Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka dumboöronIdag har vi varit på svampjakt, spännande värre tyckte Asta som dök ner i svamparna varje gång jag börja plocka - många mosade kantareller blev det
Idag blir Asta 11 veckor
Tack för allt stöd allihop.
Det är en mittelspitz vi söker.
Om du vill får du hemsk gärna skriva vad det var för uppfödare i ett PM. Har själv en mittelkille och som såld på rasen vill jag gärna veta vem jag ska undvika (vill inte sitta i en sådan situation i framtiden)... Hoppas ni kan hitta en annan liten tjej
Själv hade jag föredragit att få ett rakt nej eller ett besked om att hon inte kan lova något då hon funderar på att behålla valpen själv, hellre än att bli lovad en valp och sedan ångrar sig uppfödaren och vill behålla den själv. I det här fallet fick vi namnge valpen, hon skickade bilder regelbundet på valpen och även en video. Vi pratade i telefon senast i fredags, bland annat diskuterade vi då lite kring leverans, och då visade hon inga tecken på att ha ångrat sig. Ja, även om man är van hundägare så blir man (i alla fall jag) fäst vid valpen under de här veckorna och hinner börja planera, och börjar längta efter att få hem lillan. Hur som helst, jag har börjat titta runt och börjat fråga andra uppfödare för att försöka hitta en ny intressant kombination.
Jag kan förstå uppfödaren på ett sätt - har full förståelse för känslan "den här kan jag inte släppa". Antingen har de varit orutinerade som fördelat valparna så tidigt, eller så är de tanklösa helt enkelt..
Absolut!!Absolut, så är det ju. Men sedan är det ju en annan aspekt också, jag hade ALDRIG försökt köpa valp igen från en uppfödare som beter sig så. Dvs den har förlorat en kund och jag hade aldrig rekommenderat denne till någon annan.
Fick idag ett meddelande från uppfödaren om att hen har fallit för min valp och därför kommer behålla henne själv istället.
Jag fick reda på vilken valp som var min den dagen jag var där och skulle hämta. Jag vet att många anmärkte om att det var sent, men för mig var det bra. Tycker dessutom att valparna ska ha en chans att utvecklas, och att man inte väljer valp efter vem som var framme först och hälsade på en.
"Den valde mig" hör man rätt ofta. Men så kan jag vara en smula pragmatisk.
Jag har fått följa min sen hon var 2 dagar gammal med mängder av foton och filmer - och nu håller jag på att packa för att vi ska påbörja resan att hämta henne imorgon bitti
Vi ska hämta på lördag, men när man prompt ska åka genom halva Sverige så får man starta i tid...
Nu i efterhand kan jag säga att det var BRA att vi inte fick en valp från den uppfödare som "lurade" oss på lovad valp, det här känns tusen gånger bättre
@Sampi hav förtröstan - det kommer något bättre till slut
Samma här. Uppfödaren valde vilken som jag skulle få typ samma dag som jag åkte upp. Fick några dagar innan veta vilka två hon velade mellan.Jag fick reda på vilken valp som var min den dagen jag var där och skulle hämta. Jag vet att många anmärkte om att det var sent, men för mig var det bra. Tycker dessutom att valparna ska ha en chans att utvecklas, och att man inte väljer valp efter vem som var framme först och hälsade på en.
"Den valde mig" hör man rätt ofta. Men så kan jag vara en smula pragmatisk.
Min valp är 11,5 vecka och väger ganska så exakt 3 kg. Känns aldrig som om hon kommer bli "stor"!
Min lilla valp har hunnit bli 11 veckor och väger cirka 12 kg, han känns så stor redan Tror dock att han kommer bli en riktig snygging som vuxen!
Du får hemskt gärna slänga iväg ett pm till mig också, om du orkar!Ja, jag skickar pm till dig.