Micro onödig eller? (utbruten från Vilka prylar klarar du dig utan?)

Även min sambo tänker tydligen på romarriket. Han angav först "två gånger i månaden" men skiftade till "aldrig! Eller... en gång i halvåret?" när han såg mitt ansiktsuttryck :D och landade slutligen på en gång i månaden i snitt. Tydligen är det något som kommer "av arkitektur och sådär". Jag känner att jag upptäckt en helt ny sida av honom efter 12 år :cautious:
 
Även min sambo tänker tydligen på romarriket. Han angav först "två gånger i månaden" men skiftade till "aldrig! Eller... en gång i halvåret?" när han såg mitt ansiktsuttryck :D och landade slutligen på en gång i månaden i snitt. Tydligen är det något som kommer "av arkitektur och sådär". Jag känner att jag upptäckt en helt ny sida av honom efter 12 år :cautious:
Känns ju onekligen bättre med anledning av arkitektur och sådär är blodig underhållning och sådär, eller?
 
Jag har varken diskmaskin eller diskställ. Eller, jag HAR ett diskställ men det står i ett av skåpen just för att det tog upp så mycket bänkyta - jag har börjat torka av disken och ställa bort den på en gång istället.
Det händer dock att den mellanlandar lite väl länge i diskhon, men där syns den ju inte. Särskilt inte om man spolar upp vatten med bubblor och byter ut det då och då. :angel::D
 
Vy från en vägg i mitt vardagsrum:

4EC300BE-4244-4C54-B983-B1B074DA3561.jpeg


#kvinnortänkerfaktisktåssåpåromarriket! :mad:
 
Bli nu inte arga när det blir en utbruten tråd om Romarriket!!
Jag kommer iallafall inte bryta ut någon sådan av olika skäl.
Vill någon kan de skapa en sådan tråd men skriv inte något om utbruten i rubriken.

Och jag har inget minne av när jag senast tänkte på romarriket om man undantar Neros häst.

Skulle det kunna vara så att män tänker på så otroligt många skilda saker och kommer ihåg vad de tänkt på så även romarriket slinker med?

Eller är det kanske för att verka mer intressanta som de tycker att det är lämpligt att svara ja på en sådan fråga från en kvinna och för att slippa förklara vad de egentligen tänker på.

Och nej jag jag kommer inte svara på vad jag tänker på.
 
Alltså detta börjar snart bli som romarriket-undersökningen! 😆

En tjej hade en kategori på Instagram typ ”heterokillar tänker”. Hon frågade då helt enkelt killar vad de tänker på. Blev en del jävligt roliga svar MEN det visade sig att flera killar helt oberoende av varandra tänkte på ROMARRIKET.
Hon bad då sina följare att fråga heteromän ”tänker du på romarriket?”. Och följdfråga om ja: ”hur ofta tänker du p romarriket?”. Detta har nu växt till en rörelse 😆

En kille skrev till mig häromdagen att han varit på dejt och tjejen hade frågat honom ”tänker du ofta på romarriket”? Han ba fan vad skum fråga men det är klart det gör jag ju ändå rätt ofta. Jag ba ”vaddå när?” Han; ”ja men tex när jag åker över broar”.

Jag tänker att detta med micro kanske kan bli nya grejen. Helt plötsligt hoppar det fram ngn vid typ en busshållsplats och ba ”hej du har du micro”?
Min partner drar ofta (!) upp romarriket i diskussioner när han får chansen! Och ännu oftare Djingis Khan 😅.

Ps. Vi har mikro. Vet inte vilka slutsatser man dra av denna kombination.
 
Mailade med en kompis i helgen och han skrev något om vad män har i huvudet. Jag hade inte läst något om romarriket och vill fortfarande inte fråga, men jag tänkte spontat "sex" eller "kuken", så jag vet fortfarande inte vad han menade. :bag:
 
Den här tråden har gjort mig sugen på popcorn (självklart i micron) och jag tänker aldrig på romarriket men tillhör gruppen som antar att alla har mikrovågsugn hemma. Nu blir det popcorn till middag.
 
Min mamma meddelade nu att hon varken har micro ELLER elvisp! Dock har hon vedspis vill hon gärna flika in av ngn anledning 😅

En granne meddelade nu också i realtid att han saknar micro MEN brukar grilla pinnbröd i kakelugnen

Jag hade lätt kastat ut micron om jag hade fått någon form av eldningsmöjlighet istället! 😁

Jag ser hur du tänker men jag är inte övertygad. Detta av två skäl:

1. Men med tanke på hur viktigt och användbart det är med mikro - och något som "alla" har - så vore det ju irationellt att plocka bort den inför fotograferingen.

2. Dessutom skrevs det tidigare att det vanligaste är att mikron blir inbyggd när köken görs om. Det var av den anledningen jag begränsade mitt urval till Kungsholmen. Jag har bott där och folk kastade ut sina kök hela tiden - det var en av anledningarna till varför vi flyttade därifrån. Det gick inte att ta sig fram för alla bigbag-säckar med kök. Hade de haft mikro så skulle den ha varit inbyggd.

PS. Jag är inte helt seriös med denna undersökning.

Ett enkelt sätt att kolla det är att kolla i vardagsrummet. Har den ingen TV så är det ofta designat. En TV ser aldrig snygg ut och det är knepigt att möblera ett rum runt en TV. Men de flesta hem har väl ändå någon form av TV eller liknande. (Eller är detta en såndär ytterligare grejj som skiljer våra umgängeskretsar åt????).

I min kompiskrets har så gott som alla med nybyggda kök en micro i den vanliga ugnen, vilket alltså inte syns förrän man är inne och vevar i ugnens instrumentpanel.

Något mer än hälften av bekantskapskretsen har tv (verkar vara oberoende av renoveringsstatus på kök). 😁

(För vetenskapen; jag tänker på romarriket minst någon gång i veckan. Stormaktstiden likaså. Medeltiden något mer sällan. 😎)

Edit; och jag hade varit beredd att slåss för en handvevad visp i bra skick!!
 
För mig känns det enklare att värma vatten i vattenkokare, där man bara kan ställa in t.ex. 70 grader. Om man måste öppna micron och kontrollera vattentemperaturen känns det väldigt omständligt.
Poängen är flera:
1. Man har oftast samma mugg man brukar ha när man vill ha te
2. Man har oftast samma mängd vatten man brukar ha
3. Man har säkerligen samma micro man brukar ha
4. Man har lärt sig hur lång tid vattnet behöver köras i micron för att bli lagom varmt för just mig och mitt te

Vilket innebär- fyll muggen till gränsen man själv känner för, sätt i micron, värm antal sekunder/varv, ta ut, i med påse (eller tvärtom). Drick.

För mig är vattenkokaren också bra. Men...
1. Koker vattnet-stänger av
2. Fyller på muggen
3. Väntar på att det ska svalna så att det ens går att dricka utan att bränna mig hela vägen ner i röven
4. Kallt. Äckligt. Häller ut. Kort minne. Glömsk.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp