Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
De flesta nätdejtare vill inte lägga någon energi på någon där det inte finns en initial attraktion även om mail, SMS med mera innan dejten har visat att det finns väldigt goda förutsättningar för att de skulle fungera jättebra ihop teoretiskt sett.

Nej, du är helt klart nåt på spåret där.

Jag är definitivt en sån som inte orkar lägga energi på att umgås med någon som inte är-du-vet-vad. Även om den personen mycket väl skulle kunna bli det om vi lärde känna varandra ordentligt.

Nu är ju jag introvert och tycker överhuvudtaget att det är rätt jobbigt att umgås med folk jag inte känner. Så jag kanske är extra känslig för det där med att det måste finnas fysisk attraktion.
Jag vet inte.

Jag har bara skrivit att jag känner folk där attraktionen inte fanns på första dejten men de sågs flera ggr och attraktion växte fram.

Det känns som ett 'jag-mötte-lassie-argument', men jag håller ändå med dig, - situationen/gnistan tänds säkert jätteofta oavsett det handlar om nätdejting eller annan typ av socialt eller professionellt umgänge efter ett tag. Dock tror jag att det är vanligast och mest förekommande och statistiskt övervägande många som i just dejtingsvängen dissar efter första träffen eftersom attraktion inte uppstått. Hela skogen är full av bär liksom. Och det är inte det minsta vulgärt ens, bara så det funkar för de flesta.

Jajaja...ni diskuterar allt annat än nätdejtingens bu å bä läser jag..då får väl jag frångå det hela å säga jag lägger ner nätdejtingen nu....
morgondagen blir ett besök på nasco meet i falköping med tillhörande cruisingvarv (NYKTERT) ... med passagerare i bilen som är (NYKTER)
när mörkret närmar sig blir det avslutning på SIGGES där Arvingarna å Drängarna spelar..å givetsvis...NYKTERT ;)

så..inget kan gå fel... nykter göra man inga klavertramp el säger nåt ofördelaktigt hehe
/s

Våra känslor är dock inte befriade från sociala konstruktioner. Vi tänder på dem som passar in i våra ramar.

Den senaste som fick igång mig var en engelsman med typiskt europeiskt utseende och sätt att vara.

Däremot har jag aldrig tänt på någon i Indien eller Thailand. Det kulturella avståndet är för stort, dessutom har jag känt mig som en elefant jämfört med många män där (jag är 171 lång och normalviktig) och jag går inte igång på att känna mig som elefant. Evolutionärt sett skulle det förmodligen vara den gynnsammaste parningen där parterna kom så långt som möjligt från varann.
Nja, biologiskt är faktiskt den bästa matchen genpoler som är delvis olika men inte superolika. Det vet antagligen avelsfolket om. ;)

Jag har just varit på dejt nr 2 med den fem år yngre killen som hånglade upp mig på t-baneperrongen efter två vårt kortare pubbesök sist. Han är verkligen jättetrevlig och söt, men jag började misstänka att våra personligheter inte skulle vara helt kompatibla i längden, och när den tanken väl hade slagit rot så var det nog kört. Ju mer "på" han blev, desto mer anti kände jag mig.

I ett försök att skapa konsensus i frågan märkte jag hur jag gradvis framställde mig som mer och mer galen. Hyfsat lindrigt var det kanske att prata ganska ingående om mitt senaste ex och hans för- och nackdelar, men när det inte funkade så skedde en upptrappning via "du är så social och jag vill nog helst inte ha vänner... på det sättet" till "ja, jag känner ju inga barn jag tycker om, men jag vill ha egna inom en treårsperiod, och du verkar inte redo". Det sistnämnda fungerade till slut, efter viss utveckling och argumentation, som avbröts av hångel. Vi skildes åt på ett vemodigt sätt.

Jag måste jobba på min rättframhet.

Mitt syfte med just denna diskussion, är att rent statistiskt tala om vad en random nätdejtare kan förvänta sig om ett speciellt fenomen uppstår - att en förstadejt utan ömsesidig attraktion inte kommer sluta med en parbildning.

När det visade sig biologin inte kan hjälpa en att få till Den Perfekta Dejten som garanterat blir till Det Perfekta Förhållandet, så övergår du optimistiskt till statistiken, alltså?

Exakt vad tror du att statistik kan hjälpa dig med i din jakt på lämplig partner?

Jag har funderat på att ägna lite tid av min semester på att läsa några av alla dessa råd som finns om hur man skapar attraktion (ökar knullbarheten om ni så vill :) ) hos sig själv i den man dejtars ögon. Tror ni att det går att öka attraktionen genom olika knep eller är det något som antingen finns eller inte?

När det visade sig biologin inte kan hjälpa en att få till Den Perfekta Dejten som garanterat blir till Det Perfekta Förhållandet, så övergår du optimistiskt till statistiken, alltså?

Exakt vad tror du att statistik kan hjälpa dig med i din jakt på lämplig partner?
Jag försöker finna en enkel beräkningsmodell, så att jag inte sitter med en Petruska i knäet utan att jag hinner reagera.

Jag har funderat på att ägna lite tid av min semester på att läsa några av alla dessa råd som finns om hur man skapar attraktion (ökar knullbarheten om ni så vill :) ) hos sig själv i den man dejtars ögon. Tror ni att det går att öka attraktionen genom olika knep eller är det något som antingen finns eller inte?

Jag tror absolut det går!

Har du några tankar på vad du tänker testa?

Du är ju en ganska flitig skribent i alla trådar som berör dejting, vad har du för råd att ge till alla som är ute i dejtingdjungeln för att vi ska lyckas?

Jag tror absolut det går!

Har du några tankar på vad du tänker testa?

Jag vet inte, men det är väl bara att googla så borde det ju dyka upp ett antal träffar. Jag har redan läst "Alla får ligga" av Fexeus och den ger ju en del tips. Det kanske finns någon i tråden som har koll på detta som kan ge några bra tips på vad man borde läsa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
617
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 037
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka