Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte, men det är väl bara att googla så borde det ju dyka upp ett antal träffar. Jag har redan läst "Alla får ligga" av Fexeus och den ger ju en del tips. Det kanske finns någon i tråden som har koll på detta som kan ge några bra tips på vad man borde läsa.

Ja okej. :) Säg gärna till om du hittar något som låter intressant! Jag tror inte att jag själv kommer att vilja testa men tycker att ämnet är roligt och hjälper gärna till med input om så önskas. (Tänkte inte googla och sånt själv, dock.)

Mitt bästa dejtingtips är: släpp alla former av könsrollsspel. Det ger väldigt intressanta resultat, har jag märkt.

Kan du ge något konkret exempel på vad du syftar på för typ av könsrollspel, som jag skrev i svaret i svaret till mandalaki så är detta långt ifrån mitt eget område.

Kan du ge något konkret exempel på vad du syftar på för typ av könsrollspel, som jag skrev i svaret i svaret till mandalaki så är detta långt ifrån mitt eget område.
Om en man till exempel känner att han fylls av prestigekänslor när han träffar på en intelligent och välutbildad kvinna, så bör han hejda sig och tänka ungefär "ajdå, nu slog den där neandertalkänslan till igen" och så analysera hela situationen utifrån att det är han som får negativa, könsrollsrelaterade impulser i vissa situationer, som egentligen är helt harmlösa.

Upprepas detta konsekvent vid behov, kan en man träna bort det här könsrollsrelaterade beteendet. Parallellt gör man likadant med alla andra könsrollrelaterade impulser och beteenden som man kommer på sig med.

Den typen av saker.

Uppdaterar läget:
Pratar dagligen med Mr Ny. Han vinner mark hela tiden. Intressant och stimulerande person.
Mindre kontakt med Mr Dejt. Intresset för honom svalnar sakta med finns kvar. Totalt stiltje i utvecklingen....allt är precis samma som förut. Boring.........

Om en man till exempel känner att han fylls av prestigekänslor när han träffar på en intelligent och välutbildad kvinna,
Möjligen har värmen gjort mig en smula enfaldig. Det är till och med rätt troligt.

men förklara gärna det där lite utförligare. Är det verkligen vanligt? Stöter du på det?

Frågan ställd från en med oavslutade akademiska studier till en riktig akademiker ;)

Uppdaterar läget:
Pratar dagligen med Mr Ny. Han vinner mark hela tiden. Intressant och stimulerande person.
Mindre kontakt med Mr Dejt. Intresset för honom svalnar sakta med finns kvar. Totalt stiltje i utvecklingen....allt är precis samma som förut. Boring.........
Fortsätt så :)

Om en man till exempel känner att han fylls av prestigekänslor när han träffar på en intelligent och välutbildad kvinna, så bör han hejda sig och tänka ungefär "ajdå, nu slog den där neandertalkänslan till igen" och så analysera hela situationen utifrån att det är han som får negativa, könsrollsrelaterade impulser i vissa situationer, som egentligen är helt harmlösa.

Upprepas detta konsekvent vid behov, kan en man träna bort det här könsrollsrelaterade beteendet. Parallellt gör man likadant med alla andra könsrollrelaterade impulser och beteenden som man kommer på sig med.

Den typen av saker.

OK, jag fattar vad du menar även om ditt exempel inte var så applicerbart på mig själv eftersom just intelligens alltid har varit något som jag har tyckt är väldigt attraktivt hos en eventuell partner. Men jag antar att det kan användas på alla egenskaper som traditionellt har setts som typiskt manliga?

Uppdaterar läget:

Sett utifrån så känns det som om du har bestämt dig för Mr Ny, men inte riktigt har velat inse det fullt ut.

Möjligen har värmen gjort mig en smula enfaldig. Det är till och med rätt troligt.

men förklara gärna det där lite utförligare. Är det verkligen vanligt? Stöter du på det?

Frågan ställd från en med oavslutade akademiska studier till en riktig akademiker ;)

Ja. Mycket regelbundet. Både på nätet och irl.

På en tillställning med stalltjejerna/-tanterna häromsistens kände sig till sist två av dem tvungna att be sina män hålla tyst. Männen var uppfyllda av manlig vilja att förklara vad mitt expertisområde egentligen går ut på för mig. Inte alls ovanligt. På buke blir det ju mer att en del män försöker gissa mitt expertisområde och sedan försöker de ta ner mig på min hemmaplan. Fast givetvis oftast utan att helt träffa rätt på vilket som är min hemmaplan, så det blir ofta lite farsartat.

Uppdaterar läget:
Du har redan valt, tycker jag det ser ut som.
Och som du beskrivit dem båda - utan att känna dem alls - skulle jag säga att du väljer rätt.

Ja. Mycket regelbundet. Både på nätet och irl.

På en tillställning med stalltjejerna/-tanterna häromsistens kände sig till sist två av dem tvungna att be sina män hålla tyst. Männen var uppfyllda av manlig vilja att förklara vad mitt expertisområde egentligen går ut på för mig. Inte alls ovanligt. På buke blir det ju mer att en del män försöker gissa mitt expertisområde och sedan försöker de ta ner mig på min hemmaplan. Fast givetvis oftast utan att helt träffa rätt på vilket som är min hemmaplan, så det blir ofta lite farsartat.
Oki.

så skönt att jag inte råkar ut för det då. Antagligen är jag en sådan utpräglad besserwisser att ingen anser det lönt :D

intelligens alltid har varit något som jag har tyckt är väldigt attraktivt hos en eventuell partner

Det där är en varningssignal, skulle jag säga, förutsatt att du är hetero.

Erfarenheten är verkligen inte att de män som säger sig gilla starka/smarta/självständiga kvinnor faktiskt gör det, ställda inför verkligheten. Det kan nog snarare räknas som ett manligt könsrollsrelaterat beteende att säga sig gilla sådant där som inte direkt traditionellt är förknippat med kvinnor och kvinnlighet. De män som verkligen gillar sådant, verkar inte behöva säga det.

Erfarenheten är verkligen inte att de män som säger sig gilla starka/smarta/självständiga kvinnor faktiskt gör det, ställda inför verkligheten. Det kan nog snarare räknas som ett manligt könsrollsrelaterat beteende att säga sig gilla sådant där som inte direkt traditionellt är förknippat med kvinnor och kvinnlighet. De män som verkligen gillar sådant, verkar inte behöva säga det.
Faktiskt ansluter jag mig där.

Det är min erfarenhet också - visserligen bara baserad på några få män. Starka kvinnor är attraktiva tills det går upp för dem att styrkan och kapabiliteten (finns ordet?)påverkar dem.

Det där är en varningssignal, skulle jag säga, förutsatt att du är hetero.

Det är möjligt, jag vet bara att jag vid ett flertal tillfällen har känt mig väldigt attraherad av en kvinna när det har visat sig att hon är intelligent och jag har aldrig känt mig "hotad" av det utan snarare tänkt att det vore kul att vara ihop med en sådan person eftersom vi skulle kunna ha väldigt intressanta diskussioner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
617
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 037
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka