Sv: Midsommarfirande på Gärds
kl
Har ju också varit iväg!
Dressyren gick inte så värst bra, ville inte rida fram så länge för att spara krut till hoppningen, men halva framridningen gick åt att vara rädd för alla hästar så det blev inte så mycket tid kvar till att rida igenom
Väl inne på banan blev han lite seg, plus slog sig fri ett par gånger. Och i galoppen ville han bara sticka iväg på långsidorna, men vi höll oss iaf på rätt sida staketen den här gången
Trodde på knappt över 50% men fick ändå 63,5% så kvalet klarade vi ju med råge och det var ju det viktiga
Vet ju att det finns betydligt mer att hämta där! Slutkommentar "Trevlig häst. Svårt att hitta jämn bjudning och form. Ryttaren korrigerar på ett bra sätt."
Hoppningen var nästan det jag var mest nervös över, har bara hoppat bana med honom 1 gång och då var det bara 80cm. Kom helt fel på 1an och hörde något dunk så trodde jag rev redan där. Petade sedan ner två räcken, 5an med bakbenen och 6an med frambenen. Men 1an låg kvar så det blev 8 fel och precis klarat kval.
Terrängen var ganska snäll, det enda jag bedömde som liten svårighet för oss var hinder 4, en nybyggd ganska rejäl oxer inne i skogen vid vattnet, och hinder 5, en smal stock som låg över några stora stenar precis i skogbrynet, lite svag nedförsbacke, också nytt. Sedan var det i stort sett samma vanliga runda jag hoppat med honom på träning 2 ggr borsett från ett hinder. Vattnet bara rakt igenom, inget hinder efter. Ingen grav, upp/nerhopp var med alls.
Han var lite avvaktande på de 3 första hinderna, men 4an fick vi till ett perfekt språng över! 5an tvekade han och vinglade lite men hoppade. Sedan flöt allt på bra förutom något omtramp, mot slutet började han kännas matt och det kändes som att alla "stora språng" var förbrukade, så tog det lite lugnt där. Slutade med 8 straff för tiden, så vi klarade kvalet och är nu färdiga för Breeders i höst
Idag kan jag faktiskt bjuda på lite riktiga bilder, syster var med med kameran!
5an
Näst sista
Mot sista och mål!