Jag försöker alltid vara så miljösnäll som det går, men har haft svårt att få till det så som jag vill. Jag vet att det slängs onödigt med mat här, men det är långt ifrån alltid möjligt att köpa så små förpackningar av något att det hinner gå åt innan det blivit dåligt och allt passar inte att frysa in :/ Vill laga matlådor, men har inte alltid tid och köper då färdigmat, är även godisberoende (men försöker köpa miljösnällt godis också).
Annars samåker jag varje gång det blir bilresor, reser öht extremt sällan, cyklar till jobbet, har inte igång elprodukter som inte används, återvinner allt som kan återvinnas här och shoppar sällan. När jag väl shoppar så är det väl genomtänkta grejer av bra kvalitet. Hundarna, ja de äter kött, men även där tänker jag på vilket kött, hur maten tillverkats osv.
Vet inte riktigt vad mer jag kan göra...
Annars samåker jag varje gång det blir bilresor, reser öht extremt sällan, cyklar till jobbet, har inte igång elprodukter som inte används, återvinner allt som kan återvinnas här och shoppar sällan. När jag väl shoppar så är det väl genomtänkta grejer av bra kvalitet. Hundarna, ja de äter kött, men även där tänker jag på vilket kött, hur maten tillverkats osv.
Vet inte riktigt vad mer jag kan göra...