Sv: Min Pimp!

Idah kar jag tränat in kallning med min lilla pojk. Han va jätte duktig. Måste ju va i form innan kusren :D

Ställ ut honom du. Hans öron verkar stå ganska bra på bilderna i alla fall. Det är jättekul att träffa alla roliga DP:ar på utställningarna. Jag trodde själv aldrig att jag skulle "fjanta" runt i ringen med hund men jag är fast:smirk: .
Har 1 hanne som på de senaste utställningarna åkt ut pga slarviga öron. Han har dock hunnit få 1 CERT, 5 CK och 5 HP. Hans son blev champion i Västerås 21:a april:bump: :bump: :bump: .
Då får man känna sig stolt som farmor;) .
Har även 4 tikar, varav 1 ungersk juniorchampion. Ja man måste väl få skryta lite med de raringar man har?
Den tiken är parad nu i helgen och jag har 3 ljuvliga små pojkar här hemma. De blir 3 veckor på onsdag.
Om nån är nyfiken finns mer att läsa på hemsidan. www.freewebs.com/famlaas
Just nu är inte livet på en pinne. 2 löptikar 1 vaktande mor och en jätteolycklig herre, han är fö pappa till gossarna.

CIMG1984.jpg
:love: :love:

alltsa det dar ser inte ut som en dvarg pinscher utan en mellan pinscher :angel:
dessutom ar det val tankt att oronen ska tejpas for att vara halvt bojda?! Till sist: Varfor kallar man sin hund "hallick"? Det later javligt respektlost i mina oron.:crazy:

alltsa det dar ser inte ut som en dvarg pinscher utan en mellan pinscher :angel:
dessutom ar det val tankt att oronen ska tejpas for att vara halvt bojda?! Till sist: Varfor kallar man sin hund "hallick"? Det later javligt respektlost i mina oron.:crazy:

Han är en dvärg pinscher, hans öron står å de är ju de som dom skam göra.
Pimpen va de mitt ex som döpte honom till. Han heter Uffe på papper.
Åimpen massar bra in på honom.

Han är 28cm hög, å enligt uppdödaren är de bra att båda öronen står på honom.

Vet inte va du har med rasen att göra, men hur tycker du han ska se ut..? Några kennlar som vill använda honom så han kan väl inte va så illa..

Å vadå respektlöst??? Finns att namn som är mycke vätte än så tycker jag..
Men men tyck de du. han passar att ha de namnet.

Vad spelar det för roll? Jag vet flera hundar som heter Dick. Hur "snällt" är det att hunden heter kuk då? Det är namn och knappast något hunden lider av ;)

Så va har du för erfarenhet av Dp som hade så mycket att säga?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V