Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ugnsstekt med lök, äpple, senap och ost.Jag har tagit upp en bit falukorv från frysen, och väntar nu på att den ska tina tills i kväll.
Hur hade ni tillagat den? Har ni några favoritfalurecept?
Stekt i skivor med snabbmakaroner och ketchup går fetbort
Jag har tyvärr inga äpple, men det andra funkar.Ugnsstekt med lök, äpple, senap och ost.
Då får jag tyvärr baka hamburgerbröd först och det är jag för bekväm för Men det lät gott, ska ha det i åtanke nästa gång jag är i affären!Parisare (hamburgare fast med falukorv)
Har sett att vissa gör falukorvskebab genom att hyvla och sedan steka med kebab(?)kryddor. Aldrig provat själv dock.
Korvstråganoff med dill
Tyvärr går stuvade makaroner och stekt falukorv också bort, gott, men nu har mina tre barn vuxit upp och jag har verkligen tröttnat på den rättenKorvstroganoff
Nästan som du sa du inte vill ha: Stuvade makaroner och stekt falukorv
Finsk Korvsoppa
Falukorvsgryta: https://www.instagram.com/p/CU2bkO5JCvP/?hl=sv
Sen senaste trenden varit göra Falukorvskebab dock inget jag testat.
Indisk variant på "stroganoff" är inte så pjåkig som alternativ. Typ:Jag har tagit upp en bit falukorv från frysen, och väntar nu på att den ska tina tills i kväll.
Hur hade ni tillagat den? Har ni några favoritfalurecept?
Stekt i skivor med snabbmakaroner och ketchup går fetbort
Jag har bokmärkt ditt recept, tack Jag har dock inte blomkål hemma, eller ingefära, och tål inte curry, men man kankse hade kunnat byta ut curryn tänkte jagIndisk variant på "stroganoff" är inte så pjåkig som alternativ. Typ:
https://www.koket.se/mitt-kok/lisa-lemke/indisk-gryta-med-falukorv
Men oftast blir det enkel klassisk stroganoff med massor av tomatpure, grädde, persilja och ris till.
Gott!Korv stroganoff är nog min favorit när det gäller husmanskost. Jag gör den på passerade tomater, kryddar med rökt paprika och senap och har i yoghurt eller gräddfil (beroende på vad jag har hemma) på slutet. Kan ätas med ris, pasta eller potatismos. Det sistnämnda kan också göras som gratäng att moset klickas runt kanterna på en eldfast form, den färdiga stroganoffen läggs i mitten och så får det hela gratinera lite.
Jag har ibland gjort falukorvspytt. Skurit korven i strimlor och stekt tillsammans med riven/strimlad rå lök, potatis och om man vill morötter. Kan med fördel stuvas lite (smaksättning med HP-sås, senap eller lite soja) och ätas med stekt ägg och rödbetor.
Ok, det står mellan korvgryta och korvstroganoff tänker jag nu.Korvgryta, med olika rotfrukter
Jag är ledsen, jag tackar för ditt tips, men jag hoppar försiktigt över det!Jag äter stekt falukorv med kokt potatis och vitabönor i tomatsås