Bukefalos 28 år!

Min ekonomi

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår du inte att de som hjälpt faktiskt blir upprörda när det kommer fram att du inte sagt sanningen? Du har varit extremt öppen med att KFM nekat sanering och faktiskt själv öppnat upp för spekulering när dina påståenden inte gått ihop. Hade du inte kommit med dem hade ingen reagerat.
Ja, varför ens ljuga om det? Jag tillhö rden skara som hjälpt för något år sedan och det är ok. Men det är klart jag hade blivit besviken om jag fått reda på att skuldsanering var avslutad.
 
Förstår du inte att de som hjälpt faktiskt blir upprörda när det kommer fram att du inte sagt sanningen? Du har varit extremt öppen med att KFM nekat sanering och faktiskt själv öppnat upp för spekulering när dina påståenden inte gått ihop. Hade du inte kommit med dem hade ingen reagerat.
Ja jag har sagt det för att skydda mig själv.
Jag har svårt att lita på att folk inte sätter krokben för sånt som går bra för mig.
Och det står jag för
Jag vet att ni är arga över det men det finns ne bra anledning och jag kommer inte prata mer om det.
 
Ja, varför ens ljuga om det? Jag tillhö rden skara som hjälpt för något år sedan och det är ok. Men det är klart jag hade blivit besviken om jag fått reda på att skuldsanering var avslutad.
Jag förstår det.
Men jag hade absolut inte bett om hjälp om behovet inte funnits.
Förhoppningsvis blir ekonomin bättre nu men jag har faktiskt ingen aning.
Har aldrig haft en hel lön.
 
Ja jag har sagt det för att skydda mig själv.
Jag har svårt att lita på att folk inte sätter krokben för sånt som går bra för mig.
Och det står jag för
Jag vet att ni är arga över det men det finns ne bra anledning och jag kommer inte prata mer om det.

Hade du verkligen velat skydda dig själv hade du inte sagt något öht och framförallt inte trasslat in dig i fler osanningar som fick dig att framstå som värre däran än du var.
 
Ja jag har sagt det för att skydda mig själv.
Jag har svårt att lita på att folk inte sätter krokben för sånt som går bra för mig.
Och det står jag för
Jag vet att ni är arga över det men det finns ne bra anledning och jag kommer inte prata mer om det.
Menar du som i att du inte på allvar kunna tänka att den dagen då du gjort sista betalningen och är skuldfri verkligen skulle komma och vara på riktigt?
 
Menar du som i att du inte på allvar kunna tänka att den dagen då du gjort sista betalningen och är skuldfri verkligen skulle komma och vara på riktigt?
Japp
Hela tiden
Känts som ett skämt som snart skulle slå tillbaka.
Jag har faktiskt inte trott att jag skulle nå ända fram.
Men har ju enligt kfms avier några månader kvar så chansen finns än om nån vill sabba.
 
Jag förstår det.
Men jag hade absolut inte bett om hjälp om behovet inte funnits.
Förhoppningsvis blir ekonomin bättre nu men jag har faktiskt ingen aning.
Har aldrig haft en hel lön.
Vi är många som lever på små medel.
Du är den av oss "fattiga" som öppet klagat och frankt redovisat hur mycket pengar du har på kontot.
Tanken att du ber om pengar kan lätt falla en in?

Jag har ett antal gånger tipsat om budgetrådgivning men inte fått svar. Tror fortfarande att det skulle vara till hjälp för dig?

Jag har levt långt under existensminimum under sjukskrivning men redovisade det inte. Just rädd att det ska uppfattas som en uppmaning till hjälp.

Lycka till med ditt nya liv fri från kfm. Tror alla önskar dig allt gott framöver.
 
Jag har aldrig ljugit om hur illa min ekonomi varit.
Bara om skuldsaneringen.
Jag förstår din tanke att ekonomin här och nu är lika dålig och att det varit det centrala.

Samtidigt så är en ekonomi som är totalhavererad för evigt långt ifrån samma sak som en saneringsbar ekonomi. Så lika dålig blir då en sanning med modifikation.

Så du kanske också förstår dem som tycker det är en större lögn än vad du insett.
 
Men har ju enligt kfms avier några månader kvar så chansen finns än om nån vill sabba.

Men vem skulle sabba din skuldsanering? Den enda som kan sätta dig i ny skuld är ju du själv? Som jag skrev tidigare så är det ju ett guldläge nu, ta vara på det! :)

Jag får snarare uppfattningen att folk här på buke har hjälpt dig mycket, både med lån och gåvor? Jag har själv gett dig 500 kr vid ngt tillfälle när du skrev att du satt i skiten.
 
Vi är många som lever på små medel.
Du är den av oss "fattiga" som öppet klagat och frankt redovisat hur mycket pengar du har på kontot.
Tanken att du ber om pengar kan lätt falla en in?

Jag har ett antal gånger tipsat om budgetrådgivning men inte fått svar. Tror fortfarande att det skulle vara till hjälp för dig?

Jag har levt långt under existensminimum under sjukskrivning men redovisade det inte. Just rädd att det ska uppfattas som en uppmaning till hjälp.

Lycka till med ditt nya liv fri från kfm. Tror alla önskar dig allt gott framöver.
Jag har funderat på en typ av god man.
Det är inte riktigt som en god man, men den ser till att allt betalas och att jag får det som blir över.
Så att jag lär mig leva på det jag har kvar
Och inte dra på nya skulder vilket jag verkligen hoppas at jag inte är dum nog att göra.
Men jag vet själv hur min hjärna funkar.
Jag vill ju spara pengar nu när jag får pengar över och fortsätta leva snålt, men det vet jag inte förrän jag får en hel lön hur det egentligen ser ut.
Ska nog göra som sonen och lägga pengarna på ett konto det tar några dagar att få ut ifrån
Förutom pengar till veterinärbufferten då.
 
Men vem skulle sabba din skuldsanering? Den enda som kan sätta dig i ny skuld är ju du själv? Som jag skrev tidigare så är det ju ett guldläge nu, ta vara på det! :)

Jag får snarare uppfattningen att folk här på buke har hjälpt dig mycket, både med lån och gåvor? Jag har själv gett dig 500 kr vid ngt tillfälle när du skrev att du satt i skiten.
Ja jag har verkligen varit nere i skiten.
För andra kan det se ut son jag levt lyxliv tydligen men det är ingen lätt resa på skuldsanering.
Och jodå saneringen kan avbrytas av många skäl så .
 
Jag har funderat på en typ av god man.
Det är inte riktigt som en god man, men den ser till att allt betalas och att jag får det som blir över.
Så att jag lär mig leva på det jag har kvar
Och inte dra på nya skulder vilket jag verkligen hoppas at jag inte är dum nog att göra.
Men jag vet själv hur min hjärna funkar.
Jag vill ju spara pengar nu när jag får pengar över och fortsätta leva snålt, men det vet jag inte förrän jag får en hel lön hur det egentligen ser ut.
Ska nog göra som sonen och lägga pengarna på ett konto det tar några dagar att få ut ifrån
Förutom pengar till veterinärbufferten då.

Du kanske kan be banken om en automatisk överföring till ngt konto där du inte har obegränsade uttag? :)
@tantens förslag om budgetrådgivare kanske också kan vara ngt?
 
Jag förstår din tanke att ekonomin här och nu är lika dålig och att det varit det centrala.

Samtidigt så är en ekonomi som är totalhavererad för evigt långt ifrån samma sak som en saneringsbar ekonomi. Så lika dålig blir då en sanning med modifikation.

Så du kanske också förstår dem som tycker det är en större lögn än vad du insett.
Jag har ju som sagt inte sett det som allt kommer att lösa sig. Utan varit helt inställd på att saneringen kommer att avbrytas.
Kanske därför det har varit svårt att se att det har en ände.
 
Jag har funderat på en typ av god man.
Det är inte riktigt som en god man, men den ser till att allt betalas och att jag får det som blir över.
Så att jag lär mig leva på det jag har kvar
Och inte dra på nya skulder vilket jag verkligen hoppas at jag inte är dum nog att göra.
Men jag vet själv hur min hjärna funkar.
Jag vill ju spara pengar nu när jag får pengar över och fortsätta leva snålt, men det vet jag inte förrän jag får en hel lön hur det egentligen ser ut.
Ska nog göra som sonen och lägga pengarna på ett konto det tar några dagar att få ut ifrån
Förutom pengar till veterinärbufferten då.
Jag vet en person som har skuldsanering och god man och där den goda manen som skulle sköta ekonomin, inte betalade räkningarna! Så skulle vara uppmärksam om du har god man...
 
Vi är många som lever på små medel.
Du är den av oss "fattiga" som öppet klagat och frankt redovisat hur mycket pengar du har på kontot.
Tanken att du ber om pengar kan lätt falla en in?

Jag har ett antal gånger tipsat om budgetrådgivning men inte fått svar. Tror fortfarande att det skulle vara till hjälp för dig?

Jag har levt långt under existensminimum under sjukskrivning men redovisade det inte. Just rädd att det ska uppfattas som en uppmaning till hjälp.

Lycka till med ditt nya liv fri från kfm. Tror alla önskar dig allt gott framöver.
Jag har ibland bett om ett lån.
Men då har jag vetat att det kommer in pengar sen.
Jag avskyr att låna pengar men jag har ju redan sålt allt som har nåt värde egentligen .
Visst skulle jag kunna sälja tvn men den är gammal och fungerar inte helt hundra.
Så den får jag nog skänka bort typ.
Men nu ska livet förändras.
Inte så att jag kastar mig iväg och köper ny tv. Däremot är fortfarande målet att ta körkort.
Jag kanske kan nå den drömmen nu.
Det återstår att se.
 
Japp
Hela tiden
Känts som ett skämt som snart skulle slå tillbaka.
Jag har faktiskt inte trott att jag skulle nå ända fram.
Men har ju enligt kfms avier några månader kvar så chansen finns än om nån vill sabba.
Jag har inte varit på buke så länge att jag har koll på din bakgrund mer än jag indirekt förstått att det finns en del tunga erfarenheter där. Låter som det kan vara lite traumarelaterat att inte våga tro och inte kunna inrätta sig efter att något är tryggt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 508
Senast: IngelaH
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 465
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
1 916
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 237
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp