Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du någon egen erfarenhet av nätdejting?
Kan du ställa dina egna dejter med icke ömsesidig attraktion (trots att det måste ha funnits nån slags attraktion innan första dejt, som gjorde att ni ville träffas) i relation till din kompis lyckade dejt?
Är hennes i majoritet, är det lika, eller har du fler än en dejt som det inte blev nånting av?

Ja jag har erfarenhet av nätdejting.

Däremot- att ställa mina egna dejter i relation till hennes? vad menar du med det?
Och om hennes är i majoritet- det tycker jag inte spelar någon roll och det är väl omöjligt att veta hur det är för alla tusen som säkert nätdejtar.

Ja jag har erfarenhet av nätdejting.

Däremot- att ställa mina egna dejter i relation till hennes? vad menar du med det?
Och om hennes är i majoritet- det tycker jag inte spelar någon roll och det är väl omöjligt att veta hur det är för alla tusen som säkert nätdejtar.
Jag tänkte på att istället för att ta ett statistiskt urval på en lyckad dejt och ingenting annat, och sedan dra en slutsats av det - så kunde vi utöka urvalet med lite till. T.ex dina dejter, eftersom du bör känna till hur utfallet blev i dem.
Med ett lite större urval än 1 får man oftast lite bättre grund att dra en slutsats på.

Jag antar att du kollar en del på profiler för män i din egen ålder, söker de flesta män i din ålder yngre kvinnor än dig?

Skulle nog vilja påstå att dom flesta söker yngre än dom själva är.
Däremot ser jag sällan några jättehopp i åldersspannet.
Typ 50 +are som söker 25-åring.

Jag anser att den attraktion du pratar om innan ett första möte är endast en skimär.
För det har hänt mig, och det händer andra nätdejtare nu och då jag/de beskriver en första träff som - trots en mycket bra känsla inför dejten, med mail, chattar, telefonsamtal, profilläsande, bildtittande - blivit helt fri från attraktion. Jag har vid två tillfällen gett två för min del rätt perfekta kvinnor fem träffar för att se om nåt skulle arta sig. Men vi var överens om att hur vi än gjorde kändes det som att dejta ett syskon.

Attraktionsfriheten, trots bra yttre förhållanden har beskrivits multipla gånger i dessa ot dejtingtrådar.
Att det inte fungerar så för dig eller många andra är ju beklagligt, men inte något jag kan göra något åt.

Om man inte har förmåga att lära känna en människa genom att läsa profiler, genom samtal i mail och telefon så kan jag förstå att det kan bli hit eller miss när man ses. För mig är det dock inte så. Träffen blir en förlängning av en redan påbörjad process att lära känna någon.

Jag tänkte på att istället för att ta ett statistiskt urval på en lyckad dejt och ingenting annat, och sedan dra en slutsats av det - så kunde vi utöka urvalet med lite till. T.ex dina dejter, eftersom du bör känna till hur utfallet blev i dem.

Men jag tycker det är helt oinrtessant att göra ett statistiskt urval och komma fram till exakt hur många etc. Jag svarade bara att det kan förekomma att man fortsätter träffas även om man inte tänker på personen som knullbar första dejten. Utan man tycker personen är trevlig och fortsätter träffas.
På samma sätt som om man har en vän som man plötsligt utveckligar ngt annat med utan att det har funnits en attraktion tidigare.

Exakt hur många hit och dit etc tycker jag är helt ointressant. Det som är vitkigt är bara att säga att det förekommer.

Skulle nog vilja påstå att dom flesta söker yngre än dom själva är.
Däremot ser jag sällan några jättehopp i åldersspannet.
Typ 50 +are som söker 25-åring.

Jag tänkte om du har otur så att du råkar vara i en ålder där de flesta män i passande ålder söker någon som är yngre än du. Det var bara en hypotes som jag hade, som förklaring till att du verkar ha svårt att hitta någon i rätt ålder.

Jag var även lite nyfiken på hur min konkurrens ser ut, jag kollar inte på andra mäns profiler så jag vet ju inte vad jag har att konkurrera med. :)

Jag tolkar länken och texten som att vi borde gå mindre på attraktion och knullbarhet och mer på att fundera på vad vi behöver

Jag tolkar faktiskt artikeln precis som du, även om jag uttryckte det klantigt.
För min del händer "det" när man ses. Oavsett vad förnuft och personmatchning på en dejtingsajt säger.
Och nu pratar jag enbart om att träffas via nätdejting.

Jag diskuterade artikeln med en manlig kollega innan den länkades i den här tråden, och han gjorde tolkningen att det inte var någon mening med att gifta sig. Alla giftermål slutar ändå i skilsmässa, för det stod så i artikeln.

Jahopp.

Jag tänkte om du har otur så att du råkar vara i en ålder där de flesta män i passande ålder söker någon som är yngre än du. Det var bara en hypotes som jag hade, som förklaring till att du verkar ha svårt att hitta någon i rätt ålder.

Jag var även lite nyfiken på hur min konkurrens ser ut, jag kollar inte på andra mäns profiler så jag vet ju inte vad jag har att konkurrera med. :)

Jo, dom flesta har nog angett att dom söker yngre. Så ta t ex en man som är 45 så söker han kanske mellan 35-43. Så ser det nog ganska ofta ut.

Det finns självklart undantag. Jag tror att jag hade något slags automatiskt sök på 38-48 från början. Men då ligger ändå den övre åldern sas över min.

Det kan ju tänkas vara så att många har funnits några år på sajten som singlar, men inte brytt sig om att ändra ålderskategorin.

Du kanske har skrivit det förut, men vad har du för "ålderskrav"?

Man måste ingenting. Det är upp till var och en.
Ja absolut. Om två människor finner varandra på en nätdejtingsite, och båda är beredda att satsa tid på att se om det kan uppstå attraktion i framtiden - och det faktiskt gör det, så är det väl jättebra.
Men hur vanligt tror du att båda parter tycker såhär?
(se, nu kursivade jag för din skull!)

Och även du ska få samma fråga som stjarnhimmel och monster1;
Tror du att detta är lika vanligt, eller vanligare, om man jämför med antal förstadejter som totalt genomförs, utan ömsesidig attraktion - eller är det möjligt att den senare är i majoritet. Eller kanske rentav i massiv majoritet?

Eller så kan du leta upp åtminstone ett sådant fall i nån av alla de rikliga nätdejtingtrådarna härinne, där det inte varit ömsesidig attraktion på första dejt men som ändå slutat med parbildning. Så ska vi se om jag finner åtminstone lika många där första dejten fallerat.

Ja absolut. Om två människor finner varandra på en nätdejtingsite, och båda är beredda att satsa tid på att se om det kan uppstå attraktion i framtiden - och det faktiskt gör det, så är det väl jättebra.
Men hur vanligt tror du att båda parter tycker såhär?
(se, nu kursivade jag för din skull!)

Och även du ska få samma fråga som stjarnhimmel och monster1;
Tror du att detta är lika vanligt, eller vanligare, om man jämför med antal förstadejter som totalt genomförs, utan ömsesidig attraktion - eller är det möjligt att den senare är i majoritet. Eller kanske rentav i massiv majoritet?

Eller så kan du leta upp åtminstone ett sådant fall i nån av alla de rikliga nätdejtingtrådarna härinne, där det inte varit ömsesidig attraktion på första dejt men som ändå slutat med parbildning. Så ska vi se om jag finner åtminstone lika många där första dejten fallerat.

Men varför skriver du att man ska leta upp ett fall och så ska du leta efter ett annat fall för att motbevisa...
Det här är ju ingen tävling där det handlar om att ha rätt. Det är väl bara att acceptera att folk tycker olika.

Jo, dom flesta har nog angett att dom söker yngre. Så ta t ex en man som är 45 så söker han kanske mellan 35-43. Så ser det nog ganska ofta ut.

Det finns självklart undantag. Jag tror att jag hade något slags automatiskt sök på 38-48 från början. Men då ligger ändå den övre åldern sas över min.

Det kan ju tänkas vara så att många har funnits några år på sajten som singlar, men inte brytt sig om att ändra ålderskategorin.

Du kanske har skrivit det förut, men vad har du för "ålderskrav"?

34 - 44 år har jag angivit, men det jag egentligen menar är att jag vill hitta någon som är född på 70-talet. Men det har råkat bli någon 80:a och någon 69:a när jag har dejtat.

Men varför skriver du att man ska leta upp ett fall och så ska du leta efter ett annat fall för att motbevisa...
Det här är ju ingen tävling där det handlar om att ha rätt. Det är väl bara att acceptera att folk tycker olika.
Jag vet inte vad era syften är med att diskutera detta med mig, det kan lika mycket vara att ni tycker om att foula tråden som att ni vill ha sagt någonting ni tycker är viktigt.
Mitt syfte med just denna diskussion, är att rent statistiskt tala om vad en random nätdejtare kan förvänta sig om ett speciellt fenomen uppstår - att en förstadejt utan ömsesidig attraktion inte kommer sluta med en parbildning.

Ni tre hävdar - såvitt jag förstår - att det förekommer så ofta att ni kan lägga var sin timme på att försöka övertyga mig - och de andra läsarna härinne - att det uppstår så ofta att det faktiskt är en idé att fortsätta att dejta en fem tio gånger med samma person, om nu profilen ser bra ut, värderingarna ser ok ut i textform, att människan är i rätt åldersspektrum och så vidare.

Jag hävdar motsatsen. Ingen ömsesidig attraktion - lägg inte mer tid, gå vidare, försök inte mer, nästa.

Jag har ingen aning, men jag skulle kunna uppskatta att det genom åren kan ha beskrivits kanske femhundra förstadejter utan ömsesidig attraktion i bukes dejtingtrådar. Alla dessa dejter har kommit till, eftersom båda parter varit intresserade av den andre. En förkrossande majoritet, möjligtvis så mycket som 500 mot 0 har slutat med icke parbildning.

Fortsätt nu att berätta varför folk ska lägga tid på att dejta andra människor där icke ömsesidig attraktion finnes.

Jag vet inte vad era syften är med att diskutera detta med mig, det kan lika mycket vara att ni tycker om att foula tråden som att ni vill ha sagt någonting ni tycker är viktigt.
Mitt syfte med just denna diskussion, är att rent statistiskt tala om vad en random nätdejtare kan förvänta sig om ett speciellt fenomen uppstår - att en förstadejt utan ömsesidig attraktion inte kommer sluta med en parbildning.

Ni tre hävdar - såvitt jag förstår - att det förekommer så ofta att ni kan lägga var sin timme på att försöka övertyga mig - och de andra läsarna härinne - att det uppstår så ofta att det faktiskt är en idé att fortsätta att dejta en fem tio gånger med samma person, om nu profilen ser bra ut, värderingarna ser ok ut i textform, att människan är i rätt åldersspektrum och så vidare.

Jag hävdar motsatsen. Ingen ömsesidig attraktion - lägg inte mer tid, gå vidare, försök inte mer, nästa.

Jag har ingen aning, men jag skulle kunna uppskatta att det genom åren kan ha beskrivits kanske femhundra förstadejter utan ömsesidig attraktion i bukes dejtingtrådar. Alla dessa dejter har kommit till, eftersom båda parter varit intresserade av den andre. En förkrossande majoritet, möjligtvis så mycket som 500 mot 0 har slutat med icke parbildning.

Fortsätt nu att berätta varför folk ska lägga tid på att dejta andra människor där icke ömsesidig attraktion finnes.

Folk får väl göra som de vill. Jag tänker inte skriva att de ska göra på ngt speciellt sätt.
Jag har bara skrivit att jag känner folk där attraktionen inte fanns på första dejten men de sågs flera ggr och attraktion växte fram.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
618
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 037
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka