkes Tikka
pappa cool trax arrax

Åhhh...min förra hund var Kiragårdens Brindo...mkt vacker..
hans far var alphagårdens artharaz och hans mamam var
grålötens kira

Sekundant...har dom kvar sin kennel??Har sett flera snygga hundar därifrån...

Kunde väl ana att våra vovvar var lite samma skrot o korn:)

Ska det va' så ska det va' rejält!:D

Vet inte ngt om Sekundants faktiskt. Kiragårdens gick över till mallar ett tag, vet inte om de gör det fortfarande? Min nuvarande kommer från Rapports o är brorson till gammelman:love: Han är mer kompakt, kortare o normalhög men en vildhjärna! Han blev väldigt sjuk under en period men är nu back in business - sjukdomsperioden gjorde att han fick komma undan med det mesta, vilket resulterat i en del ohyfsat beteende:o Som sitter i...:angel:

OM man kunde bli kär i en vovve så...:love:

Han är j-ligt snygg och har nedärvt rätt mycket av den karaktären i flera generationer om man tittar på en hel del av de bilder som finns på Pedigree sidorna.

Helt klart Jack var en stark nedärvare.

man ser många hundar som har han i sig att dom blir kompakta o grova skallar precis som de flesta DDR hundar hade på den tiden.

men må säga att Elch är snäppet finare som också är en äkta DDR hund.
elchhuvud_stort.jpg

elch11_stor.jpg

Vacker! Men inte lika rejäl skalle...:D

Jäpp!

Om du googlar på Kiragårdens Grimm så ser du pappsen till min nuvarande vovve - hon har så vackra bilder på Grimm! Ekhöjden tror jag att kenneln heter.

gå in här,där finns länkar till alla möjliga bra kennlar,min sambo är ngt av expert på brukslinjer och bruks schäfer,det är typ det ända han gör hela dagarna,tränar och lever hund haha
http://web.telia.com/~u76204415/

Ja, jag är faktiskt oerhört glad för det, och att han inte är lika dåligt vinklad som sina föräldrar:bow:
Men det såg jag redan när jag var och kollade/hämtade honom, hihi.

Dina vovvar är superfina dom med, har alltid tyckt det:p

Måste verkligen ge dig en liten eloge för dina väldigt positiva, snälla och kloka ord.:bow::love:

Du ser man ska vara glad för det man har! Och du kommer nog att komma långt med dina med!! Även fast dom kanske inte har rätt stam för dig:D
Lyd champion kanske vore något:)

söt;) tycker jag!

kom 12.på ssm!!!!
Såld nu pga intresset för dom grå tog över(om man nu kan säga så)
Men vi körde Cuba i IPO men hennes drifter fanns inte naturligt,tyvär,för det är förbaskat skojj att ha en snygg bra schäfer

Du ser man ska vara glad för det man har! Och du kommer nog att komma långt med dina med!! Även fast dom kanske inte har rätt stam för dig:D
Lyd champion kanske vore något:)

Heheh, jo du har så rätt.
Men alltså grejen är den att Gamlingen(Iko) inte har en så pjåkig stam trots alls;
e: Kurants Dilo
u: Tussbergets Elvira

Han är en hund helt i min smak om man ska se på egenskaperna/mentalitet osv.
Så satans synd att jag inte fick honom tidigare-helst från valp....

Medans det är valpis som är lite av det 'svarta fåret', men jag älskar honom ändå.:p
e: Schloss Mosbach Ayazz
u: Spårmarkens Penni

Dock så kommer jag och valpis satsa på tävlings/brukslydnad och spår-han har en nos som jag aldrig sett maken till:d Och vi tränar ju för fullt här hemma, han kan nästan hela lydnadsettan plus lite andra moment från de högre klasserna nu, och han är trots allt bara 7 månader. Så jag bara räknar dagarna tills vi kan börja tävla/starta vår första tävling ihop.:D

Heheh, jo du har så rätt.
Men alltså grejen är den att Gamlingen(Iko) inte har en så pjåkig stam trots alls;
e: Kurants Dilo
u: Tussbergets Elvira

Han är en hund helt i min smak om man ska se på egenskaperna/mentalitet osv.
Så satans synd att jag inte fick honom tidigare-helst från valp....

Medans det är valpis som är lite av det 'svarta fåret', men jag älskar honom ändå.:p
e: Schloss Mosbach Ayazz
u: Spårmarkens Penni

Dock så kommer jag och valpis satsa på tävlings/brukslydnad och spår-han har en nos som jag aldrig sett maken till:d Och vi tränar ju för fullt här hemma, han kan nästan hela lydnadsettan plus lite andra moment från de högre klasserna nu, och han är trots allt bara 7 månader. Så jag bara räknar dagarna tills vi kan börja tävla/starta vår första tävling ihop.:D

Svarta fåret!!
ÄÄ ge dig nu! han ser ju bra ut och fungerar bra.. Då har ju stammen mindre betydelse;)

Så länge du inte kallar honom bruks schäfer hahahaha

Nej men tränar du och tävlar bruks med honom.. Så blir han ju din bruks schäfer iallafall eftersom det är det du använder honom till:D

Stammen säger som sagt inte mig ett dugg'! Kan noll sådant! Men jag kanske lär mig en vacker dag:angel:

kom 12.på ssm!!!!
Såld nu pga intresset för dom grå tog över(om man nu kan säga så)
Men vi körde Cuba i IPO men hennes drifter fanns inte naturligt,tyvär,för det är förbaskat skojj att ha en snygg bra schäfer

12 ssm?? Förklara gärna lite då jag e nyfiken att lära mig? E ny på schäfer fronten:crazy:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jaha, här kommer en rastråd till. Jag är i valet och kvalet om jag ska ha en hund till. Om det blir en till måste mina föräldrar vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 805
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 543
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 892
Senast: Asko
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 082
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka