Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

kl

Här kommer en bildbomb från i söndags.

31956464.jpg

31956466.jpg

31956468.jpg

31956470.jpg

31957217.jpg

31956472.jpg

31957218.jpg

31957219.jpg

Senast ändrad:

Vädret var väl kanske inte det bästa (mörk, mulet och snöade/blåste endel på tvären) o Lina envisas med att ha öronen bakåt:p. Hon som annars alltid brukar ha dem fint framåt^^. Men annars så tkr jag de blev rätt bra med tanke på det och att fotografen inte är så bra på kamera:angel:. Ljusade upp några.. annars är de oredigerade.

Några klipp.
Skritt
http://www.youtube.com/watch?v=jBJgrxrDkl0

Lite trav
http://www.youtube.com/user/1annibanni?feature=mhum#p/a/u/0/VnRdrtxF6AM

Lite galopp (gick bara i början av backen den hade inte blivit plogad än, varför vi saktar av i slutet)
http://www.youtube.com/watch?v=VLfgtAFSGEc

Ska tillägga att jag har säkerhetsväst under jackan, därför det ser lite bulligt ut:p

Senast ändrad:

vad mysigt det ser ut!

roucle: ja visst är det, tycker det är så mysigt änom det var lite stökigt när jag fotade det :D

Pall är ju givet när man sitter upp! Har alltid varit den som fixat pall i alla stall jag varit i, men medishästen hade en permanent hög pall utanför stallet, då vet man att man kommit rätt ;)

Ja vi sitter alltid upp med pall på båda hästarna, och jag är vig som ett kylskåp när det kommer till vänsterbenet så det passar mig bra!:D Sparar ju somsagt både på häst, utrustning och ryttare.
Fast den bilden var inte tänkt som en bild först så jag glömde ta bort pallen, hade vart snyggare utan:p.

Borde dock träna upp vigheten lite så det inte blir så jobbigt att ta sig upp om man skulle behöva hoppa av i skogen någon gång.. får väl bli ett projekt för nästa år:p;)

tillägg: tycker den sista bilden är så klockren!xD om man tittar på henns ögon, haha hon tyckte nog vi hade fotat tillräckligt:p

Senast ändrad:

Pallen borde få ett eget vördnadsfoto! :p

Det finns stenar i skogen som man kan sitta upp från... tack och lov xD Men jag borde också försöka få till vigheten lite bättre, även om man inte gör det skulle det ju vara bra att kunna sitta upp från marken.

Har haft det lite lyxigt nu och kunnat använda pallar som redan har funnits i stallet, men nu när vi flyttar får vi se hur det blir. I värsta fall får jag väl ta och köpa mig en trogen tjänare på IKEA eller något ;)

Jag sitter alltid upp från pall, för hästens skull. Mitt vänsterben är faktiskt ganska smidigt även om allt annat på mig är osmidigt :p

Men att komma upp barbacka ... det är ett problem! Alf är ju 170+ och han har inte något tålamod så jag har ingen chans att kravla mig upp. Som tur är står det nu ett par jättehalmbalar vid ena kortsidan av ridhuset så med hjälp av dom kan jag komma upp dom dagar jag väljer bort sadeln, annars vet jag inte riktigt hur jag hade gjort :rofl:

Det låter inte som det lättaste!:o Jag tycker det är tillräckligt svårt att komma upp på Lina barbacka med pall:p:angel: Och hon är ju bara 160:angel: hehe

kl:

Klart man ska ha pall!

Men jag kan sitta upp utan, dock kanske inte på Vital, han är för stor..
Jag lyckades faktiskt komma upp barbacka på Sultan en gång, utan pall. Men det tog någon halvtimme med hans 160 cm :angel: Men med lite beslutsamhet så fixar man det mesta... :)

Hej, hoppas man kan hoppa in i tråden! :)
Har då nyss blivit medryttare på en finskhäst vid namn Vuokko som jag nu arbetar med som ett litet projekt.

happyholidays.jpg

Hästen i fråga med mig på ryggen, mitt julkort för i år.

Hon är rätt liten men har desto mera lynne. Hugger i luften och har väldigt sparklätta bakben då hon är på det värsta humöret. Kommer arbeta mycket NH med henne för att få henne att samarbeta med mig och acceptera mig som ledare. Kan bli en liten utmaning efter hennes 5 år som bossen över alla. :grin:

Tack!
Sannerligen, skall bli intressant att efter flera år med islänningar rida en tregångare, och försöka få kontakt med henne istället för att förklara krig varje gång jag ber något av henne. :D

välkommen! :)

kl
på sommaren brukar jag kunna hoppa upp utan pall på elma, även om jag föredrar att ha pall med tanke på att hon är lika hög som mig, i mnkh. men på vintern går det verkligen inte för då har man så klumpiga kläder :p

*KL*
Oj det var länge sen jag var inne här :P Men tack så mycket till alla som hälsat mig välkommen till tråden! :love:

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 642
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 735
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: MML
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan...
2
Svar
25
· Visningar
1 374
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka