Jag personligen syftar på logiskt tänkande och problemlösning, men även på att kunna lära sig nya saker snabbt.
Fast ngn annan skulle säkert beskriva intelligens på annat sätt. Vilket innebär att det då är ngn annan som är mest intelligent.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag personligen syftar på logiskt tänkande och problemlösning, men även på att kunna lära sig nya saker snabbt.
Jag minns inte hur frågan var formulerad, men det kommer från en riktig studie.Jag vet inte ens tillräckligt bra vad definitionen på intelligens är för att kunna svara på en sådan förenklad enkätfråga.
Fast ngn annan skulle säkert beskriva intelligens på annat sätt. Vilket innebär att det då är ngn annan som är mest intelligent.
En förhoppningsvis helt normal man med hjärna och förmåga att använda den.Om en timme? Lunchdejt alltså? Vad är detta för typ då?
Jo, det finns ju många sorters intelligens. När det gäller dejting och att framstå som attraktiv så är det en form av intelligens där jag bevisligen ligger långt under genomsnittet.
Hur många är det som inte har barn här och som är i dejtingsvängen?
Hur tänker ni när det gäller att träffa någon som har barn?
I min ålder kan jag inte riktigt räkna med att hitta någon som INTE har barn. Och dom flesta i min ålder har inte vuxna barn utan tvärtom ganska små.
Först ska man hitta någon som man klickar ordentligt med, sen ska man tycka om den personens barn och tvärtom. Och dessutom måste man ha någon slags (bra) relation med den här personens ex för att allt ska fungera smidigt.
Ibland känns det enklare att klättra upp på Mount Everest...
Ja, det tror jag. Stämningen på en arbetsplats sätts ofta av en eller ett par tongivande personer, oavsett vilket kön de har. Jag jobbar på en kvinnodominerad arbetsplats, och det är en fantastisk stämning hos oss.Men jag kanske bara hade otur förut och råkade träffa på avskummet av kvinnor och blivit kompenserad av universum för det nu genom att få arbeta med gräddan av män!
Precis. Om man verkligen innehar en egenskap behöver man inte tala om det; det märks ändå.Att beskriva sig som intelligent tycker jag är lite som att säga att jag är snygg.
Hur många är det som inte har barn här och som är i dejtingsvängen?
Hur tänker ni när det gäller att träffa någon som har barn?
I min ålder kan jag inte riktigt räkna med att hitta någon som INTE har barn. Och dom flesta i min ålder har inte vuxna barn utan tvärtom ganska små.
Först ska man hitta någon som man klickar ordentligt med, sen ska man tycka om den personens barn och tvärtom. Och dessutom måste man ha någon slags (bra) relation med den här personens ex för att allt ska fungera smidigt.
Ibland känns det enklare att klättra upp på Mount Everest...
En förhoppningsvis helt normal man med hjärna och förmåga att använda den.
Det blir bad, grill och sol och vi är jämnåriga, sen får vi se hur det klickar.
Man kan lägga ribban lite lagom, så känns det inte så oöverstigligt. Byt "tycka om" till "acceptera".Först ska man hitta någon som man klickar ordentligt med, sen ska man tycka om den personens barn och tvärtom. Och dessutom måste man ha någon slags (bra) relation med den här personens ex
Precis. Om man verkligen innehar en egenskap behöver man inte tala om det; det märks ändå.
@Mumorsan
Där sa du nåt. Jag har funderat mycket på det där med barnuppfostran t ex.
Hur stor är sannolikheten att jag ska träffa någon som tänker precis som jag i den frågan och tycker att det är helt okej att jag också har rätt att ha inflytande över barnens uppfostran?
Och att även hans ex tycker likadant....
Man kan lägga ribban lite lagom, så känns det inte så oöverstigligt. Byt "tycka om" till "acceptera".
@Mumorsan
Där sa du nåt. Jag har funderat mycket på det där med barnuppfostran t ex.
Hur stor är sannolikheten att jag ska träffa någon som tänker precis som jag i den frågan och tycker att det är helt okej att jag också har rätt att ha inflytande över barnens uppfostran?
Det där är skitsvårt. Att bilda styvfamilj är skitsvårt. Det finns böcker om det, och det är ingen slump.
Barnens föräldrar har vetorätt när det gäller deras barns uppfostran, som jag ser det.tycker att det är helt okej att jag också har rätt att ha inflytande över barnens uppfostran?