Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur skulle ni reagera på detta? Kan man vara microotrogen och det ändå är okay?
Jag är okej med allt utom det sista. Men har löst det genom att inte ha ett ”slutet” förhållande. Hade min partner sagt till någon annan att vårt förhållande höll på att ta slut så hade vi behövt ta ett snack om det. Det tycker jag är respektlöst mot både mig och den andra. Men han måste inte deklarera att han är i ett förhållande för min skull. Det är ju i så fall för att den han träffar inte ska förvänta sig mer.Ja, så länge hon fortfarande är attraherad av mig så. Man kan attraheras av andra i förhållanden. Men för de inte vilja ligga med personen
- Du känner en attraktion till en person utanför ditt förhållande och kollar alla bilder hen lägger upp på sociala medier
Nej
- Du ”glömmer” nämna att du har en partner i era konversationer för att upplevas som singel.
Nej
- Du söker aktivt bekräftelse från någon du är attraherad av som inte är din partner.
Nej
- Du säger att ditt förhållande inte är så seriöst, trots att det faktiskt är det.
Gratta på födelsedag är väl OK. Men forna årsdag ? Det är ju ett ex...
- Du kontaktar ditt ex på en dag som kännetecknade ert spruckna förhållande, exempelvis ditt ex födelsedag eller er forna årsdag.
Nej
- Du skriver onödiga meddelanden till en person du är attraherad av bara för att få bekräftelse. Det kan vara något så trivialt som ”Trevligt att träffas igår”, men det sätter igång ett samtal.
Nej
- Du säger att ditt förhållande är på väg att ta slut, trots att så inte är fallet, när du pratar med en person du är attraherad av.
Stämmer ganska bra med mina egna åsikter.Jag är okej med allt utom det sista. Men har löst det genom att inte ha ett ”slutet” förhållande. Hade min partner sagt till någon annan att vårt förhållande höll på att ta slut så hade vi behövt ta ett snack om det. Det tycker jag är respektlöst mot både mig och den andra. Men han måste inte deklarera att han är i ett förhållande för min skull. Det är ju i så fall för att den han träffar inte ska förvänta sig mer.
Otrohet är för mig lögner och att gå utanför ramarna för det man är överens om. Men börjar man styra över vad ens partner får fantisera om, eller att man söker uppskattning och bekräftelse av andra, då utövar man enligt mig en ohälsosam kontroll.
Åh jag som trodde den här tråden skulle handla om microvågsugnarVilken besvikelse
Har du försökt att prata om det med den gamla? Att du inte är helt nöjd i er relation?Ja, jag som äntligen tänkte få lätta upp mitt dåliga samvete över att jag går och överväger en ny, hel, microvågsugn när jag egentligen har ett jättebra förhållande med min gamla![]()
Jag använder två olika. Fast den ena gillar jag bättre. Går snabbare. Båda är vita.Hur skulle ni reagera på detta? Kan man vara microotrogen och det ändå är okay?
Ja, jag som äntligen tänkte få lätta upp mitt dåliga samvete över att jag går och överväger en ny, hel, microvågsugn när jag egentligen har ett jättebra förhållande med min gamla![]()
Har du försökt att prata om det med den gamla? Att du inte är helt nöjd i er relation?
Tycker du ska fundera några varv till om det verkligen är värt det.Jag behöver också ha det snacket men är inte helt redo att släppa taget ännu
Tänkte bara gå bakom ryggen och skaffa en ny men det kanske inte är rätt sätt..
Tycker du ska fundera några varv till om det verkligen är värt det.
Det är inte alltid vågorna är svängigare på andra sidan. En vet vad en har, osv.