Men jösses! Är det här ens normalt?

Sv: Men jösses! Är det här ens normalt?

Visst njuter man Isak lär sig nya saker varje dag och utvecklas väldigt fort.
Men han har MYCKET vilja, är väldigt envis och håller på att få tänder så ingenting är bra nu

Jag förstår din frustration och man MÅSTE få bli sur och arg och frustrerad och less - finn tröst i att det blir bättre! Jag slukar allt jag kommer åt när det gäller 'sexmånaderssprång' och sånt, så känns det lite bättre ... då vet jag att det inte är mitt fel att allt inte funkar :crazy:
Lycka till, skickar lite styrka till dig! Känns som om du generellt har det jobbigt just nu!

1. Det går över - håll ut!
2. Se det inte som en trotsperiod! Det är framför allt inte riktat mot dig. Det är en utveckling!

För att göra en större förändring i sitt liv (tex börja träna om man aldrig gjort det innan), så krävs ju att man är tillräckligt motiverad (tex tillräckligt trött på sin kropp, dåliga ork och kanske kostvanorna). Innan man är tillräckligt "taggad" så är det svårt att få till det.

Likadant är det ju med barn. De måste liksom bli tillräckligt motiverade att lära sig krypa och gå och prata (ja, allt som de ska lära sig). Det måste alltså bli så "tråkigt" och frustrerande att bara kunna ligga och sitta att de orkar träna sig på att krypa (för sett ur perspektiv vilka resurser kroppen använder för att lära sig att krypa och gå så är det en ENORM prestation). Så brukar jag tänka - även om jag också blir frusterad emellanåt när vi hamnar i sådanna faser (det gör man ju hela tiden för att alla utvecklas ju - hela livet...) ;)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 200
Senast: malumbub
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 316
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 586
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka