Storyn handlade inte om mig, utan om en mans reaktion på mig.sleepys uppenbara njutning av sin fantastiska smarthet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Storyn handlade inte om mig, utan om en mans reaktion på mig.sleepys uppenbara njutning av sin fantastiska smarthet
Du behöver inte göra dig någon brådska på svaret för min skull.
Jag har ingen aning. Jag tycker att "intellligens" är rätt ointressant. Att klura ut en bra eller intressant definition av begreppet, är enlig min mening inte värt besväret.Om man tycker att man är mer intelligent än andra- hur menar man då? Jag är uppriktigt nyfiken.
Och vad är det för intelligens man pratar om?
Nej, tyvärr inte. Inte på arbetsplatser och inte heller i relationer.Män som prestigefritt tar emot kvinnors idéer, utan att få det till att det var deras egen idé och utan att på andra sätt antingen förringa dem eller ta åt sig äran av dem, är inte standard på alla arbetsplatser, skulle jag säga.
Framför allt har jag alltid undrat när jag ska få användning för den där förmågan att peka ut vilken fyrkant som följer på cirkeln och trekantenJag har ingen aning. Jag tycker att "intellligens" är rätt ointressant. Att klura ut en bra eller intressant definition av begreppet, är enlig min mening inte värt besväret.
Med ett minimum av självkännedom, så borde rätt många kunna göra sig en rimligt klar bild över sina förmågor och svagheter.
Presenterar man sig själv som intelligent, kan vi nog anta att ödmjukhet och social smidighet finns med bland svagheterna hos den personen, hur bra hen än är på integralkalkyler.![]()
Jag brukar räkna! På jobbet. Om en kvinna säger något bra, håller jag lite koll på hur männen tar emot det. Arbetsplatsen är kart mansdominerad.Nej, tyvärr inte. Inte på arbetsplatser och inte heller i relationer.
Framför allt har jag alltid undrat när jag ska få användning för den där förmågan att peka ut vilken fyrkant som följer på cirkeln och trekanten![]()
Att ha en man med eller utan barn ingår inte i min livsplan eller mål.
När jag dejtar brukar jag få höra att "Du behöver ju ingen man". Nej, det gör jag inte; inte en sån man som måste känna sig "behövd".Hur svårt kan det vara att inse att jag skulle klara mig alldeles utmärkt utan en jäkla man i mitt liv?!
När jag dejtar brukar jag få höra att "Du behöver ju ingen man". Nej, det gör jag inte; inte en sån man som måste känna sig "behövd".
Män som prestigefritt tar emot kvinnors idéer, utan att få det till att det var deras egen idé och utan att på andra sätt antingen förringa dem eller ta åt sig äran av dem, är inte standard på alla arbetsplatser, skulle jag säga.
När jag dejtar brukar jag få höra att "Du behöver ju ingen man". Nej, det gör jag inte; inte en sån man som måste känna sig "behövd".
Min kommentar är att jag behöver inte men jag vill ha en.
Fullt kapabel att försörja mig själv, ta hand pm mig själv och uppnå mina drömmar . Men vill gärna leva med ngn.
Min teori är att det är gener och feromoner som styr vem vi vill kasta oss i famnen på, men hjärnan måste attraheras för att ett förhållande skall hålla.Jag har öht inte sagt att något alls är mer eller mindre biologiskt än något annat hos människan. Att jag nämnde dofter beror bara på feronomdiskussionen och de dito dejterna.
Frågan är väl snarare varför man i tråden så gärna vill peka ut biologin, och hur man tänker sig att den skulle kunna frikopplas från sociala och kulturella faktorer när det gäller att förklara mänskliga beteenden. Biologin är ju där den är, vårt manöverutrymme är ju snarare resten. Och jag tror dessutom att vi vinner på att tolka manöverutrymmet som stort snarare än begränsat av biologiska faktorer.
Det är inte att biologi finns som är kontroversiellt, det är hur man vill förklara allt möjligt med någon hopsnickrad biologisk teori som är problematiskt.
Och jag anar en ide om att den där tänkta biologiska matchningen också skulle vara den som fungerar för ett förhållande i längden.
@prallan
Jag har trott att uttrycket innebär att man gillar en kvinna som har barn. Inte pga av barnet, utan för att hon symboliserar den traditionella kvinnorollen kombinerat med n het modernt vältränad kropp.Du tror alltså inte att "mamma" betyder något i sammanhanget? Om det inte gjorde det, hade de kallats mogna kvinnor, äldre kvinnor eller liknande. Alla äldre kvinnor är inte mammor.
Jag föreslår att ett nytt rum skapas på Buke för singlar: Avel för Andra Djur.Aha, det är till Avel tråden är på väg. Jag trodde snarare på Andra djur
Vad svarade du? "For me to know, for you to find out"?
Förresten @CillaW - du skrev att andedräktsdejten inte var din värsta dejt. Om du vill får du gärna berätta om någon som var värre![]()
Du är skrivkunnig.Jodu.
Det skulle bli en del skrivande...