Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
@martha

Men varför behovet att sätta "mamma" högst upp på listan över saker den du ligger med är? Jag fattar inte hur man kan blanda in begreppet MILF och inte se något samband med mammarollen. Det handlar inte om att den du ligger med råkar vara mamma, utan att du benämner henne i första hand som mamma i ett sexuellt sammanhang.

det kanske bara betyder att även en MAMMA kan vara snygg, åtråvärd o sexig som man tänder på ...??

som en äldre KVINNA, yngre KVINNA ....eller som vadsomhelst ....varför lägga så jävla mycket värderingar på allt :down:

@martha

Men varför behovet att sätta "mamma" högst upp på listan över saker den du ligger med är? Jag fattar inte hur man kan blanda in begreppet MILF och inte se något samband med mammarollen. Det handlar inte om att den du ligger med råkar vara mamma, utan att du benämner henne i första hand som mamma i ett sexuellt sammanhang.

du kanske borde slappna av lite o inte läsa in det värsta i allt ...

The 'milf' term describes an extremely attractive older woman in her 30s, 40s or even 50s who is the mother of a friend, girlfriend, or other acquaintance.

seså

Som tur är för mig så finns det även män som tycker att det är ok att avvakta lite precis som jag om det känns bra förövrigt.
Så bra. Så du dejtar fortsatt en man, där det inte fanns ömsesidig attraktion från båda sidor?
Bra. Det har jag också gjort vid två tillfällen, dejtat någon tre gånger eller fler utan attraktionen. Det ledde till nada och intet.

Tror du att detta är lika vanligt, eller vanligare, om man jämför med antal förstadejter som totalt genomförs, utan ömsesidig attraktion - eller är det möjligt att den senare är i majoritet. Eller kanske rentav i massiv majoritet?

Som i Mia_R:s exempel: killen som ville att de skulle låtsas att hon var hans morsa när de hade sex. Det är en incestuös fantasi.

ööhh, ja men det är väl knappast det som kallas för MILF i det stora hela ....

The 'milf' term describes an extremely attractive older woman in her 30s, 40s or even 50s who is the mother of a friend, girlfriend, or other acquaintance.

så du menar att jag är som Mia R's exempel...ligger med killar som har såna fantasier ? ..eller alla kanske inte är så varken killar/pappor eller mammor ;)
..eller kan det rentav vara typ ...sex ..??

Så bra. Så du dejtar fortsatt en man, där det inte fanns ömsesidig attraktion från båda sidor?
Bra. Det har jag också gjort vid två tillfällen, dejtat någon tre gånger eller fler utan attraktionen. Det ledde till nada och intet.

Tror du att detta är lika vanligt, eller vanligare, om man jämför med antal förstadejter som totalt genomförs, utan ömsesidig attraktion - eller är det möjligt att den senare är i majoritet. Eller kanske rentav i massiv majoritet?

Sen beror det ju på vad man menar med attraktion. Det kan ju vara flera saker. Jag kan absolut tänka mig att träffa någon flera ggr om jag känner att vi funkar bra ihop, har kul ihop etc. Det har hänt att saker utvecklas utifrån det.
Så jag behöver inte känna en sexuell attraktion första gången.

ööhh, ja men det är väl knappast det som kallas för MILF i det stora hela ....

så du menar att jag är som Mia R's exempel...ligger med killar som har såna fantasier ? ..eller alla kanske inte är så varken killar/pappor eller mammor ;)
..eller kan det rentav vara typ ...sex ..??

Men jag är väl helt ointresserad av vem du ligger med?

Jag skrev att jag inte gillar begreppet milf. Och senare skrev jag att jag tycker att den som kopplar ihop mammaroll med sex har problem. Du frågade, vilka problem? Jag svarade incestuösa fantasier.

Du får kalla dig milf hur mycket du vill, hur jag ser på begreppet kommer inte att förändras om du gör det.

Sen beror det ju på vad man menar med attraktion. Det kan ju vara flera saker. Jag kan absolut tänka mig att träffa någon flera ggr om jag känner att vi funkar bra ihop, har kul ihop etc. Det har hänt att saker utvecklas utifrån det.
Så jag behöver inte känna en sexuell attraktion första gången.
Visst har det hänt att saker utvecklas från det.
Men frågan är mer om du vet att det har hänt att saker utvecklats även i nätdejtingsammanhang?

Och du vet att det inte fanns någon attraktion dem emellan vid första dejten?

Ja de har båda berättat att det inte fanns någon attraktion däremot gillade de att diskutera. De hade vissa gemensamma intressen och träffades sen för att träna ihop. Efter ca 4 ggr har de berättat att de började hända saker.

Ja de har båda berättat att det inte fanns någon attraktion däremot gillade de att diskutera. De hade vissa gemensamma intressen och träffades sen för att träna ihop. Efter ca 4 ggr har de berättat att de började hända saker.
Så bra och tur för dem.
Jag utgår från att ni inte menar olika saker när ni pratade - härinne har ju 40 olika personer försökt nått konsensus under 48h, med rätt dåligt resultat i förhållande vår gemensamt lagda insats.

Samma fråga till dig, som till monster1;

Så bra och tur för dem.
Jag utgår från att ni inte menar olika saker när ni pratade - härinne har ju 40 olika personer försökt nått konsensus under 48h, med rätt dåligt resultat i förhållande vår gemensamt lagda insats.

Samma fråga till dig, som till monster1;

Ingen aning vad som är vanligast.

Ingen aning vad som är vanligast.
Har du någon egen erfarenhet av nätdejting?
Kan du ställa dina egna dejter med icke ömsesidig attraktion (trots att det måste ha funnits nån slags attraktion innan första dejt, som gjorde att ni ville träffas) i relation till din kompis lyckade dejt?
Är hennes i majoritet, är det lika, eller har du fler än en dejt som det inte blev nånting av?

Men jag är väl helt ointresserad av vem du ligger med?

Jag skrev att jag inte gillar begreppet milf. Och senare skrev jag att jag tycker att den som kopplar ihop mammaroll med sex har problem. Du frågade, vilka problem? Jag svarade incestuösa fantasier.

Du får kalla dig milf hur mycket du vill, hur jag ser på begreppet kommer inte att förändras om du gör det.

Vad DU gillar är väl knappast relevant, men när du börjar lägga in att det är incestuöst då börjar iallafall jag reagera..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
620
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V