Miljöpartiet rasar i Metrobeställda Yougovundersökningen

F ö kan jag tipsa om att kvällens Korrespondenterna på SVT2 (sänds nu 20.00) handlar om skräcken för Islam, inte helt långt ifrån trådens tema.

I den undersökning som tråden bygger på så står ju osäkerhetsintervallet klart och tydligt så det är inte så mycket att spekulera om.

Osäkerhetsintervall (eller konfidensintervall) är dock inte den faktiska osäkerheten i mätningen. Om urvalet är kasst kan t.ex ett parti som 25% skulle rösta på i verkligheten få 18% med en osäkerhet om +-2,5%.

Liknande trådar

Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
327
Senast: Seaside
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 062
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka