Micro onödig eller? (utbruten från Vilka prylar klarar du dig utan?)

*viskar* Jag har ingen diskmaskin... :nailbiting:

Edit: Ibland tänker jag på medeltiden också men stormaktstiden dominerar som sagt :up:
Inte jag heller. :D Har övervägt pga skröppel, men jag vill ha min bänkyta! Förresten låter det rimligt med allt ditt fina äldre porslin.

Tidsepokmässigt befinner jag mig nog oftast i någon vedisk tidsålder när tanken sträcker sig över århundradena.

Jag tycker romarriketfrågan kräver följdfråga kring vad; akvedukter eller lejon som äter slavar eller något däremellan? Den period i livet jag tänkt mest på romarriket var på gymnasiet pga latinstudier. Vår studentt-shirt hade texten ”för övrigt anser vi att x-skolan borde förstöras” med vår skolas namn. :o Det kanske antyder att jag blev mätt på att tänka på romarriket då?
 
Ett enkelt sätt att kolla det är att kolla i vardagsrummet. Har den ingen TV så är det ofta designat. En TV ser aldrig snygg ut och det är knepigt att möblera ett rum runt en TV. Men de flesta hem har väl ändå någon form av TV eller liknande. (Eller är detta en såndär ytterligare grejj som skiljer våra umgängeskretsar åt????).


Sen är frågan hur vanligt det är att ugnen har micro? Nu ska jag nog surfa in på elgigantens hemsida och kika runt lite. Viktigt studerande detta (istället för mjölksyntes...).

En snabb pilotundersökning som baserar sig på tidigare urval visar att samtliga av de som faktiskt hade flyttbar mikro inte hade TV. Jag vet ännu inte riktigt vad det betyder, men jag tror att det är viktigt!
 
Har inte heller diskställ, gav bort det när jag flyttade till en lägenhet med diskmaskin.
Har också både tv och mikro och båda används flitigt.

Tyckte mikro var världens onödigaste pryl tills jag för 29(!) år sen flyttade till en lägenhet där förra hyresgästen lämnat kvar sin. Insåg snabbt alla fördelar.
 
En snabb pilotundersökning som baserar sig på tidigare urval visar att samtliga av de som faktiskt hade flyttbar mikro inte hade TV. Jag vet ännu inte riktigt vad det betyder, men jag tror att det är viktigt!
Det är klart att det är viktigt! Mycket viktigt skulle jag säga.
Sen beror det på vad man menar med TV. Jag har ju en TV apparat, men inga kanaler. Är det då en TV? Eller är det bara en stor skärm? Så mycket frågor, så lite svar :banghead:
 
Alltså detta börjar snart bli som romarriket-undersökningen! 😆

En tjej hade en kategori på Instagram typ ”heterokillar tänker”. Hon frågade då helt enkelt killar vad de tänker på. Blev en del jävligt roliga svar MEN det visade sig att flera killar helt oberoende av varandra tänkte på ROMARRIKET.
Hon bad då sina följare att fråga heteromän ”tänker du på romarriket?”. Och följdfråga om ja: ”hur ofta tänker du p romarriket?”. Detta har nu växt till en rörelse 😆

En kille skrev till mig häromdagen att han varit på dejt och tjejen hade frågat honom ”tänker du ofta på romarriket”? Han ba fan vad skum fråga men det är klart det gör jag ju ändå rätt ofta. Jag ba ”vaddå när?” Han; ”ja men tex när jag åker över broar”.

Jag tänker att detta med micro kanske kan bli nya grejen. Helt plötsligt hoppar det fram ngn vid typ en busshållsplats och ba ”hej du har du micro”?

Jag har nu frågat min man om han brukar tänka på romarriket. Jag fick det något kryptiska svaret:

”Kanske oftare än vad jag borde.”

Vad tusan är det är för något? Vill jag egentligen veta?
 
Jag har nu frågat min man om han brukar tänka på romarriket. Jag fick det något kryptiska svaret:

”Kanske oftare än vad jag borde.”

Vad tusan är det är för något? Vill jag egentligen veta?

Hahahaha alltså det finns så många fantastiska svar kvinnor fått när de ställer frågan. Men generellt verkar snubbar tänka mycket mer på romarriket än förväntat. Personligen skulle jag vilja kolla upp om det finns någon korrelation mellan användandet av micro och hur ofta det tänks på romarriket.

Min bror svarade: "Alltså jag tänker ganska ofta på romarriket, det var en tid som i mångt och mycket präglat oss idag. Micro har jag ingen men jag hade en en tid när barnen var riktigt små".

(Också rimligt att han inte alls tyckte att mina frågor var ett dugg märkliga. Eller så är han bara härdad 😆 )
 
Ok, offtopic men strunt samma, det här var ju fascinerande. Jag frågade precis min snubbe om han brukar tänka på romarriket och han svarade "ibland kanske". När jag frågade "hur ofta på en månad?" svarade han "två?".

What, vad tusan är detta? :confused: forskaren i mig skulle vilja ställa samma fråga till en kontrollgrupp av kvinnor också men det kanske redan är gjort?

Edit: kan vara lite ontopic också för sakens skull. Jag levde mina första år som student i lägenhet utan micro. Det gick bra, jag värmde mat på spis och i ugn. Nu har jag micro. Det går också bra. Jag gillar micro.
 
Ok, offtopic men strunt samma, det här var ju fascinerande. Jag frågade precis min snubbe om han brukar tänka på romarriket och han svarade "ibland kanske". När jag frågade "hur ofta på en månad?" svarade han "två?".

What, vad tusan är detta? :confused: forskaren i mig skulle vilja ställa samma fråga till en kontrollgrupp av kvinnor också men det kanske redan är gjort?

Edit: kan vara lite ontopic också för sakens skull. Jag levde mina första år som student i lägenhet utan micro. Det gick bra, jag värmde mat på spis och i ugn. Nu har jag micro. Det går också bra. Jag gillar micro.
Är det konstigt att tänka på romarriket ett par gånger i månaden?
 
*viskar* Jag har ingen diskmaskin... :nailbiting:

Edit: Ibland tänker jag på medeltiden också men stormaktstiden dominerar som sagt :up:
Jag har ingen heller. Men jag drömmer om att ha två så att jag slipper sätta upp grejer i skåpet.
Så länge jag inte kan ha två så vill jag inte ha nån.
Jag hade en i ett par år när jag förlorade kampen mot sambon, jag ville ta ut den och ha en tvättmaskin där istället..
 
Jag tycker ju generellt en följdfråga krävs! Känns extremt olika om en tänker på coola akvedukter osv några gånger i månaden eller på lejon som äter slavar till folkets jubel. :crazy:

@xfie

Om romarriket alltså.

Den tid i livet jag tänkt mest på romarriket var gymnasietiden, pga latinstudier. Vår studentt-shirt hade texten ”för övrigt anser vi att [namnet på vår skola] borde förstöras”. Det kanske indikerar att jag tänkt ungefär så lite som möjligt på mycket relaterat, däribland romarriket, därefter.
 
Senast ändrad:
Jag tycker ju generellt en följdfråga krävs! Känns extremt olika om en tänker på coola akvedukter osv några gånger i månaden eller på lejon som äter slavar till folkets jubel. :crazy:

@xfie

Om romarriket alltså.

Den tid i livet jag tänkt mest på romarriket var gymnasietiden, pga latinstudier. Vår studentt-shirt hade texten ”för övrigt anser vi att [namnet på vår skola] borde förstöras”. Det kanske indikerar att jag tänkt ungefär så lite som möjligt på mycket relaterat, däribland romarriket, därefter.

Jag ställde frågan nu, men han svarar inte. Som att han har viktigare saker för sig... :grin:

Jag pluggade också latin på gymnasiet och då tänkte jag nog rätt mycket på romarriket. Marcus aquam affert. Pater equum flagellabit. Och annat användbart. Men jag skulle nog nästan vilja betrakta latinstudenter för outliers i detta fall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp