Mindre Bruksschäferkennel tipsa..

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Sandra_L
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 125
  • Visningar Visningar 10 114
Sv: Mindre Bruksschäferkennel tipsa..

34kilo väger han så 3-4kg till med muskler räknar jag med då är han perfekt. Ideal är 63-65 i mank på Schäfer vill inte ha dom större.

Okey. Ja N har blivit lite småmullig efter foderbytet och sen är han trots allt bara 7 månader och fortfarande väldigt mycket valp i kroppen.
Vill börja bygga lite mer muskler och sådant på honom nu, men är lite kluven om jag ska vänta tills han växt färdigt/vuxit till sig lite eller köra redan nu..?
Vi har ju redan börjat lite smått med det nu, men mest för att han hamnade i lite 'obalans' vid foderbytet.

Jo jag vet, jag vill Inte att han ska växa mer, ska slänga i han i tvättmaskinen och tvätta i 90 grader, hoppas han krymper lite då.:angel:

Aldrig i livet att en räkryggade schäfer sätter sina tassar i mitt hem.. :crazy: Rakryggad ett måste helst grå men det kvittar.

Skickar ett PM till dig. Har en grå schäferhane med de kriterier jag tror du söker. Tipsar gärna om kenneln och skickar bilder men inte över forumet.

*kl*

Rådi slänger sig in i debatten.

IMG_4345.jpg

Det var inte HELT lätt att få pälsmonstret att stå upp. Hon vill helst sitta för att få köttbullen.

ss?? (förkortning på vad?)
Jo, valpis är det, köpte honom i 2a hand när han var ca8½ veckor. Nya ägaren hade haft han i 3-4 dagar innan dom sålde vidare-låååång historia, har jag inte berättat den för dig? Hmm..Kan göra det om du vill-och tro mig, min hund kommer inte från ngn. finare och bättre kennel än din när det väl kommer till kritan, snarare tvärtom-han kommer från en riktigt oseriös kennel.:mad:
Och det är Inget jag sopar under mattan med utan är helt ärlig med hans bakgrund osv.
*Vi tar det skitsnacket via PM*

Givetvis köper du vilken hund du vill, och ja-schäfer är en brukshund i grunden. Men sen har ju aveln tagit en ny vändning (tragiskt nog) så rasen har mer eller mindre blivit uppdelat i två kategorier=bruksschäfer och utsl. schäfer.
Hehe, ska man vara riktigt petig kallar du din hund för bruksschäfer nu-"schäfer är brukshund hur man än vänder på det".

;)

Ber om ursäkt om du tog illa vid dig. Trodde inte att du 'skämdes'(inte ordagrant-finner inget bättre ord, skyller på att jag fått alldeles för lite sömn den senaste veckan) över vart din hund kommer ifrån, och eftersom hundar från samma kennel/uppf. redan visats i denna tråd och du la ut en bild själv på din hund osv. så blev det bara så, tänkte inte mer på det.
:o

???

Nope jag e hel stolt över min hund! Det bästa jag har!

Hehe, jag kallar utställningsschäfrarna för vänster springare:angel:.
För i ringen så kutar dom runt, runt, runt i just Vänster varv.

Aha bara åt vänster! Trodde du menade något elakt!Men hon kan springa åt höger med!

Jesus vad fin han är! :love:
Du vill inte byta skönheten mot en sjukskriven border collie och en grönis-valp som fortfarande inte fått sina nya tänder? :angel:

Skulle inte byta bort han för allt smör i småland den herren gör mig alldeles för glad för o fara bort :angel:

Jag förstår inte grejen att du skäms över var din hund kommer ifrån och behöver känna att du måste försvara valet??! Fess up!!
Jag skäms inte att mina kommer från sk. "exteriörlinjer" Dom behöver inte se ut som skit för det!!
Lillan som sexmånaders:
5372551.jpg

Gabbi sex år, från samma uppfödare!
12609489.jpg

Det finns massor av hundar som är "lagoma" som kommer i från sk. "ekteriörlinjer"!!!!

Jag förstår inte grejen att du skäms över var din hund kommer ifrån och behöver känna att du måste försvara valet??! Fess up!!

:o Var det riktat till mig?
Jag skäms inte alls vartifrån min valp kommer ifrån och berättar utan problem om det är någon som undrar.
Är super stolt över honom och han är dessutom över förväntan!:love::bow:

:o Var det riktat till mig?
Jag skäms inte alls vartifrån min valp kommer ifrån och berättar utan problem om det är någon som undrar.
Är super stolt över honom och han är dessutom över förväntan!:love::bow:

Blir så glad när du säger att han är precis vad vill ha men jag får känslan av att du får försvara hans linjer?!
SKIT i det å var glad för din vovve!! Han ser underbar ut!:love:

Senast ändrad av en moderator:

Blir så glad när du säger att han är precis vad vill ha men jag får känslan av att du får försvara has linjer?!
SKIT i det å var glad för din vovve!! Han ser underbar ut!:love:

gillar din inställning!:bow:

Äsch, jag hakar på strömmen jag med och visar mina schäfrar.
Vi kan kort & gott säga att de är mer eller mindre 50/50% bruks och utstl. linjer.

Nero
På bild 4½ månad gammal efter sin utstl. debut(inoff).
Blev BIR valp.
S1035945.jpg

Har ingen bild på han i dagsläget, kan försöka ta en strax på kvällspromenaden-om det inte är för mörkt.

Annars är denna den senaste jag har på honom(ca 5½-6månader på bild) från sidan när vi var i skogen.
Obs. att han står i lätt uppförsbacke och drar.
S1036234.jpg

Kan även passa på att visa hans föräldrar när vi ändå är igång(Har tyvärr inga bättre bilder på dem..)
Far
ayazz2_stor.gif

http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Hundarna/slochmossbachayas.jpg

Mor
penni4_stor.gif

Min andra hund Iko, 9½ år.
Lite överdrivet uppställd på denna bild.
S1033202.jpg

S1033193.jpg

Sådär ja, nu har jag blottat mina hundar totalt.;)

Senast ändrad:

Haha nu har du lagt upp dom ändå!!:D
Men fina ju!!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jaha, här kommer en rastråd till. Jag är i valet och kvalet om jag ska ha en hund till. Om det blir en till måste mina föräldrar vara... 2 3
Svar
58
· Visningar
5 813
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 584
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 900
Senast: Asko
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 100
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka