Sv: Mina barns far
Tack för alla fina svar och all uppmuntran!
Jag har mina föräldrar, min syster, barnens farmor och deras tre äldre halvsyskon att prata med + mina kompisar såklart (de är guld värda allihop).
Nu är det ju sommarlov och då flyter livet på lite enklare men till hösten när skolan börjar och alla andra aktiviteter drar igång, då kommer det nog att märkas större skillnad. Killarna spelar i ett band en gång/vecka, tränar judo två ggr/vecka och till största delen är det pappan som har skjutsat dom. Vi bor ett par mil utanför stan så de behöver ju skjuts till allt då de enda bussförbindelser som finns är skolbuss.
Sen kan jag känna att det nog kommer att bli jobbigt när det "kör ihop sig", som vuxen har man ju också en del åtaganden och egna hobbys och ibland krockar det med ungarnas. Då har pappan ställt upp för mig och jag för honom och vi har kunnat underlätta för varann oavsett vem barnen har varit hos just den veckan. När det har varit bråk på skolan eller med kompisar eller vad som helst, då har vi alltid varit två som kunnat stötta och hjälpa killarna. Man har haft nån att diskutera uppfostran med och känt att man har delat ansvaret. Nu ligger allt det på mig och ibland känns det bara för mycket...
Men man växer väl in i rollen och killarna förstår väl också att allt inte kan vara lika smidigt som det har varit, nu när det bara är vi tre.