Mindre Bruksschäferkennel tipsa..

Sv: Mindre Bruksschäferkennel tipsa..

Svarta fåret!!
ÄÄ ge dig nu! han ser ju bra ut och fungerar bra.. Då har ju stammen mindre betydelse;)

Så länge du inte kallar honom bruks schäfer hahahaha

Nej men tränar du och tävlar bruks med honom.. Så blir han ju din bruks schäfer iallafall eftersom det är det du använder honom till:D

Hehe, jag sa det med en nypa salt. Brukar ibland kalla mina vovvar för 'skithundarna', likaså det med en nypa salt och med glimten i ögat. Då de trots allt är Mina (skit)hundar:p

Ja det är faktiskt sant. Schäfer är ju en brukshund i grunden, sedan att de finns uppfd. som avlar enbart efter exteriören och det går till överdrift och får fram hundar som är mindre dugliga till det dom egentligen är menade för är ju himla trist, men trots allt så Är schäfer en brukshund-oavsett linjer, så får du faktiskt tävla med din schäfer inom bruks.:idea:

Senast ändrad:

Hehe, jag sa det med en nypa salt. Brukar ibland kalla mina vovvar för 'skithundarna', likaså det med en nypa salt och med glimten i ögat. Då de trots allt är Mina (skit)hundar:p

Ja det är faktiskt sant. Schäfer är ju en brukshund i grunden, sedan att de finns uppfd. som avlar enbart efter exteriören och det går till överdrift och får fram hundar som är mindre dugliga till det dom egentligen är menade för är ju himla trist, men trots allt så Är schäfer en brukshund-oavsett linjer, så får du faktiskt tävla med din schäfer inom bruks.:idea:

Ha ha vad bra att du e med på poängen :D:D:D

Hörrni tjejer, nu har jag gått in tre gånger på denna tråd ikväll i tron att något nytt tillkommit i diskussionen, och varje gång har jag bara ramlat över mer rullande smileysar. Kan vi återgå till ursprungsdiskussionen?

Hörrni tjejer, nu har jag gått in tre gånger på denna tråd ikväll i tron att något nytt tillkommit i diskussionen, och varje gång har jag bara ramlat över mer rullande smileysar. Kan vi återgå till ursprungsdiskussionen?

Givetvis kan vi det.
Men eftersom ingen annan visat ngt. större intresse över denna tråd och tillkommit med något nytt så har vi helt enkelt kommit på ett litet sidospår-vilket inte bryter mot forumsreglerna.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jaha, här kommer en rastråd till. Jag är i valet och kvalet om jag ska ha en hund till. Om det blir en till måste mina föräldrar vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 805
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 543
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 892
Senast: Asko
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 082
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka