Miljötipstråden!

Jag blir så fruktansvärt besviken och uppgiven. Hur i helvete ska vi nånsin komma nånstans om det inte ens går att starta en tipstråd utan att det direkt urartar i kritik och gnäll? När en kan säga "låt oss hjälpa varandra" och få tillbaka "nej, du gör fel"? Herregud...

Det finns väl ingen som sagt att du gör fel? jag däremot menar att du räknar fel och att det är omöjligt med 0,7 ( eller mindre) jordklot.
Och jag anser att alla bör "dela lika" på välfärden och den klotbelastningen.
 
Alltså jag fick 1,1 jordklot. Åker aldrig bli eller annat. Äter närproducerat genom jobbet. Kan inte göra så mycket åt värmen inne då den ingår men har ett vind och solavtal på resten.
Vad ska jag minska på?
Mitt gående till jobbet?
 
Alltså jag fick 1,1 jordklot. Åker aldrig bli eller annat. Äter närproducerat genom jobbet. Kan inte göra så mycket åt värmen inne då den ingår men har ett vind och solavtal på resten.
Vad ska jag minska på?
Mitt gående till jobbet?

Vi ser ju inte ditt test eller hur du svarat, så vi kan väl omöjligen säga vad du ska dra ner på? Mängden kött, kanske?
 
3,3 jordklot i nämnt test. Jobbresan, huset och maten.

(Fast eftersom frågorna inte riktigt innehöll allt belastande man gör antar jag att värdet skulle öka - hästarna!, även om jag ändå inte riktigt förstår hur mitt skjutna och uppätna vildsvin som räckt i 2 månader har skapat en så stor klimatbelastning)
 
Vi ser ju inte ditt test eller hur du svarat, så vi kan väl omöjligen säga vad du ska dra ner på? Mängden kött, kanske?
Ja iofs men all mat i skolan är närproducerad och det är vegetariskt en gång i veckan och soppa en gång, fisk en dag. Så det blir inte så mycket kött.
Hemma lagar jag sällan mat
 
Ja iofs men all mat i skolan är närproducerad och det är vegetariskt en gång i veckan och soppa en gång, fisk en dag. Så det blir inte så mycket kött.
Hemma lagar jag sällan mat

🤷‍♀️

Som sagt, det blir ju svårt för oss andra att tala om vad du ska dra ner på. Men det finns ju redan en del tips i tråden!
 
Det finns väl ingen som sagt att du gör fel? jag däremot menar att du räknar fel och att det är omöjligt med 0,7 ( eller mindre) jordklot.
Och jag anser att alla bör "dela lika" på välfärden och den klotbelastningen.
Du kan anse vad du vill, men har du inte tips och pepp att komma med så är inte tråden till för dig :)
 
Så du menar att man får lite tips som måste klassas( ännu) som ganska enkla och man då ska tro att man ligger på cirkus 0,7 klot?
Läste du vad @Sedna skrev? vi ligger i bas alla på 2 klot per år, lägg sedan på livsföringen.
Men bara lägg av. Lägg Av. Det är väl fan bättre att vi gör så mycket vi kan än att som du sitta och gnälla på andra som gör så mycket de kan för att ett test på internet inte räknar som du vill? Gå och skriv till testmakarna då om det är så viktigt för dig.
 
Men sluta tramsa? Skit i tråden om miljötips är så otroligt oviktigt för dig.

Nej inte alls, jag brinner starkt för miljön och försöker verkligen att inte konsumera.

Och det gör jag inte, men jag har häst och katt och så då hus som värms upp och bil som jag kör med ibland. Hur kan det bli så högt för mig när jag knappt konsumerar något annat?
 
Nej inte alls, jag brinner starkt för miljön och försöker verkligen att inte konsumera.

Och det gör jag inte, men jag har häst och katt och så då hus som värms upp och bil som jag kör med ibland. Hur kan det bli så högt för mig när jag knappt konsumerar något annat?

Varför frågar du inte de som utvecklat testet istället?
 
Jag håller helt med. Det går inte att ha kallare inne än ca 20 grader utan att jag ska frysa konstant. Jag går runt med ulltofflor och mössa på mig inne samt massor med kläder. Ser det som så att jag kompenserar min lite högre inomhustemperatur under vintern med att det ska vara bra varmt på sommaren innan jag skulle få för mig att behöva en AC (något som är en riktig energislukare).
Vi använder luftvärmepumpen som AC på sommaren. Det drar inte alls lika mycket el som när vi kör den på värme resten av året.
 

Liknande trådar

Träning Plockat från tråden om favoritfilmer på Dressyrgnägg Flash frågar ang heike Kemmers ritt i küren Aaachen Nej det är inte det jag...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
19 795
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp