Har skrivit under och delat.
Jag med!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har skrivit under och delat.
Vet inte om detta är relevant längre?
Men en person som är anmäld för brott där förundersökningen läggs ned blir inte delgiven misstanken. (Precis som @Lovisaleonora skrev)
Alltså får KK'n i denna storyn varken ett brev eller samtal från polisen, utan det är bara Polisen som framöver kan se att en anmälan mot personen gjorts och att förundersökingen lagts ned p.g.a. det skäl som angetts.
Vet inte om detta är relevant längre?
Men en person som är anmäld för brott där förundersökningen läggs ned blir inte delgiven misstanken. (Precis som @Lovisaleonora skrev)
Alltså får KK'n i denna storyn varken ett brev eller samtal från polisen, utan det är bara Polisen som framöver kan se att en anmälan mot personen gjorts och att förundersökingen lagts ned p.g.a. det skäl som angetts.
Fast bara det i sig är faktiskt en god poäng i att anmäla. Det blir en belastning för den som inte fattat och upprepar sitt beteende.
Kanske, å andra sidan, att det blir en belastning om personen fått en anmälan emot sig och det då visar sig att hen (han...) fått flera stycken, liknande...? Det kanske kan ses som en belastning?Fast söker polisen efter personer i fall där förundersökning inte ens inletts? Något misstankeregister kan han ju inte finnas i.
Kanske, å andra sidan, att det blir en belastning om personen fått en anmälan emot sig och det då visar sig att hen (han...) fått flera stycken, liknande...? Det kanske kan ses som en belastning?
Kanske, å andra sidan, att det blir en belastning om personen fått en anmälan emot sig och det då visar sig att hen (han...) fått flera stycken, liknande...? Det kanske kan ses som en belastning?
Det syns inte i misstankeregistret att man blivit anmäld.
Synd och märkligt. Det vore mycket intressant och viktig information för polisen att ha tillgång till vid utredning.
Nej, det är varken synd eller märkligt. I misstankeregistret finns du när du är misstänkt för brott. I ts fall är snubben inte misstänkt för brott, och då ska han inte heller stå som misstänkt.
Liknande ärende menar du väl?Det var inte så jag menade. Det jag tycker vore synd och märkligt är om informationen om anmälan inte är tillgänglig för polisen om vederbörande blir anmäld senare i annat ärende.
Det var inte så jag menade. Det jag tycker vore synd och märkligt är om informationen om anmälan inte är tillgänglig för polisen om vederbörande blir anmäld senare i annat ärende.
Liknande ärende menar du väl?
Du är fantastisk! Så stark!Jag pratade precis med polisen som lagt ned fallet. Fy vilket jävla as den mannen! Vi hade ju haft sex kvällen innan och jag var ju vaken utan att röra på mig....
Jag blev chockad. Visste inte att en polis var så okunnig. Sen verkade det som man började hålla med mig. När jag sa att jag låg stilla efter att han stoppa in den och frös osv.
Han ska ta upp fallet igen. Det va flera saker som han missförstått. Så de kommer hålla ett nytt förhör på telefon.
Jag pratade precis med polisen som lagt ned fallet. Fy vilket jävla as den mannen! Vi hade ju haft sex kvällen innan och jag var ju vaken utan att röra på mig....
Jag blev chockad. Visste inte att en polis var så okunnig. Sen verkade det som man började hålla med mig. När jag sa att jag låg stilla efter att han stoppa in den och frös osv.
Han ska ta upp fallet igen. Det va flera saker som han missförstått. Så de kommer hålla ett nytt förhör på telefon.
Jag pratade precis med polisen som lagt ned fallet. Fy vilket jävla as den mannen! Vi hade ju haft sex kvällen innan och jag var ju vaken utan att röra på mig....
Attans starkt av dig att orkar dra igenom det en gång till. Ilska är en bra drivkraft ibland. Vi håller på dig.