Min hund är FÖR fäst vid mig.

Pia

Trådstartare
Vi har en blandras-tik på 7 år i familjen.
Eftersom jag är sjukpensionär har det blivit jag som ägnat mig mest åt henne. Hon lyder dom andra också, men det verkar vara jag som är högsta chefen.
Jag har just kommit hem efter att ha legat på sjukhus ett tag. Hunden var väldigt orolig när jag var borta, ville inte äta och var inte sig själv alls. Jag kommer med största sannolikhet att bli inlagd igen förr eller senare eftersom det är hjärtsvikt jag drabbats av, så min fråga är hur jag gör med hunden. Jag vill prägla henne mer på övriga i familjen. Jag vet att det är sent påtänkt men ingen hade ju räknat med att det skulle bli så här.
Hur gör jag?

Sv: Min hund är FÖR fäst vid mig.

Har du ingen anna i familjen som kan försöka göra lite roliga saker med henne då! Börja på någon träning el bara umgås på egen tid ute.

Lycka till hur du än gör:bump:

Sv: Min hund är FÖR fäst vid mig.

Övriga familjemedlemmar gör ofta saker med henne ute, men dom har ju inte gått någon kurs. Det kanske vore något.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
389
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 404
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 464
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka