Sv: Medryttartråden 3
kl
Blev ingen ridning idag. När jag kom ut såg jag att den sista biten ännu en gång inte var plogad. Det har max snöat 1 dm inatt men ändå var sista vägen upp till stallet helt igenblåst av 1 metersdrivor hela vägen, och ännu mer på stallplan. Fick ställa bilen precis nere vid den andra vägen och tänkte att det ju inte var någon idé att rida idag, ifall plogbilen kom och skulle ploga den sista biten så stod jag ju ivägen med min bil. Så mockade, fodrade och packade höt och det snabbt och åkte sen hem igen. Hoppas det blir bättre på lördag när jag ska rida härnäst, och hoppas verkligen inte det blir något snökaos/blåsigt på söndag när jag har utsläppet. Jag brukar alltid på något sätt lyckas med att pricka in utsläppen i samband snökaos
och jag är SÅÅ trött på det! Kommer ju in ett snöområde nu på fredag men hoppas verkligen att det drar över tills iaf söndag. Kommer hursomhellst inte åka ut tidigare än att jag tror det är plogat, var ju på vippen att köra fast förra året när det var såhär. Var jag iof idag också när jag mötte plogtraktorn och blev tvungen att börja backa på en väg som blivit
väldigt smal pga av snövallarna, jag har sån himla tur!
*ironisk*.
Ganska otroligt ändå är det att vi har näst mest snö i hela landet här i JKPG området
händer ju inte särskilt ofta ^^. ok så Mullsjö (där de mätt 7 dm) är det de har mätstationen, 1 mil härifrån stallet, men det är ju inte så långt
.
Blir dock ännu mer sugen på att en nytt ställe när det jämt blir så jobbigt med att ta sig till stallet, ridanläggningen 3 km hemifrån mig vore ju inte helt fel! där de faktiskt plogar
och man kan rida i något av ridhusen om det blåser storm
.