Microotrogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
  • Du känner en attraktion till en person utanför ditt förhållande och kollar alla bilder hen lägger upp på sociala medier
Ja, så länge hon fortfarande är attraherad av mig så. Man kan attraheras av andra i förhållanden. Men för de inte vilja ligga med personen
  • Du ”glömmer” nämna att du har en partner i era konversationer för att upplevas som singel.
Nej
  • Du söker aktivt bekräftelse från någon du är attraherad av som inte är din partner.
Nej
  • Du säger att ditt förhållande inte är så seriöst, trots att det faktiskt är det.
Nej
  • Du kontaktar ditt ex på en dag som kännetecknade ert spruckna förhållande, exempelvis ditt ex födelsedag eller er forna årsdag.
Gratta på födelsedag är väl OK. Men forna årsdag ? Det är ju ett ex...
  • Du skriver onödiga meddelanden till en person du är attraherad av bara för att få bekräftelse. Det kan vara något så trivialt som ”Trevligt att träffas igår”, men det sätter igång ett samtal.
Nej
  • Du säger att ditt förhållande är på väg att ta slut, trots att så inte är fallet, när du pratar med en person du är attraherad av.
Nej

• Du känner en attraktion till en person utanför ditt förhållande och kollar alla bilder hen lägger upp på sociala medier
Ja, så länge hon fortfarande är attraherad av mig så. Man kan attraheras av andra i förhållanden. Men för de inte vilja ligga med personen
  • Du ”glömmer” nämna att du har en partner i era konversationer för att upplevas som singel.
Nej
  • Du söker aktivt bekräftelse från någon du är attraherad av som inte är din partner.
Nej
  • Du säger att ditt förhållande inte är så seriöst, trots att det faktiskt är det.
Nej
  • Du kontaktar ditt ex på en dag som kännetecknade ert spruckna förhållande, exempelvis ditt ex födelsedag eller er forna årsdag.
Gratta på födelsedag är väl OK. Men forna årsdag ? Det är ju ett ex...
  • Du skriver onödiga meddelanden till en person du är attraherad av bara för att få bekräftelse. Det kan vara något så trivialt som ”Trevligt att träffas igår”, men det sätter igång ett samtal.
Nej
  • Du säger att ditt förhållande är på väg att ta slut, trots att så inte är fallet, när du pratar med en person du är attraherad av.
Nej
Jag är okej med allt utom det sista. Men har löst det genom att inte ha ett ”slutet” förhållande. Hade min partner sagt till någon annan att vårt förhållande höll på att ta slut så hade vi behövt ta ett snack om det. Det tycker jag är respektlöst mot både mig och den andra. Men han måste inte deklarera att han är i ett förhållande för min skull. Det är ju i så fall för att den han träffar inte ska förvänta sig mer.

Otrohet är för mig lögner och att gå utanför ramarna för det man är överens om. Men börjar man styra över vad ens partner får fantisera om, eller att man söker uppskattning och bekräftelse av andra, då utövar man enligt mig en ohälsosam kontroll.

Jag är okej med allt utom det sista. Men har löst det genom att inte ha ett ”slutet” förhållande. Hade min partner sagt till någon annan att vårt förhållande höll på att ta slut så hade vi behövt ta ett snack om det. Det tycker jag är respektlöst mot både mig och den andra. Men han måste inte deklarera att han är i ett förhållande för min skull. Det är ju i så fall för att den han träffar inte ska förvänta sig mer.

Otrohet är för mig lögner och att gå utanför ramarna för det man är överens om. Men börjar man styra över vad ens partner får fantisera om, eller att man söker uppskattning och bekräftelse av andra, då utövar man enligt mig en ohälsosam kontroll.
Stämmer ganska bra med mina egna åsikter.
I övrigt att säga att vi inte är i ett seriöst förhållande skulle krävas ett seriöst samtal omkring.

I min värld så är det just lögner och gå bakom ryggen/bryta överenskommelser gällande förhållandet som gör att man är otrogen.
Jag är dock tveksam till att ett par sätter sig ner och sätter upp regler för vad man får fantisera om, vilken tid man får prata med vem och om vad osv. Det låter bara sjukt..
Så det som radas upp här känns liksom inte som otrohet övht.

Ja, jag som äntligen tänkte få lätta upp mitt dåliga samvete över att jag går och överväger en ny, hel, microvågsugn när jag egentligen har ett jättebra förhållande med min gamla :(
Har du försökt att prata om det med den gamla? Att du inte är helt nöjd i er relation?

Jag behöver också ha det snacket men är inte helt redo att släppa taget ännu :(
Tänkte bara gå bakom ryggen och skaffa en ny men det kanske inte är rätt sätt..

Jag omplacerade min gamla när jag köpte en ny. Även om vårt förhållande inte var från det att den var ny så kände jag ändå ett ansvar för den och tyckte den förtjänade ett sista gott hem så jag skänkte bort den innan jag tog in den nya. Tycker det är lite respektlöst faktiskt att ta in andra medan den gamla är kvar.

Skulle vi välja att gå skilda vägar i framtiden, så kommer jag nog att välja att vara utan sen. Denna ständiga diskussion om vem som bär ansvaret för rengöringen kan jag klara mig utan. I en ev ny relation ska det def vara en självrengörande isf.

När jag köpte en ny blänkande ställde jag min gamla som jag fått på köpet vid en tidigare flytt i soprummet. Efter en timme hade den tagits om hand av någon annan och får fortsätta sprida värme till andra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 569
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 745
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare