"Men de har ju inte träffat djur på hela sportlovet!?"

YorkWann

Trådstartare
Eh, och sen när blev det mitt problem, att någon lovar sina barn att "umgås" med djur på lovet, och det inte blir så kan man undra... :cool:

Rekommenderade iaf Slottskogen...

Sv: "Men de har ju inte träffat djur på hela sportlovet!?"

-Jasså jaha, här ta min hund.
Räcker över kopplet.

Varför sa du inte att vederbörande måste ha blandat ihop dig med någon som bryr sig.

Rekommendera mig och mitt terapihundsföretag nästa gång. :D Utbildade hundar att träffa för en smärre summa. ;) Jag borde börja ta betalt varje gång folk kommer fram och ska underhållas. Kanske ha lite fakturor i fickan som jag bara kan dela ut. "Jaha, det var 15 minuters spårvagnsunderhållning. 300 kr tack!"

Jag begriper inte vad du vill ha sagt?

Asch var väl lite "skriva av migtråd" :D

Det var en kvinna med ett gäng ungar som kom och omringade oss, och skulle "gulla" med hundarna :)

Skogis; Jag har ingen aning om vilka det var. anledning till att hon sa så var att hon hade lovat barnen djur på sportlovet, men hade inte infriats, så hon tyckte de kunde få "umgås" med mina hundar...

En komplett främling?? Vilket nöt... "Nej ungar, Skansen blir för dyrt, vi gör så här istället...!"

Tänk vilka pengar man kan spara! ;) Nästa gång man passerar en bondgård är det bara knata rätt in i ladugården och se om det inte finns några söta små kultingar eller kanske nån kalv ungarna kan gosa med - Så har man sparat sommarens inträde på Kålmården direkt.

En del människor är för roliga :D

Haha eller hur, du ska bara veta vilka kommentarer man får när man kommer till häst;-)

Skogis: Elelr hur, kändes nästa nså :D

Jag har varit med om nästan samma sak.
Ett föräldrapucko med en hel flock ungar omringade mig och Billy på en promenad och innan jag hann fråga vad de höll på med kläcker föräldrapuckot ur sig att "Se så fiiiin! Vem vill klappa först?"
Jag: :eek:

Som tur är, så är jag inte den som drar mig för att ryta ifrån och ifrågasätta, så de kom inte mycket längre än så :devil:

Ett föräldrapucko med en hel flock ungar omringade mig och Billy på en promenad och innan jag hann fråga vad de höll på med kläcker föräldrapuckot ur sig att "Se så fiiiin! Vem vill klappa först?"
Jag: :eek:

Som tur är, så är jag inte den som drar mig för att ryta ifrån och ifrågasätta, så de kom inte mycket längre än så :devil:

Jag :love: dig. Hade velat se det där :D Jag är alldeles för vek när jag blir "tagen på sängen" o tar en stund för att jobba mig upp till att fräsa åt folk.

Jag är alldeles för vek när jag blir "tagen på sängen" o tar en stund för att jobba mig upp till att fräsa åt folk.

Du får skaffa skarpare ras så att du måste/tvingas säga ifrån annars blir någon biten! :idea::angel:
Man lär sig fort att tuffa till sig då :D

KL

York, ungefär så jag trodde det gick till. Jösses... Var hittar ni alla rikspuckon? :p

Då fattar jag! Jag kan tänka mig att sådana situationer är mer störande om man bor i stan, eftersom man träffar på rätt mycket folk där. Härute på vischan blir jag glad om jag träffar någon som säger hej på promenaden/ridturen, eftersom det händer ungefär 2 ggr/månad.

What?! :eek: Snacka om att folk inte tänker på vad de pysslar med...

Håller med :) Ute på vischan blir man glad om ngn stannar till och gillar våra pållar .. har t.o.m satt upp sommargäst ungar på hästryggen , om vi haft ngn av de "trevligare" hästarna med oss vill säja !
Däremot blir jag aldrig tillfrågad om ngt gull och klapp på Amstaffen när vi är i stan ..
Förstår att du blev snopen !:confused:

Usch vatråkigt det är!
O alla ska ju klappa "den lilla hunden" i mitt fall. Den av dem som INTE vill hälsa o är lite osäker med barn. Men nu har barnen på dagis lärt sig att den lilla hunden vill komma fram själv annars låter man henne vara (jag brukar säga att hon är lite rädd) och den stora hunden är det fritt fram o klappa på :)
Den stora hunden brukar få komma in på dagis o bli kramad o pussad på o han stormtrivs :love:

Här hemma är det sällan någon främmande ger sig på hundarna för att klappa & gulla med dem.

Annat är det när vi varit iväg för att hålla uppvisningar i vallning.

Vi brukar vara på Bondens Dag varje år med hundarna och min gamle hane kan jag inte sätta vid staketet längre. Inte utan att nåt händer.
Så fort en hund sitter vid staketet och väntar på sin tur så är det tydligen fritt fram att häva sig genom fårstängslet för att komma åt hundarna.
Inte nog med att föräldrar låter sina ungar krypa halvvägs genom nätet för att komma åt hundarna, nej nej, vissa t.o.m LYFTER sina ungar över staketet för att de ska komma åt 'de levande kramdjuren'.

Har jag gammelhanen med mig måste han sitta en bra bit in i hagen så ingen når honom. Får de tag på honom så smäller det rakt av. Han gillar inte okända och definitivt inte barn.

Vissa vuxna har dessutom kläckt ur sig 'klart att ni kan klappa dem när de sitter bundna, de ser så snälla ut'.:eek:
Om min hane sitter vid staketet ser han också snäll ut... Så länge han sitter med ryggen mot dem och tittar på fåren.
Vänder han på huvudet mot människorna så får de se hur fina tänder den gamle gubben har. Ingen tandsten där inte.:devil:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 684
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 253
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 323
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 267
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka