Micro onödig eller? (utbruten från Vilka prylar klarar du dig utan?)

Skrev ett sms till brorsan nu:
”Hej hoppas allt är bra. Du, tänker du ofta på romarriket? Och en följdfråga: har ni micro?”

(Vet att jag inte sett ngn micro hos dom men vill vara helt säker på att jag inte missat ngn inbyggd).
 
NEJ! Tråden handlade om att den var onödig för mig vilket tydligen var jätteprovocerande så alla började tala om hur nödvändig den är för dem, att jag inte förstår hur man använder den och att det var fördomsfullt att jag uppfattat den som en 80-90 tals grej (oklart vad som skulle vara fel med det).

Är sjukt less på den här tråden nu och att jag tvingades få en egen tråd där alla ska läxa upp mig. Jag ville svara i en tråd om onödiga prylar att micron var onödig för mig. Jag fattar att andra tycker den är användbar, jag fattade det innan alla började tala om det och efter femhundra inlägg om det så JAG LOVAR JAG FATTAR.

Kan det räcka nu?
Du har inte startat denna tråd. Ditt inlägg råkade bara bli det första. Släpp det. Du har inget ansvar för tråden och inget måste att gå in och skriva i den eller ens läsa den. Den lever sitt eget liv. Sätt på ignorera om du inte vill se den.





KL
Jag tycker att fenomenet är rätt intressant. Att vi grupperar oss så pass mycket att flera av oss tycker att "ingen har väl micro längre?!" och flera "Micro måste varje kök ha, hur lever man annars" och att våra respektive umgängeskretsar håller med oss.

Det är superintressant - för inte har vi valt våra umgängeskretsar baserat på om de har micro eller inte? Utan vi har valt utifrån något annat, och på köpet fått umgängeskretsar som är så pass lika oss att huruvida vi har micro eller inte tillomed följer med.
Vad mer hänger med i detta? Vad missar jag som är vanligt i andra kretsar? Väldigt intressant!
 
Du har inte startat denna tråd. Ditt inlägg råkade bara bli det första. Släpp det. Du har inget ansvar för tråden och inget måste att gå in och skriva i den eller ens läsa den. Den lever sitt eget liv. Sätt på ignorera om du inte vill se den.





KL
Jag tycker att fenomenet är rätt intressant. Att vi grupperar oss så pass mycket att flera av oss tycker att "ingen har väl micro längre?!" och flera "Micro måste varje kök ha, hur lever man annars" och att våra respektive umgängeskretsar håller med oss.

Det är superintressant - för inte har vi valt våra umgängeskretsar baserat på om de har micro eller inte? Utan vi har valt utifrån något annat, och på köpet fått umgängeskretsar som är så pass lika oss att huruvida vi har micro eller inte tillomed följer med.
Vad mer hänger med i detta? Vad missar jag som är vanligt i andra kretsar? Väldigt intressant!
Fast folk tror ju att jag startat den och att jag undrar om det är en onödig pryl.
 
Fast folk tror ju att jag startat den och att jag undrar om det är en onödig pryl.

Det roligaste är att folk nästan blir förnärmade/kränkta/arga för att du inte har ngn och för att du tycker att det verkar onödigt 😆
Jag känner vibbar av en ganska aggressiv underton eller så har jag en jätteskum känsla bara? 😆

Lite som att jag nästan blir kränkt (men försöker att låtsas som att jag inte blir det :angel: ) när jag märker att ingen verkar tänka på stormaktstiden?
 
Frågan är om hemnet är en bra källa? Många lägenheter designas inför fotograferingen och en micro är ju inte så sexig (= de kanske tar bort den inför fotografering och vising).

Jag ser hur du tänker men jag är inte övertygad. Detta av två skäl:

1. Men med tanke på hur viktigt och användbart det är med mikro - och något som "alla" har - så vore det ju irationellt att plocka bort den inför fotograferingen.

2. Dessutom skrevs det tidigare att det vanligaste är att mikron blir inbyggd när köken görs om. Det var av den anledningen jag begränsade mitt urval till Kungsholmen. Jag har bott där och folk kastade ut sina kök hela tiden - det var en av anledningarna till varför vi flyttade därifrån. Det gick inte att ta sig fram för alla bigbag-säckar med kök. Hade de haft mikro så skulle den ha varit inbyggd.

PS. Jag är inte helt seriös med denna undersökning.
 
Du behöver inte hoppa på mig. Jag har inte blivit provocerad av att du inte har eller behöver micro. Jag har inte skrivit NÅGOT om att du inte skulle fatta hur man använder micro eller kallat dig fördomsfull. Vill du argumentera mot dem som gjort det, citera då deras inlägg och inte mitt.

Precis som du skrev att micron är en onödig pryl för dig, så skrev jag att den inte var det för mig. Det ger dig, anser jag, ingen som helst rätt att vara oförskämd mot mig även om du nu inte gillar att den här tråden bröts ut eller dess rubriksättning (som btw inte heller är mitt fel). Jag svarade på frågan i trådens rubrik.
Har inte hoppat på dig. Om du läst tråden hade du sett att det inte finns någon frågeställning om micron är onödig utan att folk spårade för att jag inte vill ha nån micro.
 
Det roligaste är att folk nästan blir förnärmade/kränkta/arga för att du inte har ngn och för att du tycker att det verkar onödigt 😆
Jag känner en ganska aggressiv underton eller så har jag en jätteskum känsla bara? 😆

Lite som att jag nästan blir kränkt när jag märker att ingen verkar tänka på stormaktstiden?
Ja, jag upplever det ju som att folk velat läxa upp mig för att jag inte ser nåt behov av en micro för mig. Det är ju egentligen komiskt att det är så provocerande men jag orkar inte just nu, hade aldrig gett mig in i en jobbig tråd just nu utan trodde jag svarade i en lättsam om onödiga prylar.
 
Eh jo, läs tråden.
Jag har läst hela tråden.
Ja, jag upplever det ju som att folk velat läxa upp mig för att jag inte ser nåt behov av en micro för mig. Det är ju egentligen komiskt att det är så provocerande men jag orkar inte just nu, hade aldrig gett mig in i en jobbig tråd just nu utan trodde jag svarade i en lättsam om onödiga prylar.
Det här sitter nog mest i ditt huvud för att du inte mår bra. Jag ser ingen som försöker läxa upp dig, däremot några som gett tips, vissa visserligen inte så konstruktivt. Det är många i tråden som inte ha micro och absolut inte vill ha micro heller. Och många som ser micro som typ det viktigaste i livet. Det är ok att man tycker och tänker olika om micros. Inget är rätt eller fel. Du gör som du vill. Svårare än så är det inte.
 
Ja, jag upplever det ju som att folk velat läxa upp mig för att jag inte ser nåt behov av en micro för mig. Det är ju egentligen komiskt att det är så provocerande men jag orkar inte just nu, hade aldrig gett mig in i en jobbig tråd just nu utan trodde jag svarade i en lättsam om onödiga prylar.
IGNORERA!
 
Jag har läst hela tråden.

Det här sitter nog mest i ditt huvud för att du inte mår bra. Jag ser ingen som försöker läxa upp dig, däremot några som gett tips, vissa visserligen inte så konstruktivt. Det är många i tråden som inte ha micro och absolut inte vill ha micro heller. Och många som ser micro som typ det viktigaste i livet. Det är ok att man tycker och tänker olika om micros. Inget är rätt eller fel. Du gör som du vill. Svårare än så är det inte.
Nej, det sitter inte i mitt huvud. Ge er nu! Läs svaren jag fått. Det är otroligt fult att hävda att det sitter i mitt huvud.
 
Ville göra det direkt men eftersom folk tror att jag skapat tråden och undrar om micron är en onödig pryl och jag framställs som dum i huvudet har jag stannat kvar.

Dock kommer jag snart be om att mitt konto raderas så kan väl folk fortsätta femtioelva sidor till, meningslöst att gå på nån som inte är kvar, tänker jag.
 
Jag ser hur du tänker men jag är inte övertygad. Detta av två skäl:

1. Men med tanke på hur viktigt och användbart det är med mikro - och något som "alla" har - så vore det ju irationellt att plocka bort den inför fotograferingen.

2. Dessutom skrevs det tidigare att det vanligaste är att mikron blir inbyggd när köken görs om. Det var av den anledningen jag begränsade mitt urval till Kungsholmen. Jag har bott där och folk kastade ut sina kök hela tiden - det var en av anledningarna till varför vi flyttade därifrån. Det gick inte att ta sig fram för alla bigbag-säckar med kök. Hade de haft mikro så skulle den ha varit inbyggd.

PS. Jag är inte helt seriös med denna undersökning.
Ett enkelt sätt att kolla det är att kolla i vardagsrummet. Har den ingen TV så är det ofta designat. En TV ser aldrig snygg ut och det är knepigt att möblera ett rum runt en TV. Men de flesta hem har väl ändå någon form av TV eller liknande. (Eller är detta en såndär ytterligare grejj som skiljer våra umgängeskretsar åt????).


Sen är frågan hur vanligt det är att ugnen har micro? Nu ska jag nog surfa in på elgigantens hemsida och kika runt lite. Viktigt studerande detta (istället för mjölksyntes...).
 
För övrigt anser jag att de som saknar matberedare bör få köket förstört :cool:

(Seriöst?! det här är en av de massivaste trådurspårningarna ever :rofl:)

Edit: Jag tänker rätt ofta på stormaktstiden.

Edit 2: Jag tänker på romarriket också men stormaktstiden är mer frekvent i mina tankar kan jag medge.

Edit 3: Jag har till min skam inte detaljstuderat tråden men har någon framfört att en mikro bör vara blå?
 
Det gick fort, sökte på ugnar och sen kunde jag välja ugnar med eller utan micro;

1664795139497.webp

De flesta ugnar har alltså inte micro. Sen är ju frågan vilket folk köper mest? Men det är en annan undersökning.
 
Jag ser hur du tänker men jag är inte övertygad. Detta av två skäl:

1. Men med tanke på hur viktigt och användbart det är med mikro - och något som "alla" har - så vore det ju irationellt att plocka bort den inför fotograferingen.
Oavsett hur praktisk den är kan man ju inte förneka att bänkmicron är rätt ful och utrymmeskrävande. Jag har köpt lägenhet 2 ggr senaste åren, båda gångerna slogs jag på visningarna av hur mycket bänkyta det är i köken. Sen när man tänker dit micro, diskställ och mixer (Saker jag alltid har stående framme) decimeras den praktiskt tillgängliga ytan markant. Tror ingen stylist med självaktning låter bänkmicron stå kvar! Dessutom måste de ju få plats med den obligatoriska skålen citroner..:laugh:

(I nuvarande lägenhet står micron ovanpå min extra halvfrys. Fult men praktiskt, och jag är för lat för att bygga in dem.)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp