Om du nu med "brukar skriva" om mina mans enorma inkomster, syftar till det tillfället då jag för flera år sedan var i en diskussion där det ifrågasattes varför just jag var den i vårt förhållande som arbetade mindre och tog större del av hushållssysslorna och mitt svar var att "för att min mans årsinkomst är ett par miljoner högre än min". Eller nåt sånt. Det har sedan vid ett flertal tillfällen dragits upp av just dig @Petruska där du pekar på det som något jag brukar skriva om, vilket gjort att saken tagits upp och diskussionen hamnat där igen. Som nu. Moment 22.
Jag visar alla delar av mitt liv på Facebook. Mitt intresse för politik och samhällsfrågor, mina glädjeämnen, mina misslyckanden, mina klantigheter, mina resor, mina barn, mitt växthus, mina skogspromenader, mina målningar, mina tankar. Allt. För mig är Facebook lite som min "kafferast på jobbet". Det är där jag babblar av mig om ditt och datt, både i mitt eget liv och andras. Jag har inte haft en kollega på snart 18 år eftersom jag har min arbetsplats i hemmet, då jag arbetar konstnärligt. Mannen jobbar borta mycket och barnen är utflugna och ibland går det flera dagar då jag inte träffar en människa. Trivs utmärkt med att vara ensam men är oerhört lycklig över att Facebook finns där för en stunds prat om allt möjligt och inget alls emellanåt.
Så skulle jag också göra om jag hade möjligheten