Och @fia-lisa .Nej, självklart är det en jättesorg i sig att känna att storasyskonet blir utan syskon. Det blir ju så att säga ännu fler saker att tänka på, hur det skulle varit och det man planerat, gentemot hur det blev.
När jag fick höra vad som hänt er var en av känslorna hos mig att "Tänk om vi inte får med ett barn hem från BB, vad ledsen I skulle bli" Han tittade på mig häromdagen och sa att "jag tycker mest om bebisen i hela världen" och "jag VILL ha ett syskon" Och det kändes så hemskt sorgligt om han inte skulle få det.
Jag tog upp det när jag var på ett samtal inför förlossningen inne på sjukhuset och bm där tyckte att det var helt naturligt att tänka så men att OM något skulle hända så skulle storebrors sorg inte kunna jämföras med min. Nu är ju din tjej större, (I är 3,5 år) och förstår mer men hon kommer att klara sig, hon har ju sin änglasyster och ett levande syskon är inget krav för att ha ett bra liv.
Jag önskar så att det fanns något jag kunde göra för er heart
Syskon är inget krav. Själv har jag inga och har aldrig haft problem med det.
Men känslan när man vill ge sitt barn något och misslyckas- den kan nog alla föräldrar relatera till.
Jag var lite besviken att det skulle vara för många år emellan och jag kände mig som en gammal mamma. Den känslan blir ju ännu mer nu. Om vi skulle lyckas igen så lägger vi på ännu fler år. Större risker för att det inte ska gå.
Och ändå gnager det i mig att den största risken är bitterheten om man ger upp. Om jag säger att jag inte vill mer, inte orkar, och resten av livet ångrar att jag var så feg och självisk att jag inte vågar ge livet en chans. Om jag prioriterar min bekvämlighet för att jag tycker livet var för grymt mot mig...
Nånstans är det väl alla gravidhormoner som bara vill få sin belöning. Jag har en kropp och psyke som är helt inne på att jag väntar på ett barn. Och att säga nej jag vill inte är att sluta vänta på det barnet.
Jag vet hur sambon känner- hur dottern känner. Och även om ingen säger nåt så blir det mitt lass att bära hur jag än gör...