Midsommartråden aka HELGTRÅD!

HAHAHAHAHA årets pucko-pris går till zassoo :rofl:
Då tar jag årets klantpris, med följande händelse som inträffade alldeles nyss: Skulle böja mig ner för att kolla efter en tröja i en tvättsäck här hemma. Men tänkte inte alls på att den står intill en liten bokhylla, så hörnet på den satte jag pannan i - så hårt att det gick hål. Så nu har jag en grop där (som blöder). Så jävla snyggt. Jag som precis ska in till stan och bl.a. möta upp dejten. Kan tänka mig hur diskussionen blir när han frågar vad jag gjort och jag berättar att det var en bokhylla som attackerade mig... :rofl:

Kan ju tillägga det som hände i onsdags. Skulle gå runt jobbilen för att hoppa in och köra vidare. Det blåste som fan. Från ingenstans åkte en gren ner i huvudhöjd och smällde till mig i pannan. Jag skrattade rätt bra åt mig själv och var glad att ingen såg det hela. Det berättade jag glatt för dejten sen. En gång är ingen gång, två ovanliga saker i huvudet på tre dagar däremot... :p

@cili Tänkte först gilla dina inlägg men kom på att det kanske var lite väl elakt :o Men du har förtjänat klantpriset! :D

Har sett en jobbannons på arbetsförmedlingens hemsida som skulle kunna passa mig jättebra men jag vet inte om jag vågar att ansöka! :nailbiting: Så dumt, jag har tänkt att man kan alltid prova att ansöka men nu när jag känner att det finns en liiiten chans att jag får jobbet så blir jag skraj :o:banghead:

Har sett en jobbannons på arbetsförmedlingens hemsida som skulle kunna passa mig jättebra men jag vet inte om jag vågar att ansöka! :nailbiting: Så dumt, jag har tänkt att man kan alltid prova att ansöka men nu när jag känner att det finns en liiiten chans att jag får jobbet så blir jag skraj :o:banghead:
SÖK!

Det är en order.

Har du haft ett annat nick förut förresten? Känner att jag inte alls känner igen ditt nick, däremot hur du skriver :).

@niphredil Aaarghh!! En order, brr, jag vet inte om jag vågar! Jag känner mig så knäpp :o men jag vet ju att det värsta som kan hända är ju bara att de säger efter ett tag "ledsen, du är inte den vi söker, byebye". Ingen stress, ingen panik för sjutton! :banghead:

Näää... Bytte från AskoII till Asko ett tag sen dock då några blev lite förvirrade över tvåan i slutet som kanske till ASKOLL, vilket jag definitivt inte har :grin:

Jag vet inte vad jag ska skriva :o Har aldrig behövt söka efter ett jobb förut :o Nu vill jag bara gå och gömma mig under täcket och dö.

HJÄLP, vad ska jag skriva? :o

@Asko Ah, då har jag förväxlat dig med någon.

men jo -SÖK. Tänk om du får det? :)

@niphredil De vill att man ska mejla, jag kan väl skriva direkt i mejlet och inte bifoga någon fil? :o

/Amatören
Bifoga fil! Är mycket smidigare när man rekryterar och ser proffsigare ut. Dvs, skriv bara i mailet "Hej, Jag heter Asko och såg att ni söker en person till blablatjänsten. Jag är väldigt intresserad och har bifogat CV samt ansökan med mailet.

Vänliga hälsningar,
Asko Askosson
Askostad
Tfn. 11223344"

Och så bifogar du resten :)

Bifoga fil! Är mycket smidigare när man rekryterar och ser proffsigare ut. Dvs, skriv bara i mailet "Hej, Jag heter Asko och såg att ni söker en person till blablatjänsten. Jag är väldigt intresserad och har bifogat CV samt ansökan med mailet.

Vänliga hälsningar,
Asko Askosson
Askostad
Tfn. 11223344"

Och så bifogar du resten :)

Fast de verkar vara ett litet och personligt företag..? :o

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 423
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 349
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka