Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade haft lättare att klara mig utan diskmaskin än utan micro...*viskar* Jag har ingen diskmaskin...
Edit: Ibland tänker jag på medeltiden också men stormaktstiden dominerar som sagt
Inte jag heller. Har övervägt pga skröppel, men jag vill ha min bänkyta! Förresten låter det rimligt med allt ditt fina äldre porslin.*viskar* Jag har ingen diskmaskin...
Edit: Ibland tänker jag på medeltiden också men stormaktstiden dominerar som sagt
Ett enkelt sätt att kolla det är att kolla i vardagsrummet. Har den ingen TV så är det ofta designat. En TV ser aldrig snygg ut och det är knepigt att möblera ett rum runt en TV. Men de flesta hem har väl ändå någon form av TV eller liknande. (Eller är detta en såndär ytterligare grejj som skiljer våra umgängeskretsar åt????).
Sen är frågan hur vanligt det är att ugnen har micro? Nu ska jag nog surfa in på elgigantens hemsida och kika runt lite. Viktigt studerande detta (istället för mjölksyntes...).
Det är klart att det är viktigt! Mycket viktigt skulle jag säga.En snabb pilotundersökning som baserar sig på tidigare urval visar att samtliga av de som faktiskt hade flyttbar mikro inte hade TV. Jag vet ännu inte riktigt vad det betyder, men jag tror att det är viktigt!
Alltså detta börjar snart bli som romarriket-undersökningen!
En tjej hade en kategori på Instagram typ ”heterokillar tänker”. Hon frågade då helt enkelt killar vad de tänker på. Blev en del jävligt roliga svar MEN det visade sig att flera killar helt oberoende av varandra tänkte på ROMARRIKET.
Hon bad då sina följare att fråga heteromän ”tänker du på romarriket?”. Och följdfråga om ja: ”hur ofta tänker du p romarriket?”. Detta har nu växt till en rörelse
En kille skrev till mig häromdagen att han varit på dejt och tjejen hade frågat honom ”tänker du ofta på romarriket”? Han ba fan vad skum fråga men det är klart det gör jag ju ändå rätt ofta. Jag ba ”vaddå när?” Han; ”ja men tex när jag åker över broar”.
Jag tänker att detta med micro kanske kan bli nya grejen. Helt plötsligt hoppar det fram ngn vid typ en busshållsplats och ba ”hej du har du micro”?
En snabb pilotundersökning som baserar sig på tidigare urval visar att samtliga av de som faktiskt hade flyttbar mikro inte hade TV. Jag vet ännu inte riktigt vad det betyder, men jag tror att det är viktigt!
Jag har nu frågat min man om han brukar tänka på romarriket. Jag fick det något kryptiska svaret:
”Kanske oftare än vad jag borde.”
Vad tusan är det är för något? Vill jag egentligen veta?
Är det konstigt att tänka på romarriket ett par gånger i månaden?Ok, offtopic men strunt samma, det här var ju fascinerande. Jag frågade precis min snubbe om han brukar tänka på romarriket och han svarade "ibland kanske". När jag frågade "hur ofta på en månad?" svarade han "två?".
What, vad tusan är detta? forskaren i mig skulle vilja ställa samma fråga till en kontrollgrupp av kvinnor också men det kanske redan är gjort?
Edit: kan vara lite ontopic också för sakens skull. Jag levde mina första år som student i lägenhet utan micro. Det gick bra, jag värmde mat på spis och i ugn. Nu har jag micro. Det går också bra. Jag gillar micro.
Jag har ingen heller. Men jag drömmer om att ha två så att jag slipper sätta upp grejer i skåpet.*viskar* Jag har ingen diskmaskin...
Vilket väcker följdfrågan hur ofta det kan anses normalt att tänka på romarriket?Är det konstigt att tänka på romarriket ett par gånger i månaden?
Är det konstigt att tänka på romarriket ett par gånger i månaden?
Jag tycker ju generellt en följdfråga krävs! Känns extremt olika om en tänker på coola akvedukter osv några gånger i månaden eller på lejon som äter slavar till folkets jubel.
@xfie
Om romarriket alltså.
Den tid i livet jag tänkt mest på romarriket var gymnasietiden, pga latinstudier. Vår studentt-shirt hade texten ”för övrigt anser vi att [namnet på vår skola] borde förstöras”. Det kanske indikerar att jag tänkt ungefär så lite som möjligt på mycket relaterat, däribland romarriket, därefter.
FRågade min man med, han : "Ja det är klart?" Sen la han till, men gör inte du det?!" Eh ,nejJag har nu frågat min man om han brukar tänka på romarriket. Jag fick det något kryptiska svaret:
”Kanske oftare än vad jag borde.”
Vad tusan är det är för något? Vill jag egentligen veta?