Micro onödig eller? (utbruten från Vilka prylar klarar du dig utan?)

Har inte hoppat på dig. Om du läst tråden hade du sett att det inte finns någon frågeställning om micron är onödig utan att folk spårade för att jag inte vill ha nån micro.
Jag har läst tråden. Och i svaret till mig så inkluderar du allt du inte gillar med tråden - även sånt jag inte har sagt eller har något inflytande över. En tråd lever sitt eget liv. Jag får skriva i både denna tråden och den andra om jag vill och i en tråd med rubriken "Micro onödig eller?" så tycker jag det känns ganska relevant både att säga att den är onödig (som den är för dig) och att den inte är det (som den är för mig).
 
Alltså detta börjar snart bli som romarriket-undersökningen! 😆

En tjej hade en kategori på Instagram typ ”heterokillar tänker”. Hon frågade då helt enkelt killar vad de tänker på. Blev en del jävligt roliga svar MEN det visade sig att flera killar helt oberoende av varandra tänkte på ROMARRIKET.
Hon bad då sina följare att fråga heteromän ”tänker du på romarriket?”. Och följdfråga om ja: ”hur ofta tänker du p romarriket?”. Detta har nu växt till en rörelse 😆

En kille skrev till mig häromdagen att han varit på dejt och tjejen hade frågat honom ”tänker du ofta på romarriket”? Han ba fan vad skum fråga men det är klart det gör jag ju ändå rätt ofta. Jag ba ”vaddå när?” Han; ”ja men tex när jag åker över broar”.

Jag tänker att detta med micro kanske kan bli nya grejen. Helt plötsligt hoppar det fram ngn vid typ en busshållsplats och ba ”hej du har du micro”?
Det där är så himla roligt :laugh: Jag var tvungen att fråga min man.

Det visade sig att han, enligt sin egen uppskattning, tänker på romarriket i genomsnitt en gång i månaden. Ibland oftare, ibland mer sällan.
 
Ett enkelt sätt att kolla det är att kolla i vardagsrummet. Har den ingen TV så är det ofta designat. En TV ser aldrig snygg ut och det är knepigt att möblera ett rum runt en TV. Men de flesta hem har väl ändå någon form av TV eller liknande. (Eller är detta en såndär ytterligare grejj som skiljer våra umgängeskretsar åt????).


Sen är frågan hur vanligt det är att ugnen har micro? Nu ska jag nog surfa in på elgigantens hemsida och kika runt lite. Viktigt studerande detta (istället för mjölksyntes...).
Är det nu jag ska säga att jag knappt känner någon som har tv? Inklusive mig själv dårå. Jag har faktiskt fattat att folk har tv, men det var typ i somras som det gick upp för mig när jag låg på gräsmattan utanför och såg en så sjukt stor människa inne hos grannen. Sedan blev människan halv. Sedan upptog huvudet hela skärmen och någonstans där fattade jag att det var en sådandär televisionsapparat. :rofl:

Men tack för komplimangen om mitt designade vardagsrum! :D
 
Kanske en copypaste-text om att en utbruten tråd inte ska tas som en trådstart som TS valt eller något mer diplomatiskt vore bra vid utbrutna trådar. Det är en bra grej att bryta ut saker men i vissa trådar får TS onödigt med skit för något som var bara en flyktig tanke.
 
Och eftersom jag inte kan bifoga en bild på min onödiga micro då jag inte har någon, så kan jag stoltsera med en trumma i en solstol i vardagsrummet. Sjukt onödigt!
image.webp
 
Oavsett hur praktisk den är kan man ju inte förneka att bänkmicron är rätt ful och utrymmeskrävande. Jag har köpt lägenhet 2 ggr senaste åren, båda gångerna slogs jag på visningarna av hur mycket bänkyta det är i köken. Sen när man tänker dit micro, diskställ och mixer (Saker jag alltid har stående framme) decimeras den praktiskt tillgängliga ytan markant. Tror ingen stylist med självaktning låter bänkmicron stå kvar! Dessutom måste de ju få plats med den obligatoriska skålen citroner..:laugh:

(I nuvarande lägenhet står micron ovanpå min extra halvfrys. Fult men praktiskt, och jag är för lat för att bygga in dem.)

Jag håller med. Jag behöver en mikro men inte är det för att den är så snygg! Diskställ har jag däremot inget behov av alls. Vi har diskmaskin.
 
Jag håller med. Jag behöver en mikro men inte är det för att den är så snygg! Diskställ har jag däremot inget behov av alls. Vi har diskmaskin.
Jag har också diskmaskin! Men ofta blir grejorna inte helt torra och behöver mellanlanda i diskstället innan de åker in i skåpen. En del grejer behöver ju också handdiskas.

Jag trodde diskställ var en typisk sådan sak som "alla" hade.:D

Kl.
Tänker i övrigt inte så ofta på vare sig romarriket eller stormaktstiden. Föredrar av någon anledning 1700-talet och medeltiden.
 
Jag har också diskmaskin! Men ofta blir grejorna inte helt torra och behöver mellanlanda i diskstället innan de åker in i skåpen. En del grejer behöver ju också handdiskas.

Jag trodde diskställ var en typisk sådan sak som "alla" hade.:D

Kl.
Tänker i övrigt inte så ofta på vare sig romarriket eller stormaktstiden. Föredrar av någon anledning 1700-talet och medeltiden.

Vår diskmaskin öppnar sig själv när den är klar så det blir rätt torrt. Sen har jag inget behov av att det är 100% torrt heller. Diskar jag något för hand så är det ett enstaka föremål (ex: gjutjärn) och då torkar jag det direkt och ställer in. Känns onödigt att ha ett diskställ för det lilla.
 
Är det nu jag ska säga att jag knappt känner någon som har tv? Inklusive mig själv dårå. Jag har faktiskt fattat att folk har tv, men det var typ i somras som det gick upp för mig när jag låg på gräsmattan utanför och såg en så sjukt stor människa inne hos grannen. Sedan blev människan halv. Sedan upptog huvudet hela skärmen och någonstans där fattade jag att det var en sådandär televisionsapparat. :rofl:

Men tack för komplimangen om mitt designade vardagsrum! :D
En till som sållar sig till skaran utan tv. Micro-livsviktigt
Romarriket- knappt aldrig
 
Hade inte TV i närmare tio år, fick sedan en och den är lite najs när vi kollar film (eller hoppning). Dock för snål för att köpa en :D
 
Även om jag och micron är kompisar får jag dock medge att jag inte alls vet hur man ställer in den, så jag använder bara snabbinställningen (ett tryck per 30 sekunder). Den är i någon värme, någon hastighet. Funkar bra hemma, brukar vara knöligare på jobbet där de inte alls har lika enkla ugnar. :D

Jobbigaste är om jag råkar trycka på fel knapp och plötsligt får igång något avancerat program som jag inte förstår :o
 
Jag hade (gammal, fått gratis) TV som jag aldrig använde. Var enklare och bättre bild att kolla på datorn. Till slut åkte den ut i förrådet i väntan på att jag skulle ordna med transport till tippen (hade ingen bil då). En vacker dag blev det inbrott i förråden och det enda som stals var min gamla TV. :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp