Det är ett tydligt exempel på hur normer var annorlunda innan kristendomen, och hur makt och kontroll av sexualitet samspelar.För en som verkligen inte är historiker - hur kommer det sig att du tänker på romarriket i i samband med prat om sex?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ett tydligt exempel på hur normer var annorlunda innan kristendomen, och hur makt och kontroll av sexualitet samspelar.För en som verkligen inte är historiker - hur kommer det sig att du tänker på romarriket i i samband med prat om sex?
Mads är alltid snygg menar du?Mads Mikkelsen i vilken annan roll som helst för det mesta är skägglös och påfallande obehaglig. Ja, till och med i Carlsberg-reklamen.
Haha, nej jag menade tvärtom – fast jag ångrar lite att jag nämnde honom för att säga det, det är ju inte så snällt.Mads är alltid snygg menar du?
Har haft en crush sen mordkommissionen gick på tv x)
Sala?Alltså, bara för att några av oss tänker på romarriket stup i kvarten, så betyder det inte att vi inte kan tänka på andra saker också.
Nyligen tänkte jag på något annat, nämligen på hur det egentligen var i Sveariket under romersk järnålder och folkvandringstid, och vad som egentligen hände här, efter romarrikets kollaps.
Vad skulle man då få sitt silver ifrån?
Hur ofta tänker din man på Mads Mikkelsen?Den här tråden är fantastisk.
Vi har ingen mikro och har aldrig haft.
Jag tänker nog på romarriket i genomsnitt en gång i veckan.
Min man tänker bara på romarriket när jag pratar om romarriket.
Haha! Ingen aning faktiskt. Vi har nog aldrig pratat om Mads Mikkelsen. Om han tänker på nutida män i skådespelargenren som jag pratar om så tänker han på Tom Hiddleston. Jag måste fråga honom om vilka män han tänker på.Hur ofta tänker din man på Mads Mikkelsen?
Och stackars dig som inte kan tänka på romarriket utan att Mads tränger sig på.Hur ofta tänker din man på Mads Mikkelsen?
Varför låter det hotfullt när han säger det
Det var lite synd om mig faktiskt! Jag var tvungen att göra ett kollage för att bearbeta det hela när det begav sig. (Jag vill inte nätmobba Mads Mikkelsen så jag tänker inte beskriva kollaget.) Idag känns det okej.Och stackars dig som inte kan tänka på romarriket utan att Mads tränger sig på.
Stämmer på mig. Ingen tv under alla år med flyttbar micro. Nu inbyggd micro och tv (men den används sällan, tvn alltså) material till en avhandling?En snabb pilotundersökning som baserar sig på tidigare urval visar att samtliga av de som faktiskt hade flyttbar mikro inte hade TV. Jag vet ännu inte riktigt vad det betyder, men jag tror att det är viktigt!
Han tittade lite konstigt på mig men svarade sen så snällt på min frågaFrågade du din sambo om ni har en micro... det är för mig den konstigaste frågan i tråden att fråga sin sambo, tänker jag!
Han tittade lite konstigt på mig men svarade sen så snällt på min fråga
Och när man googlar tänker ofta på romarriket kommer detta upp som nummer tre, så någonstans är ju cirkeln sluten i tråden