Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vädret var väl kanske inte det bästa (mörk, mulet och snöade/blåste endel på tvären) o Lina envisas med att ha öronen bakåt. Hon som annars alltid brukar ha dem fint framåt^^. Men annars så tkr jag de blev rätt bra med tanke på det och att fotografen inte är så bra på kamera. Ljusade upp några.. annars är de oredigerade.
/Andromedae som aldrig sitter upp från marken, är fasen alldeles för ovig för det så slutar ofelbart med att sadeln hamnar under magen eller något i den stilen
Pall är ju givet när man sitter upp! Har alltid varit den som fixat pall i alla stall jag varit i, men medishästen hade en permanent hög pall utanför stallet, då vet man att man kommit rätt
Ja vi sitter alltid upp med pall på båda hästarna, och jag är vig som ett kylskåp när det kommer till vänsterbenet så det passar mig bra! Sparar ju somsagt både på häst, utrustning och ryttare.
Fast den bilden var inte tänkt som en bild först så jag glömde ta bort pallen, hade vart snyggare utan.
Borde dock träna upp vigheten lite så det inte blir så jobbigt att ta sig upp om man skulle behöva hoppa av i skogen någon gång.. får väl bli ett projekt för nästa år
tillägg: tycker den sista bilden är så klockren!xD om man tittar på henns ögon, haha hon tyckte nog vi hade fotat tillräckligt
Det finns stenar i skogen som man kan sitta upp från... tack och lov xD Men jag borde också försöka få till vigheten lite bättre, även om man inte gör det skulle det ju vara bra att kunna sitta upp från marken.
Har haft det lite lyxigt nu och kunnat använda pallar som redan har funnits i stallet, men nu när vi flyttar får vi se hur det blir. I värsta fall får jag väl ta och köpa mig en trogen tjänare på IKEA eller något
Jag sitter alltid upp från pall, för hästens skull. Mitt vänsterben är faktiskt ganska smidigt även om allt annat på mig är osmidigt
Men att komma upp barbacka ... det är ett problem! Alf är ju 170+ och han har inte något tålamod så jag har ingen chans att kravla mig upp. Som tur är står det nu ett par jättehalmbalar vid ena kortsidan av ridhuset så med hjälp av dom kan jag komma upp dom dagar jag väljer bort sadeln, annars vet jag inte riktigt hur jag hade gjort
Men jag kan sitta upp utan, dock kanske inte på Vital, han är för stor..
Jag lyckades faktiskt komma upp barbacka på Sultan en gång, utan pall. Men det tog någon halvtimme med hans 160 cm Men med lite beslutsamhet så fixar man det mesta...
Hej, hoppas man kan hoppa in i tråden!
Har då nyss blivit medryttare på en finskhäst vid namn Vuokko som jag nu arbetar med som ett litet projekt.
Hästen i fråga med mig på ryggen, mitt julkort för i år.
Hon är rätt liten men har desto mera lynne. Hugger i luften och har väldigt sparklätta bakben då hon är på det värsta humöret. Kommer arbeta mycket NH med henne för att få henne att samarbeta med mig och acceptera mig som ledare. Kan bli en liten utmaning efter hennes 5 år som bossen över alla.
Tack!
Sannerligen, skall bli intressant att efter flera år med islänningar rida en tregångare, och försöka få kontakt med henne istället för att förklara krig varje gång jag ber något av henne.
kl
på sommaren brukar jag kunna hoppa upp utan pall på elma, även om jag föredrar att ha pall med tanke på att hon är lika hög som mig, i mnkh. men på vintern går det verkligen inte för då har man så klumpiga kläder
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.