Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag anser mig vara betydligt intelligentare än normalmänniskan, alltså oavsett kön. :) Intelligens följer väl som det mesta här i världen någon slags normalfördelning, vilket per definition säger att personer som är extra intelligenta avviker från genomsnittet?

Ja, anser du att du är betydligt intelligentare än normalmänniskan så är ju dina yttranden om intelligenta kvinnor fullt rimliga.

Om man tycker att man är mer intelligent än andra- hur menar man då? Jag är uppriktigt nyfiken.
Och vad är det för intelligens man pratar om?

@hestmannen När man läser artiklar om Mensa brukar de som företräder dem betona att de sällan nämner varken sitt medlemskap där eller sin intelligens. De behöver inte det, de är med för att träffa likasinnade, andra som också alltid varit "den som fattade först" ungefär.

Jag jobbade under ganska långt tid i en kvinnodominerad miljö och det var rent vidrigt.

Det var konstant en massa skitsnack bakom ryggen på någon eller några. Alltid någon som skulle mästra alla andra och dom som inte följde med den strömmen blev mobbade.
Överhuvudtaget var det svårt att få folk att följa regler, och alla beslut skulle fattas i någon slags konsensus anda. Hela tiden stryka medhårs och tassa på tå för att allt skulle flyta smidigt.

Nu jobbar jag i en mer mansdominerad miljö och upplever inte alls samma sak. Det är rak kommunikation. Ingen som läser in en massa skit som inte finns i det man säger. Folk gör vad dom ska och det är mycket, mycket sällan något tjafs eller skitsnack.

Men jag kanske bara hade otur förut och råkade träffa på avskummet av kvinnor och blivit kompenserad av universum för det nu genom att få arbeta med gräddan av män! :)
OFF TOPIC
Jag har ju jobbat i huvudsak enbart på mansdominerade områden, ibland har jag dessutom varit den enda kvinna i de omgivningarna och har fått bära hundhuvudet för alla tidigare kvinnor oavsett om de varit verksamma eller är verksamma, eller bara för att de är kvinnor.

Jag kan lugnt säga att det finns något otroligt mycket skitsnack, tåtassande och ren mobbing på sk manliga arbetsplatser. Jag har vart förskonad från direkt mobbing eftersom jag är rätt duktig på att bita ifrån, men sexuella trakasserier har jag fått utstå både en och flera gånger. Skvaller, nyfikenhet, kontrollbehov, you name it! Inte fasen är manliga arbetsplatser bättre än kvinnliga, bäst är där det finns en balans men jag är väldigt irriterad när jag som kvinna förutsätts vara bättre på att hålla ordning eller ska städa efter andra, jag lämnar skiten till de som skitat ner. Använder vi samma kök städar jag efter mig, inte efter mina kollegor. Likaså blir jag irriterad när jag ska ha något sorts ansvar för att en kollega inte sköter sin diabetes, han är en vuxen karl äldre än mig, sen när blev jag hans morsa? :banghead:

ON TOPIC

Om ca 1 timme har jag date! :nailbiting:

Jag vill gärna inte att den här tråden också ska handla om kvinnosyn/ feminism då redan en av dejtingtrådarna blev det. Kan den inte handla om det som den ska handla om? Alltså dejting - hur det går, vilka man träffar, tips och råd, med mera. Jag tycker åtminstone att det är ganska tjatigt att inte kunna behålla en enda tråd lättsam.

OFF TOPIC
Jag har ju jobbat i huvudsak enbart på mansdominerade...

ON TOPIC

Om ca 1 timme har jag date! :nailbiting:

Då är jag oerhört tacksam över att jag har förmånen att få jobba tillsammans med män som är the best there is.

Och lycka till med dejten! :)
Jag pallar inte tänka på min imorgon... :crazy:

@hestmannen När man läser artiklar om Mensa brukar de som företräder dem betona att de sällan nämner varken sitt medlemskap där eller sin intelligens. De behöver inte det, de är med för att träffa likasinnade, andra som också alltid varit "den som fattade först" ungefär.

Jag tror aldrig jag har sagt att jag är intelligent i något sammanhang än här i tråden. Jag har svårt att se något tillfälle då det skulle behövas, möjligen med undantag för en anställningsintervju.

Med tanke på Mumorsans önskemål tänker jag inte diskutera saken mer.

Jag jobbade under ganska långt tid i en kvinnodominerad miljö och det var rent vidrigt.

Det var konstant en massa skitsnack bakom ryggen på någon eller några. Alltid någon som skulle mästra alla andra och dom som inte följde med den strömmen blev mobbade.
Överhuvudtaget var det svårt att få folk att följa regler, och alla beslut skulle fattas i någon slags konsensus anda. Hela tiden stryka medhårs och tassa på tå för att allt skulle flyta smidigt.

Nu jobbar jag i en mer mansdominerad miljö och upplever inte alls samma sak. Det är rak kommunikation. Ingen som läser in en massa skit som inte finns i det man säger. Folk gör vad dom ska och det är mycket, mycket sällan något tjafs eller skitsnack.

Men jag kanske bara hade otur förut och råkade träffa på avskummet av kvinnor och blivit kompenserad av universum för det nu genom att få arbeta med gräddan av män! :)

Jag gick från en kvinnodominerad arbetsplats till en manlig, och även om det skvallrades även på den kvinnodominerade var det absolut inget emot hur det var på den mansdominerade. Dock var det fler som uppfattade den kvinnodominerade arbetsplatsen som skvallrig medan ingen reflekterar över det på samma sätt på den betydligt skvallrigare mansdominerade arbrtsplatsen. Min hemmasnickrade hypotes är att folk inte uppfattar skvallret som just skvaller i och med att det inte "ska" vara skvallrigt på den senare.

Jag gick från en kvinnodominerad arbetsplats till en manlig, och även om det skvallrades även på den kvinnodominerade var det absolut inget emot hur det var på den mansdominerade. Dock var det fler som uppfattade den kvinnodominerade arbetsplatsen som skvallrig medan ingen reflekterar över det på samma sätt på den betydligt skvallrigare mansdominerade arbrtsplatsen. Min hemmasnickrade hypotes är att folk inte uppfattar skvallret som just skvaller i och med att det inte "ska" vara skvallrigt på den senare.

Jag har arbetat på olika typer av arbetsplatser och jag har fått uppfattningen att det snarare beror på kulturen på den aktuella arbetsplatsen än på könsfördelningen.

Jag tror aldrig jag har sagt att jag är intelligent i något sammanhang än här i tråden. Jag har svårt att se något tillfälle då det skulle behövas, möjligen med undantag för en anställningsintervju.

Med tanke på Mumorsans önskemål tänker jag inte diskutera saken mer.

Fast en av poängerna var just att när du säger att du vill ha en intelligent kvinna, då visar du samtidigt att du anser dig själv vara intelligent.

Vad man söker hos den man dejtar är väl för övrigt helt on topic, medan stämningen på arbetsplatser är rätt långt därifrån.

Senast ändrad:
Fast en av poängerna var just att när du säger att du vill ha en intelligent kvinna, då visar du samtidigt att du anser dig själv vara intelligent.

Jag skulle inte diskutera detta mer, men nu blev jag nyfiken på exakt hur du menar? På vilket sätt visar jag att jag anser mig intelligent bara genom att säga att jag tycker att det är en attraktiv egenskap? Det finns egenskaper som jag tycker är attraktiva trots att jag själv inte besitter dem?

Jag skulle inte diskutera detta mer, men nu blev jag nyfiken på exakt hur du menar? På vilket sätt visar jag att jag anser mig intelligent bara genom att säga att jag tycker att det är en attraktiv egenskap? Det finns egenskaper som jag tycker är attraktiva trots att jag själv inte besitter dem?

Stämningen på arbetsplatser är betydligt mer off topic ...

"Jag vill ha en intelligent kvinna" brukar sällan betyda "för jag är ointelligent själv och vill ha någon som kompletterar mig". Däremot brukar det betyda det som du säger - "för jag är själv intelligent".

Därför talar du också om att du anser dig vara intelligentare än den genomsnittliga kvinnan - eller personen - när du framför dina önskemål på den punkten.

(Åtminstone jag är väldigt skeptisk mot folk som säger sig vara intelligenta. I en dejtingprofil skulle det för mig vara en signal som inte riktigt är den som avsändaren hade tänkt sig. ;))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
617
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 037
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka