Inte mer tid men mer barntid. Vi vuxna lägger oss när vi önskar och klarar att sova för lite och sedan sova ikapp på ex.vis helgen rätt bra. Skulle jag nu börja jobba tidigare ( vilket tyvärr inte fungerar med mitt jobb) och sambon lämna barnen senare skulle jag få mer barntid då jag kunde hämta tidigare. Vi har ju inga extrema tider som jobbar till 17 men våra barn är alltid ensamma kvar på fritids/ förskolan...Fast dygnet har ju 24 timmar hur man än vänder sig, och det är bra att sova nånstans mellan 6-9 timmar (varierar ju lite). Så jag ser faktiskt ingen fördel med att gå upp tidigt, komma hem kl 16.30 och sen lägga mig tidigt, jämfört med att ha senare vanor.
Många som har tidiga vanor verkar tro att det ger dem mer tid, men så kan det ju helt enkelt inte vara.
[/QUOTE=Petruska, post:16870683,member: 22343"] Barn som går på dagis brukar väl inte ha så mycket till ordnade aktiviteter på kvällarna på vardagar? Min son gick på simskola och lärde sig åka skridskor med dagis, tex. Och sen spelade han gitarr i kommunala musikskolan, och det var på skolan där han gick. Inget av det behövde jag vara ledig för. Sådant var avklarat när jag kom hem.
Långt ifrån alla föräldrar skjutsar barn ideligen. Jag har aldrig gjort det, och barnen har trots det varit normalt aktiva med idrott, musik och annat.[/QUOTE]
Sonen som är fyra ( blir 5), har kompisumgänge 2-3 ggr per vecka, mellan 18-19. Våra flickor ( som blir 10) som har kompisar som ör engagerade i lagidrott tränar minst 2 ggr i veckan samt matcher på helgerna. Vi har turen att bara ha en veckoträning på kvällstid, resterande fixar de på fritidstid