Micro onödig eller? (utbruten från Vilka prylar klarar du dig utan?)

Jag fick precis ett svar nu från en person som köpte en lägenhet med micro men som efter en tid lämnade den på återvinningen pga att hem aldrig använde den. Tänkte att det kanske är ngt du bör ta med i avhandlingen! 😆
Personen monterade alltså ner inbyggd micro? Eller lämnade nån kvar sin egna fristående vid flytt? Det trodde jag inte man gjorde..
 
Personen monterade alltså ner inbyggd micro? Eller lämnade nån kvar sin egna fristående vid flytt? Det trodde jag inte man gjorde..

Personen återställde köket till en stil som mer korrelerade med övrigt. Micron var inbyggd
 
Min mamma meddelade nu att hon varken har micro ELLER elvisp! Dock har hon vedspis vill hon gärna flika in av ngn anledning 😅

En granne meddelade nu också i realtid att han saknar micro MEN brukar grilla pinnbröd i kakelugnen
 
Min mamma meddelade nu att hon varken har micro ELLER elvisp! Dock har hon vedspis vill hon gärna flika in av ngn anledning 😅

En granne meddelade nu också i realtid att han saknar micro MEN brukar grilla pinnbröd i kakelugnen
Jag var också tvungen att skicka ut frågan nu. Men tydligen var det en konstig fråga för jag fick bara "Va?" till svar.

Min mamma vet jag att hon inte har micro. Vi hade under min uppväxt, hon har gått från att micra det mesta till att kasta ut den. Och det är den uppfattningen jag hade, att det var supervanligt på 80-90 talet men nu mest finns i skolor/på arbetsplatser.
 
Men den här tråden är väldigt missvisande eftersom den blev utbruten. Jag svarade på vad som var en onödig pryl för mig. Eftersom jag aldrig använde den var den onödig. Jag har heller ingen plats för en så spelar ingen roll hur bra andra tycker den är.
Jag har fattat att du inte gillade utbrytningen, men eftersom tråden uppenbarligen engagerar många, så har den väl ett visst existensberättigande. Och jag svarade på om micro är en onödig pryl. Det är den inte. För mig.
 
Jag har fattat att du inte gillade utbrytningen, men eftersom tråden uppenbarligen engagerar många, så har den väl ett visst existensberättigande. Och jag svarade på om micro är en onödig pryl. Det är den inte. För mig.
Men det är väl ingen som frågar om det är en onödig pryl? Jag har inga problem att förstå varför en del använder micro.
 
Min mamma meddelade nu att hon varken har micro ELLER elvisp! Dock har hon vedspis vill hon gärna flika in av ngn anledning 😅

En granne meddelade nu också i realtid att han saknar micro MEN brukar grilla pinnbröd i kakelugnen
Tycker att din undersökning blir mer och mer intressant! Min mormor - som inte heller hade elvisp - hade istället något som jag skulle beskriva som "handdriven elvisp" som drevs för hand med en vev. Grymt snabb på att vispa grädde, en sån skulle jag vilja ha! Vill för övrigt gärna ha vedspis också. Som komplement till micron! :rofl:
 
Jag gjorde precis en helt ovetenskaplig undersökning, som på intet sätt tar hänsyn till demografiska faktorer. Jag tittade på de första 50 lägenheterna till salu på Hemnet på Kungsholmen i Stockholm. Av 50 saluförda lägenheter hade 22 mikrovågsugn. I ett fall hade jag svårt att avgöra om det var en mikrovågsugn eller en vanlig ugn, men utifrån principen om hellre fria än fälla så fick den gå under mikrovågsugn.

Av dessa så var tre stycken icke-inbyggda och en såg ut att vara av "hastflicka-typ", dvs. en kombinerad mikro och fläkt.

Nu har jag prokrastinerat färdigt för dagen, men om någon annan har prokrastineringstid kvar under dagen så vore det ju intressant att se hur det ser ut på ett annat tydligt avgränsat område. Något säger mig att helt nybyggda hus, nyckelfärdiga villor och flerfamiljshus i princip har mikro som standardutförande, och att undersökningar i sådana områden skulle ge ett helt annat resultat.
Frågan är om hemnet är en bra källa? Många lägenheter designas inför fotograferingen och en micro är ju inte så sexig (= de kanske tar bort den inför fotografering och vising).
 
Haha, fattar inte varför jag fortsätter skriva i den här tråden (brinner uppenbarligen för micro) men jag utgår från att de flesta plockar bort sin fristående micro till försäljningsbilder på hemnet - så tror micro är ändå vanliga i verkligheten:)
Salubilderna från vårt hus....Endast en skål citroner och en knippe dill på köksbänkarna.
Inga blommor, gardiner, kaffebryggare, mattor. Nada. Så löjligt sterilt stylat.
 
Tycker att din undersökning blir mer och mer intressant! Min mormor - som inte heller hade elvisp - hade istället något som jag skulle beskriva som "handdriven elvisp" som drevs för hand med en vev. Grymt snabb på att vispa grädde, en sån skulle jag vilja ha! Vill för övrigt gärna ha vedspis också. Som komplement till micron! :rofl:

EXAKT en sån har mamma!!!!!
Jag och brorsan brukar diskutera vem som ska ärva den 😅
 
Hela denna tråden handlar väl om huruvida micron är en onödig pryl??
NEJ! Tråden handlade om att den var onödig för mig vilket tydligen var jätteprovocerande så alla började tala om hur nödvändig den är för dem, att jag inte förstår hur man använder den och att det var fördomsfullt att jag uppfattat den som en 80-90 tals grej (oklart vad som skulle vara fel med det).

Är sjukt less på den här tråden nu och att jag tvingades få en egen tråd där alla ska läxa upp mig. Jag ville svara i en tråd om onödiga prylar att micron var onödig för mig. Jag fattar att andra tycker den är användbar, jag fattade det innan alla började tala om det och efter femhundra inlägg om det så JAG LOVAR JAG FATTAR.

Kan det räcka nu?
 
Alltså detta börjar snart bli som romarriket-undersökningen! 😆

En tjej hade en kategori på Instagram typ ”heterokillar tänker”. Hon frågade då helt enkelt killar vad de tänker på. Blev en del jävligt roliga svar MEN det visade sig att flera killar helt oberoende av varandra tänkte på ROMARRIKET.
Hon bad då sina följare att fråga heteromän ”tänker du på romarriket?”. Och följdfråga om ja: ”hur ofta tänker du p romarriket?”. Detta har nu växt till en rörelse 😆

En kille skrev till mig häromdagen att han varit på dejt och tjejen hade frågat honom ”tänker du ofta på romarriket”? Han ba fan vad skum fråga men det är klart det gör jag ju ändå rätt ofta. Jag ba ”vaddå när?” Han; ”ja men tex när jag åker över broar”.

Jag tänker att detta med micro kanske kan bli nya grejen. Helt plötsligt hoppar det fram ngn vid typ en busshållsplats och ba ”hej du har du micro”?
 
NEJ! Tråden handlade om att den var onödig för mig vilket tydligen var jätteprovocerande så alla började tala om hur nödvändig den är för dem, att jag inte förstår hur man använder den och att det var fördomsfullt att jag uppfattat den som en 80-90 tals grej (oklart vad som skulle vara fel med det).

Är sjukt less på den här tråden nu och att jag tvingades få en egen tråd där alla ska läxa upp mig. Jag ville svara i en tråd om onödiga prylar att micron var onödig för mig. Jag fattar att andra tycker den är användbar, jag fattade det innan alla började tala om det och efter femhundra inlägg om det så JAG LOVAR JAG FATTAR.

Kan det räcka nu?

Du behöver inte hoppa på mig. Jag har inte blivit provocerad av att du inte har eller behöver micro. Jag har inte skrivit NÅGOT om att du inte skulle fatta hur man använder micro eller kallat dig fördomsfull. Vill du argumentera mot dem som gjort det, citera då deras inlägg och inte mitt.

Precis som du skrev att micron är en onödig pryl för dig, så skrev jag att den inte var det för mig. Det ger dig, anser jag, ingen som helst rätt att vara oförskämd mot mig även om du nu inte gillar att den här tråden bröts ut eller dess rubriksättning (som btw inte heller är mitt fel). Jag svarade på frågan i trådens rubrik.
 
Alltså detta börjar snart bli som romarriket-undersökningen! 😆

En tjej hade en kategori på Instagram typ ”heterokillar tänker”. Hon frågade då helt enkelt killar vad de tänker på. Blev en del jävligt roliga svar MEN det visade sig att flera killar helt oberoende av varandra tänkte på ROMARRIKET.
Hon bad då sina följare att fråga heteromän ”tänker du på romarriket?”. Och följdfråga om ja: ”hur ofta tänker du p romarriket?”. Detta har nu växt till en rörelse 😆

En kille skrev till mig häromdagen att han varit på dejt och tjejen hade frågat honom ”tänker du ofta på romarriket”? Han ba fan vad skum fråga men det är klart det gör jag ju ändå rätt ofta. Jag ba ”vaddå när?” Han; ”ja men tex när jag åker över broar”.

Jag tänker att detta med micro kanske kan bli nya grejen. Helt plötsligt hoppar det fram ngn vid typ en busshållsplats och ba ”hej du har du micro”?
Jag vill bara bestämt intyga att jag minsann nästan aldrig har tänkt på romarriket, jag har i och för sig nog aldrig tänkt på om det är vanligt med micro eller inte, utom möjligen de senaste dagarna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp